توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت برداشت از بنای تاریخی دارای 68 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت برداشت از بنای تاریخی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت برداشت از بنای تاریخی

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت برداشت از بنای تاریخی

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت برداشت از بنای تاریخی :

اسلاید 1 :

موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی:


  • استان آذربایجان شرقی یكی از استان های شمال غرب ایران ا ست كه این استان بین 36
    درجه و47 دقیقه تا 38 درجه و42 دقیقه ی عرض شما لی و45 درجه و30 دقیقه تا 47 درجه و 43 دقیقه ی طول شرقی  از نصف النهار گرینویچ قرار دارد  و دارای وسعتی به مقدار 45490/88 كیلو متر مربع  كه معادل 2/7 درصد مساحت كل كشور است . این استان در سا ل1386 دارای 19 شهرستان ؛42 بخش و 141 دهستان بوده وبا بیش از 3 هزار روستا ؛یكی از بزرگترین سكونت گاه های جمعیتی كشور ا ست . دریاچه ارومیه در مغرب آن قرار دارد  و رود ارس به عنوان مرز آبی بین المللی به طول 235 كیلومتر استان آذر بایجان شرقی را از جمهوری های آذر بایجان و ارمنستان جدا می كند. جمعیت استان بر اساس سرشماری نفوس مسكن 1385؛ 3603456  نفر بوده است كه 66/7 درصد آن را  جمعیت شهری و33/3 درصد آن جمعیت روستایی هستند دراستان آذر بایجان شرقی شهرستان تبریز با 1579312 نفر بیشترین جمعیت وشهرستان چاراویماق 34655 نفر كمترین جمعیت را تشكیل داده است.

    تراكم جمعیتی در منطق جلگه ای یا دشت های میان كوهی نسبت به مناطق  كوهستا نی  بیشتر است مهاجرت در استان آذر بایجان شرقی نسبت به سایر استان ها به دلایل  خاص شغلی ؛ اقتصادی ؛ اجتماعی ؛است كه میزان آن از مهاجرت روستاییان به شهرها خیلی كمتر است

اسلاید 2 :

آ ب و هوا :

  • آب هوای استان آذر بایجان شرقی نیمه خشك سرد وقسمتی از مناطق ساحلی رود ارس واقع در شهرستان جلفا گرم خشك می باشد .
  • ارتفاع عمومی زمین در این استان از سطح دریا از 160 متر در گوشه شمال شرقی تا 3707متر در قله سهند متغیر است چنین اختلاف ارتفاعی به تنهایی می تواند اختلاف دمایی در حدود 20 درجه سانتی گراد و اختلاف بارش در حدود 300میلی متر را سبب شود .
  • توده هواهای تاثیر گذار در آب هوا های استان:
  • 1- توده هوای مدیترانه ای با ویزگی معتدل ومرطوب از طرف غرب وجنوب غربی استان باعث اكثر نزولات جوی است.
  • 2- توده هوای سیبری پس از عبور از دریای خزراستان را تحت تاثیر قرار می دهد اما در برخورد با دامنه های شرقی طالش و شمالی البرز بیشتر رطوبت خود را از دست می دهد . قسمت های شرق وشمال شرقی استان از رطوبت این توده هوا بهره مند می شود . در منطق دیگر استان ورود این توده هوا حاكمیت سرما ویخبندان خشك راموجب می شود .
  • 3-توده هوای اطلس شمالی از سمت شمال وشمال غرب وارد استان شده وموجب بارش برف می شود .
  • 4-توده هوای قطبی از سوی قفقاز وارد استان شده سرما وكاهش شدید درجه حرارت را به همراه دارد.
  • (جغرافیای استان آذربایجان شرقی سال اول دبیرستان)

اسلاید 3 :

وجه تسمیه وسابقه تاریخی آذر بایجان :


  • در مورد وجه تسمیه ی آذربایجان ؛نظریات مختلفی از طرف محققان مطرح شده است كه از آن میان به دو مورد اشاره می كنیم . برخی نام آذربایجان را برگرفته از نام ساتراپ این منطقه ؛ مقارن حمله ی اسكندر با عنوان آتروپات می دانند . برخی نیز معتقدند كه این نام تركیبی از كلمات (آذر) به معنای آتش (بای) به معنای بغ و خدا و (گان) به معنای مكان وجایگاه است ودر كل به معنای ( جایگاه آتش ایزدی )است بنابر منابع تاریخی پیش از آمدن اقوام آریایی به ایران اقوام مهمی در آ ذربایجان زندگی می كردند كه با كشفیات اخیر در محوطه ی مسجد كبود تبریز قدمت سكونت در استان تا 3 هزارو 500 سال پیش بر آورد می شود كه در سده ی چهارم هجری یاقوت حموی تبریز را مشهور ترین شهر می داند
  • (نگاهی به تاریخ و جغرافیای استان آذر بایجان شرقی 1382)

اسلاید 4 :

موقعیت جغرافیایی شهرستان شبستر :

  • شهرستان شبستركه دردفاترمالیاتی سابق ومكاتبات اداری بنام (ارونق وانزاب)مضبوط ودر بین اهالی محل وشهرستان های همجوار بنام گونئی مشهوراست،درشمال غربی تبریز واقع ومحدوداست.ازطرف شمال به شهرستان های مرند وخوی وازمشرق به تبریز وبخش اسكو وازشمال شرق به شهرستان اهر وازمغرب به سلماس وازجنوب به دریاچه ارومیه وبین 37 درجه و42دقیقه عرض شمالی و45درجه و5دقیقه و46 و9دقیقه طول شرقی ارنصف النهارگرینویچ واقع شده است ومانندپلی است كه تبریز رابه سلماس وازاین طریق به ارومیه وخوی مربوط می كند. و مقبره شیخ محمود شبستری در شمال این شهر قرار دارد .

اسلاید 5 :

تاریخجه شهرستان :

  • شبستر از شهرهای قدیم آذربایجان است، که نام آن در كتاب های بسیاری آمده است. حمدالله مستوفی در نزهه القلوب(740 هـ ق) فراوانی نعمت این بخش را ستوده و چنین می نویسد:« چهارم، ناحیت ارونق بر غرب شهر( تبریز ) است. آغازش سه فرسنگی شهر است تا پانزده فرسنگی و عرضش پنج فرسنگ باشد. حاصل نیكو از انگور، غله، و میوه دارد و مدار تبریز بر ارتفاعات آن جا بادش و سی پاره دیه است و اكثرش معظم كه هر یك قصبه ای است چون سیس، شبستر، و ایقان، كوزه، كنان و …» بخشی از آوازه شبستر نیز به وجود بزرگانی چون: شیخ محمود شبستری عارف و صاحب مثنوی گلشن راز مربوط می شود .
  • www.yashilmisho.com

اسلاید 6 :

وجه تسمیه شبستر:


  • شبستر معرب كلمه چوستر یا چَوسِتَر یا چیستر و یا چی چستر است و چی چست در لغت زندی به معنی كوه و كوهسار می باشد و تر پسوند آن است و بر روی هم معنی كوهپایه یا دامنه كوه می دهد . با در نظر گرفتن اینكه اغلب جغرافی نگاران قدیم نام دریاچه ارومیه را چی چیست ضبط كرده اند ، این حدس به یقین تبدیل می شود كه شبستر نام خود را از این دریاچه گرفته و در هر حال از نام های قبل از اسلام است . در افسانه های محلی كه سینه به سینه نقل شده است می گویند كه نام شبستر (شب بستر) بوده است زیرا پادشاهان ساسانی ضمن لشكر كشی بر علیه امپراطوران روم درهمین محل اطراق و استراحت می كرده اند .
    این شهر تا عصر قاجاریه جزو املاك قاجاران بوده و بعد از انقراض این سلسله املاك ودارائی شاه در ردیف خالصجات دولتی درآمد تا اینكه در سال 1311 این ناحیه ازعرصه دولت درآمده و به مالكین رقبات (ارثی) انتقال داده شده است .
  • www.yashilmisho.com

اسلاید 7 :

شناخت موقعیت اقلیمی شهرستان:

  • شهرستان شبستر از نظر تقسیمات آب و هوایی به روش دومارتن دارای آب و هوای نیمه خشك و به روش آمبرژهدارای آب و هوای نیمه خشك سرد می باشد حداكثر درجه حرارت 42/5 درجه سانتی گراد در بندر شرفخانه و حداقل درجه حرارت 22- درجه سانتی گراد در دهستان امند اندازه گیری شده است میزان متوسط بارندگی 10 ساله شهرستان 240 میلی متر می باشد.
  • جریان های عمده جوی منطقه :
  • منطقه مورد مطالعه تحت تاثیر آنتی سیكلون سیبریه و هوای سرد اروپایی قرار دارد منشاء بارندگی منطقه عموما ناشی از جریان توده های هوای مرطوب از سمت دریای مدیترانه بوده كه از جهت شرق مدیترانه و صحرای شمال آفریقا كه از طریق عراق و تركیه به طرف ایران حركت می كند حدود نیمی از این جریانهای جوی از طریق سوریه و عراق وارد آذربایجان شده كه به علت كوتاهی مسیر از مناطق خشك نسبت به دیگر جبهه ها فعال هستند. (سازمان هواشناسی استان)

اسلاید 8 :

فصل زمستان منطقه اكثرا تحت تاثیر منطقه كم فشار مدیترانه ای قرار دارد و سبب ریزش مداوم با وسعت زیاد در منطقه میگردد بر اساس مطالعات وایكمن بارانی ترین فصل این منطقه بهار است و علت بارش های بهاری در این است كه در طول فصل بهار در روی آبهای دریای خزر مراكز فشار زیاد (فرا بارها)مستقر می شوند دامنه های جنوبی میشودر تابستان تحت تاثیر جریان هوای گرم اقیانوس هند و دریاس مدیترانه صحرای آفریقا و عربستان قرار می گیرد. سایر باد هایی كه در این منطقه می وزند عبارتند از باد مه كه از سمت شمال غرب به جنوب غرب جریان دارد باد مذكور در بیشتر ایام سال و به خصوص از خرداد ماه تا اواخر مرداد می وزد و باعث اعتدال هوا شده و به عنوان باد غالب روستا بشمار می رود . دیگری باد سفید آق یل كه جریان وزش از سمت جنوب غربی به شمال شرقی است وزش این باد موجب خشكی زمین می گردد كه از آن به باد مضر یاد می كنند . بادی كه از سمت شرق شهر تبریز به سمت منطقه با جهت شرقی غربی به شبستر می رسد در منطقه به نام باد تبریز معروف است همچنین جریان نسیم كوه به دشت كه به نام باد میشو مشهور می باشد. باد دیگر باد سلماس (سلماس یلی) است كه از سمت مغرب از سوی شهرستان سلماس به سمت شرق در منطقه می وزد . (سازمان هواشناسی استان)

اسلاید 9 :

  • فصل زمستان منطقه اكثرا تحت تاثیر منطقه كم فشار مدیترانه ای قرار دارد و سبب ریزش مداوم با وسعت زیاد در منطقه میگردد بر اساس مطالعات وایكمن بارانی ترین فصل این منطقه بهار است و علت بارش های بهاری در این است كه در طول فصل بهار در روی آبهای دریای خزر مراكز فشار زیاد (فرا بارها)مستقر می شوند دامنه های جنوبی میشودر تابستان تحت تاثیر جریان هوای گرم اقیانوس هند و دریاس مدیترانه صحرای آفریقا و عربستان قرار می گیرد. سایر باد هایی كه در این منطقه می وزند عبارتند از باد مه كه از سمت شمال غرب به جنوب غرب جریان دارد باد مذكور در بیشتر ایام سال و به خصوص از خرداد ماه تا اواخر مرداد می وزد و باعث اعتدال هوا شده و به عنوان باد غالب روستا بشمار می رود . دیگری باد سفید آق یل كه جریان وزش از سمت جنوب غربی به شمال شرقی است وزش این باد موجب خشكی زمین می گردد كه از آن به باد مضر یاد می كنند . بادی كه از سمت شرق شهر تبریز به سمت منطقه با جهت شرقی غربی به شبستر می رسد در منطقه به نام باد تبریز معروف است همچنین جریان نسیم كوه به دشت كه به نام باد میشو مشهور می باشد. باد دیگر باد سلماس (سلماس یلی) است كه از سمت مغرب از سوی شهرستان سلماس به سمت شرق در منطقه می وزد . (سازمان هواشناسی استان)

اسلاید 10 :

ارتفاعات شهرستان شبستر :

كوهستان میشوداغ شبستر

كوه میشوداغ در شمال دریاچه ارومیه واقع است و جلگه مرند را از جلگه شبستر و دریاچه ارومیه جدا می كند. شهرستان مرند در دامنه شمالی و شهرستان شبستر در جبهه جنوبی این كوهستان قرار دارد. این کوهستان از سلماس تا صوفیان به درازای تقریبی 100 كیلومتر و پهنای 30 كیلومتر امتداد یافته است. حداكثر ارتفاع این کوهستان 2855 متر است و قله های معروف آن عبارتند از: چشمه کنان، فلخ، علی علمدار، كوسه بابا و اوزون بئل امتداد كوه های جنوبی مرند و كوهستان میشو به رشته كوه مورو داغم مرتبط میشوند.
کوه چشمه كنان شبستر
این كوه با ارتفاع 2010 متر در محدوده شهرستان شبستر، بخش مركزی دهستان چهرگان و در 45 كیلومتری جنوب باختری مركز شهرستان شبستر واقع شده است. جهت كوه جنوب خاوری – شمال باختری بوده و قله آن از نظر جغرافیایی در 45 درجه و 12 دقیقه درازای خاوری و 38 درجه و 21 دقیقه پهنای شمالی قرار گرفته است. این كوه در شمال و شمال خاوری آبادی چشمه كنان واقع شده است.
فلخ شبستر
این كوه با ارتفاع 3076 متر در محدوده شهرستان شبستر بخش مركزی دهستان گونی خاوری و در 12 كیلومتری شمال مركز شهرستان شبستر واقع شده است. جهت كوه جنوب باختری – شمال خاوری بوده و قله آن از نظر جغرافیایی در 45 درجه و 43 دقیقه درازای خاوری و 38 درجه و 19 دقیقه پهنای شمالی قرار گرفته است.

  • (جغرافیای استان آذربایجان شرقی سال اول دبیرستان)

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky