توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ دارای 29 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کاویتاسیون در پمپ :

اسلاید 1 :

  • جریانی از مایع را در نظر بگیرید هرگاه فشار درون لوله به فشار بخار مایع نزدیک شود یا برسد مایع موجود در لوله شروع به جوشیدن می کند. و حباب های بخار در آن تشکیل می شود. این حباب های کوچک به همراه مایع به نقاطی که فشار در انجا با لاتر است منتقل می شود و می ترکند و باعث ایجاد اسیب به بدنه های لوله و پره های توربین می شود.

   این پدیده را کاویتاسیون (خلازایی) می نامند.

کاویتاسیون در پمپ ها باعث ایجاد سرو صدا و پایین آمدن راندمان آن می شوند

اسلاید 2 :

  • كاویتاسیون پدیده ایست كه در صورت بروز، موجب اختلال در عملكرد توربین آبی و پمپ می شود. بعلاوه چنانچه این پدیده در زمان طولانی در ماشین رخ دهد خوردگی پروانه و پوسته را بدنبال خواهد داشت. مؤسسه Ireq در كانادا روش جدیدی را ارائه داده كه با مطالعه وضعیت ارتعاشات محور پدیده فوق بدقت مورد مطالعه قرار می گیرد. اصول و مكانیزم كار این روش بر پردازش سیگنال های ارتعاشی محور توربین می باشد، كه توسط سنسورهای ارتعاشی نصب شده بر روی یاتاقها اندازه گیری می شود. با پردازش این سیگنالها میتوان محل ومیزان شدت پدیده كاویتاسیون را با دقت مناسبی تعیین و مشخص كرد.

اسلاید 3 :

 استفاده از این روش دارای مزایای زیر می باشد

 تشخیص و محل یابی دقیق پدیده كاویتاسیون
وضعیت بهره برداری كه تحت آن پدیده سایش رخ می دهد دقیقا مشخص می شود
امكان اعمال تعمیرات پیشگیرانه وجود خواهد داشت
بازرسی دوره ای لازم نیست
تعمیرات پرهزینه لزومی ندارد
افت های عملكرد كاهش می یابند

اسلاید 4 :

  • فرآیند بكارگیری این روش به ترتیب زیر می باشد :
    تعبیه حس كننده لرزش یاتاقان
    كالیبره كردن مكانیكی حس كننده ها
    پردازش سیگنال خروجی
    آنالیز هیدرو دینامیكی
    ارزیابی وسعت منطقه كاویتاسیون شده و جرم از دست رفته
    كاربردهای این روش در موارد زیر می باشد.

اسلاید 5 :

  • توربین ها در موارد زیر :
    نظارت پیوسته بر عملكرد توربین
    انجام آزمایش های اولیه بر روی مدل یا نمونه اولیه
    بررسی تأثیر تعمیرات انجام شده
    پمپ ها
    مسیرها و مجاری عبور سیال و غیره

اسلاید 6 :

  • كاویتاسیون پدیده ای است كه در سرعتهای بالا باعث خرابی و ایجاد گودال می گردد . گاهی در یك سیستم هیدرولیكی به علت بالا رفتن سرعت‚فشار منطقه ای پائین می اید و ممكن است این فشار به حدی پائین بیاید كه برابر فشار سیال در آن شرایط باشد و یا در طول سرریز یا حوضچه خلاءزایی در اثر وجود ناصافیها و یا ناهمواریهای كف سرریز خطوط جریان از بستر خود جدا شده و بر اثر این جداشدگی فشار موضعی در منطقه جداشدگی كاهش یافته و ممكن است كه به فشار بخار سیال برسد .

اسلاید 7 :

  • در این صورت بر اثر این دوعامل بلافاصله مایعی كه در آن قسمت از مایع در جریان است به حالت جوشش درامده و سیال به بخار تبدیل شده و حبابهایی از بخار بوجود میاید . این حبابها پس از طی مسیر كوتاهی به منطقه ای با فشار بیشتر رسیده و منفجر میشود و تولید سر وصدا می كند و امواج ضربه ای ایجاد می كند و به مرز بین سیال و سازه ضربه زده و پس از مدت كوتاهی روی مرز جامد ایجاد فرسایش و خوردگی میكند . تبدیل مجدد حبابها به مایع و فشار ناشی از انفجار آن گاهی به 1000 مگا پاسكال میرسد .

اسلاید 8 :

  • از انجایی كه سطوح تماس این حبابها با بستر سرریز بسیار كوچك می باشند نیروی فوق العاده زیادی در اثر این انفجارها به بسترهای سرریز ها و حوضچه های آرامش وارد می كند . این عمل در یك مدت كوتاه و با تكرار زیاد انجام می شود كه باعث خوردگی بستر سرریز می شود و به تدریج این خوردگیها تبدیل به حفره های بزرگ می شوند . این مرحله را :

    Cavitation erosion or cavitation pitting می نامند

اسلاید 9 :

  • در سرریز های بلند چون سرعت سیال فوق العاده زیاد می باشد ‚در نتیجه نا صا فیهای حتی در حد چند میلیمتر هم می تواند باعث ایجاد جدا شدگی جریان شود . هر نوع روزنه با برامدگی تعویض ناگهانی سطح مقطع هم می تواند باعث جدایی خطوط جریان شود . این پدیده معمولا در پایه های دریچه ها بر روی سرریز ها‚در قسمت زیر دریچه های كشویی و انتهای شوتها رخ دهد .

اسلاید 10 :

  • شرایطی كه موجب كاویتاسیون می گردد اغلب در جریانهای با سرعت بالا پدید می اید . بطور مثال سطح آبروی سریز كه 40 تا 50 متر پایین تر از سطح تراز آب مخزن می باشد بطور حاد در معرض خطر كاویتاسیون قرار دارد . پدیده كاویتاسیون در جریانات فوق اشفته در پرش هیدرولیكی در مكانهایی مثل حوضچه های خلاءزایی مشكلات فراوانی ایجاد می كند .
    صدمه كاویتاسیون به سازه های طراهی شده برای سرعتهای بالا و در سد های بلند و سرریزهای بزرگ یك مشكل دائمی است .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky