توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآفرینی کارگاه تولید نودل دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآفرینی کارگاه تولید نودل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآفرینی کارگاه تولید نودل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآفرینی کارگاه تولید نودل :

خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی کارگاه تولید نودل پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ; پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ; از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ; از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

فصل اول
کلیات

مقدمه :
هدف از انجام این بررسی , مطالعه و امكان سنجی احداث واحد تولید نودل است . در این بررسی بازار فروش , واردات و صادرات , واحدهای فعال و در دست احداث , منابع تأمین مواد اولیه و كلیه ماشین آلات و سایر امكانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفصیل شرح داده شده است .

طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود 7238 میلیون ریال و سرمایه درگردش مورد نیاز برابر 689 میلیون ریال و كل هزینه های تولیدی سالانه برابر 4667 میلیون ریال است . سرمایه گذاری طرح ظرف مدت سه سال برگشت می یابد . لیكن برآوردهای اقتصادی به شدت تابع قیمت مواد اولیه میباشد و توانایی رقابت با شركتهای دیگر نیز بسیار حائز اهمیت است .
احداث واحد در تمام استان ها به علت جدید بودن محصول قابل توجیه میباشد ولی هر چه نزدیكتر به بازارهای مصرف ( شهرهای بزرگ ) باشد از مزیت بهتری برخوردار میباشد

نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید نودل

محل اجرا :

مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن

دلایل انتخاب طرح :
این كالا بدلیل استفاده محصولات كشاورزی به عنوان مواد اولیه و در حقیقت ایجاد ارزش افزوده برای كالاهای كشاورزی و ایجاد اشتغال مناسب برای كشورهایی كه دارای محصولات كشاورزی با قیمت و كیفیت مناسب بسیار مطلوب میباشد .

به علت ماندگاری زیاد و آماده شدن سریع آن كه نیازی به محل پخت ندارد و ارزش غذایی بالا ی نودل از آن میتوان در شرایط بحران و در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی مورد استفاده قرار گیرد كه به اهمیت این غذا به عنوان یك وعده غذایی گرم در شرایط اضطراری و شرایط بحرانی می افزاید.
همچنین بدلیل تغییر بافت سنتی خانواده ها در كشورهای در حال توسعه مصرف غذاهای آماده تولید شده به صورت صنعتی در حال گسترش بوده و بسیاری از كشورها سعی در گسترش اینگونه محصولات دارند.

جدای از بررسی سیاست های داخلی دولت و وزارت بهداشت كه اخیرا توجه خاصی به این امر پیدا كرده اند كشورهای مختلف جهان و موسسه های بین المللی زمان بسیار زیادی است كه به اهمیت این ماده غذایی پی برده و یكی از اولویت های سیاست خود را این موضوع قرار داده اند و به سرعت در حال رشد دادن و حمایت از صنعت نودل سازی هستند.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
مشخصات كلی محصول
نام محصول نودل نوعی ماكارونی آماده طبخ)میباشد كه با كد آیسیك 15492331 در اداره صنایع و معادن قابل شناسایی میباشد كه مشخصات و ویژگی های آن در زیر شرح داده شده است. این محصول نوعی غذای آماده با پایه غلات (گندم ) میباشد كه كلیه خواص گندم را داراست طی آزمایشاتی مشخص شده است كه نشاسته ماكارونی 2 برابر نان و 3 برابر برنج است و باعث ترشح هورمون سروتنین كه كنترل كننده احساسات در بدن است , می شود.این محصول آماده مصرف میباشد كه میتواند توسط كلیه خانوار ها بخصوص افرادی كه زمان كمتری برای تهیه و طبخ غذا دارند مورد مصرف قرار گیرد. این محصول بسیار سالم و بهداشتی است و از ارد گندم تهیه میشود .

شماره تعرفه گمركی
شماره تعرفه گمركی نودل به صورت جداگانه تعریف نشده است و در گروه خمیرهای غذایی , پخته شده یا پر شده ( با گوشت یا سایر مواد ) یا آماده شده به نحوی دیگر , از قبیل اسپاگتی , ماكارونی , رشته فرنگی , لازانی و ;. به شماره 1902 قرار گرفته شده است كه حقوق گمركی آن 65 تا 75 میباشد .

شرایط واردات و صادرات :
روند صادرات و واردات محصولات با این سرفصل و كدگمركی ( 1902 ) مطابق با جداول زیر میباشد .

با توجه به آمار واردات این محصولات طی سالهای اخیر روند كاهشی را علی الخصوص از سال 1384 به این طرف داشته ایم . و با توجه به آمار صادرات این محصولات طی سالهای اخیر با روند رشد متعادل و دائمی طی سالهای 1383 به بعد داشته ایم كه نشان دهنده پیدا كردن بازارهای مطمئن برای تولیدات این گروه از محصولات میباشد كه با تنوع در تولید این نوع محصولات مطمئناٌ روند رشد صادرات بیشتر خواهد شد و با توجه به جدید بودن این محصول از واردات این محصول كه هم اكنون به علت تولید نشدن در داخل و یا تولید محدود آن (تنها در یك شركت ) كاسته خواهد شد.

استانداردهای ملی و جهانی
با توجه كه نودل در گروه ماكارونی ها قرار میگیرد و به علت جدید بودن محصول هیچگونه استانداردی خاصی تا كنون برای این محصول تعریف نشده است پس تمام استانداردهای تعریف شده برای ماكارونی ها برای این محصول نیز صادق می باشد .
استاندارد شماره 213 ویژگیها و روشهای آزمون ماكارونی
استاندارد شماره 2393 ویژگیها و روشهای آزمون میكروبیولوژی
استاندارد شماره 3522 ماشین آلات ماكارونی سازی و مقررات ایمنی و بهداشتی
استاندارد شماره 3816 بسته بندی ماكارونی _ ویژگیها و روشهای آزمون
استاندارد شماره 3200 آئین كار بهداشتی واحدهای تولیدكننده ماكارونی
قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
از آنجائیكه نودل در داخل كشور تا به حال تولید نشده است برای قیمت داخلی ،قیمت در نظر گرفته شده در طرح ارائه شده است. و قیمت جهانی آن نیز حدود 12 سنت برای هر كیلو گرم میباشد .

موارد مصرف و كاربرد:
نودل به عنوان یك غذای آماده یا فست فود شناخته میشود و نحوی استفاده آن ریختن محتویات بسته در آب جوش به مدت 3 دقیقه میباشد كه پس از آن غذا آماده بوده و به عنوان یك وعده غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.

كالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
انواع غذاهای آماده دیگر و ماكارونی ها و غیره میتواند جایگزین این محصول تعریف شود ولی با توجه به سرعت آماده شدن آن و عدم نیاز به محلی برای پخت و قیمت مناسب و خواص غذایی مطلوب آن مزیت بالایی نسبت به دیگر جایگزینهای خود دارد .

كشورهای عمده تولید كننده و مصرف كننده محصول
به نظر می رسد سرآغاز پیدایش نودل فوری در كشور ژاپن در سال 1950 بوده است ، و اكنون در بیش از 80 كشور در سراسر دنیا تولید می شود .در سال 2001 بیش از یك میلیون تن نودل در چین تولید شد، حدود 700 هزار تن در ژاپن و اندونزی ، 270 هزار تن در كره جنوبی ، 200 هزار تن در ویتنام ، 80 هزار تن در تایلند ، 50 هزار تن در تایوان ، و 40 هزار تن در فیلیپین تولید شده است. راحتی و از عهده هزینه آن برآمدن از فاكتورهای مهمی هستند كه باعث رشد محبوبیت نودل بین مصرف كنندگان شده است . مصرف سرانه نودل از سال 1995 در بسیاری از كشورهای آسیایی بطور یكنواخت در حال افزایش است .

اساس آخرین پژوهشهای موسسه یورومانیتور اینترنشنال ،آمریكاییها بیشترین مصرف غذای آماده را دارند ،و ژاپنی ها جهت خوردن غذا در بیرون از خانه بیشترین هزینه را می كنند.
بر اساس آخرین تحقیقات موسسه یورومانیتور اینترنشنال در سال 2005 مصرف سرانه غذای آماده در امریكا 566 دلار بوده است و به دنبال آن كشورهای كانادا ، انگلستان و استرالیا به ترتیب با مصرف سرانه 456 دلار ، 390 دلار و 363 دلار در مكان های بعدی قرار دارند. این مصرف سرانه بالا نشان دهنده اهمیت غذای آماده در شكل زندگی این كشورهاست . جالب است بدانید كشور كره جنوبی با سرانه مصرف 239 دلار برای غذای آماده بالاتر از كشورهای ثروتمند اروپایی مانند اتریش ، آلمان ، سوئیس و سوئد قرار گرفت.

وضعیت عرضه و تقاضا
بررسی ظرفیت بهره برداری و وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه و در دست اجرا و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا كنون
طبق آمار اداره صنایع و معادن تا اردیبهشت 86 هیچ واحد فعالی ثبت نشده است و آمار شركتهایی كه دارای جواز تأسیس بوده ، طرح های در دست اجرا محسوب شده و مطابق جدول زیر میباشد :

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85
شماره تعرفه گمركی نودل به صورت جداگانه تعریف نشده است و در گروه خمیرهای غذایی , پخته شده یا پر شده ( با گوشت یا سایر مواد ) یا آماده شده به نحوی دیگر , از قبیل اسپاگتی , ماكارونی , رشته فرنگی , لازانی و ;. به شماره 1902 قرار گرفته شده است كه حقوق گمركی آن 65 تا 75 میباشد .

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
با توجه به نداشتن تولید و نبودن آمار دقیق از واردات این محصول , آمار دقیقی از روند مصرف آن وجود ندارد . با توجه به قرار گرفتن نودل به عنوان یك نوع ماكارونی در گروه غذاهای فست فود در روند مصرف آن به بررسی روند مصرف ماكارونی ها و فست فودها می پردازیم . در یك رژیم غذایی مناسب ، 55 تا 65 درصد انرژی از طریق هیدراتهای كربن، 15 تا 20 درصد از طریق پروتئین ها و 25 تا 35 درصد از طریق چربی هااحتیاجات بدن برطرف می شود. لذا مشاهده میشود كه بیشتر انرژی انسان از طریق كربوهیدرات ها تامین میشود.

مصرف ماكارونی و بطور خاصه نودل تاكید شده و بر لزوم استفاده این ماده غذایی در مدرسه ها برای دانش آموزان اشاره شده است. به گزارش خبرگزاری صنایع غذایی با هماهنگی مجمع تشكل های صنایع غذایی ایران ، جلسه ای با ریاست دكتر دیناروند (معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت) و حضور آقایان دكتر حاجی آخوند (دیركل اداره نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت ) دكتر هدایت حسینی (اداره كل آزمایشگاههای وزارت بهداشت) مهندس صادقیان (مشاور مجمع تشكلها و كارشناس مسئول اداره نظارت ) دكتر رجب زاده (استاد برجسته صنایع غلات )تشكیل شدكه خلاصه جلسه به شرح ذیل است:

ماكارونی ارزان است، مصرف آن آسان است، انرژی زاست، میشود آن را به صورت غنی شده مصرف كرد، مواد موثر گندم را دارد، فاسدشدنی نیست، زمان ماندگاری بالایی دارد، غذای سالمی است، مقوی و مغذی است، منتها گمنام است. مصرف سرانه در مصر 8 كیلو گرم، در آلمان 12 كیلو گرم می باشد در حالیكه مصرف سرانه آن در كشور ما در مقایسه یا سایر كشورها بسیار پایینتر است (بین 5 تا 6 كیلوگرم) اعتقاداین مجمع بر لزوم فرهنگسازی برای مصرف این غذای آماده و مقوی بود.

ریشه ماكارونی گندم است كه می شود Enrichment كرد ، ویتامین های گروه ب و آهن را می توان اضافه كرد ، مورد علاقه دانش آموزان است، هم خود ماكارونی و هم سس آن. قیمت آن به مراتب از غذاهای سنتی از جمله چلو خورشت ارزانتر است ، به هر حال مصرف متوسط آن در ایران برای هر نفر 6 كیلوگرم در سال است و این مصرف با توجه به مزایای ذكر شده كافی نیست. در این جلسه پیشنهادشد وزارت بهداشت به كمك اساتید دانشگاهی وكارخانجات ماكارونی فرهنگسازی در زمینه مصرف غذای آماده ماكارونی را آغاز نمایند.
به دلیل اهمیت تغذیه ای و بهداشتی ماكارونی، اساتید دانشگاه و وزارت بهداشت پیشنهاد كردند كه مصرف سازی را آغاز نمایند هم اكنون حتی كشورهای عربی مصرف سرانه اشان از ما بالاتر است.

علاوه بر این در مقایسه نان با این غذا میتوان اذعان داشت كه نان ضایعات زیادی در كشور دارد و اسراف می شود و ماكارونی می تواند جایگزین آن شود. سرانه مصرف نان دركشور درسال برای هرنفر 165 كیلوگرم است ،مصرف سرانه ماكارونی 6 كیلوگرم است. شاخص قند ماكارونی بین 30 الی 50 میباشد، درصورتیكه شاخص قند نانهای سفید 85 الی 90 است، ماكارونی برای بیماران دیابتی بسیار مناسب می باشد. نان تخمیر میشود و باعث تحریك انسولین می گردد در حالیكه ماكارونی باعث تحریك انسولین نمیشود. با اطلاع رسانی به راحتی می توانیم مصرف سرانه ماكارونی را افزایش دهیم.

مشكلات برنج گرانی و وارداتی بودن است كه ماكارونی میتواند جایگزین برنج نیز بشود كه غذایی ارزان، پر انرژی و مفید است. پیشنهاد مصرف ماكارونی در غذای گرم دانش آموزان نیز از سوی آقای دكتر حاجی آخوند (مدیركل اداره نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت) ارائه شد علاوه بر این ایشان اضافه كردند كه امكان نگهداری این نوع ماكارونی سریع (نودل)راحت است و می شود غنی سازی با آهن و روی انجام داد. خیلی از بچه ها شیر دوست ندارند ولی ماكارونی را بعنوان غذای گرم دوست دارند. در این قسمت به براورد هزینه كرد خانوارهای ایرانی برای غذاهای آماده طی سالهای گذشته می پردازیم به این ترتیب میزان رشد تقاضای این مواد را طی سالهای گذشته در خانوارهای ایرانی بررسی میكنیم .
ابتدا در هر سال میزان هزینه های خوراكی ناخالص سالانه ی یك خانوار شهری در هر یك از دهك های هزینه ای بررسی و در جدول بعد از آن هزینه سالانه خانوار شهری در هر یك از دهك های هزینه ای برای غذاهای آماده نمایش داده شده است.

 

بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم و امكان توسعه آن
شماره تعرفه گمركی نودل به صورت جداگانه تعریف نشده است و در گروه خمیرهای غذایی , پخته شده یا پر شده ( با گوشت یا سایر مواد ) یا آماده شده به نحوی دیگر , از قبیل اسپاگتی , ماكارونی , رشته فرنگی , لازانی و ;. به شماره 1902 قرار گرفته شده است كه حقوق گمركی آن 65 تا 75 میباشد .

بررسی نیاز به محصول یا اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم
با توجه به عزم دولت برای رفع موانع توسعه صادرات غیر نفتی بر اساس برنامه چهارم توسعه , تولید و صادرات این گونه محصولات با توجه به پتانسیل های بالقوه فراوانی كه در كشور وجود دارد در این زمره قرار خواهد داشت و از حمایت های دولت برخوردار خواهد شد .همچنین با توجه به وجود مناطق بحران زده درمنطقه پیش بینی می شود كه صادرات این گونه محصولات با رشد بیشتری انجام گیرد.بعلاوه با توجه به این نكته كه كشور ما از نظر تولید محصولات كشاورزی از نظر كمی و كیفی از جایگاه ممتازی در منطقه برخوردار میباشد در نتیجه نسبت به كشورهای منطقه مبتوان به مواد اولیه ارزانتر و با كیفیت بهتری دسترسی داشت .

 

بررسی اجمالی تكنولوژی و روشهای تولید و تعیین نقاط قوت و ضعف تكنولوژی های مرسوم در فرآیند تولید محصول :
تكنولوژی های موجود:
برای تولید نودل دو نوع خط تولید (فرایند ) وجود دارد. در یك روش آرد گندم پس از دریافت و خمیر شدن در دستگاه اختلاط دو محوری و عبور از دستگاه رول های پیوسته كه به منظور صاف و یكنواخت شدن سطح خمیر و خروج حباب هوا در مسیر خط تعبیه شده است , در دستگاه پخت , بخار پز میشود .خمیر در اثر طی مسیر دستگاه در اثر مجاورت با بخار پخته شده و پس از خروج از مرحله پخت بوسیله كاتر برش خورده و به ید و بوسیله همین دستگاه چین خورده و دسته دسته صورت رشته هائی با طول دلخواه در می میشوند.و در ادامه مسیر توسط نوار هدایت گر به دو دستگاه خشك كن منتقل میشوند .

خط تولید نودل خشک شده :

در روش دوم فرایند تولید نودل , محصول سرخ میشود .
ابتدای فرایند كاملا مشابه روش اول است .آرد پس از خمیر شدن و عبور از رول ها به دستگاه پخت وارد شده و محصول پس از اینكه كاملا پخته شد وارد دستگاه چاشنی زنی میشود و كاملا به چاشنی آغشته میشود به این صورت كه در ادویه فرو برده شده و سپس و بوسیله كانوایر به دستگاه كاتر منتقل گردیده و دقیقا مشابه روش اول برش خورده و به صورت رشته هائی ید و پس از چین خوردن و دسته دسته شدن به سوی ماشین سرخ كن با طول دلخواه در می هدایت میشود.تفاوت اصلی این دو روش در همین مرحله است. در این فرایند, نودل پخته شده و چاشنی خورده , بوسیله روغن سرخ میشود. در مجاورت این دستگاه ماشین هائی از قبیل فیلتر روغن , تانك روغن , مبدل حرارتی و دستگاه تخلیه مواد دور ریختی تعبیه شده اند.اما در رو ش اول محصول پس از مرحله پخت درطی دو مرحله عبور از دستگاه خشك كن , كاملا خشك میشود . پس از مرحله سرخ شدن ، ادامه فرایند مشابه روش اول بعد از خشك كنها میباشد. به این شكل كه محصول سرد شده , كنترل و سپس بسته بندی میشود.

خط تولید نودل سرخ شده

شرح تكنولوژی مورد نظر:
تكنولوژی مورد استفاده در این طرح مطابق روش اول شرح داده شده در قسمت قبل میباشد .در این روش از خشك كردن به جای سرخ كردن استفاده میشود و دو دستگاه خشك كن مورد استفاده قرار میگیرد . محصول تولید شده با این تكنولوژی حاوی یك درصد روغن و چاشنی میباشد .

روش تولید طرح)با رسم نمودار(
ابتدا آرد از الك هایی با چشمه های مشخص عبور داده شده تا ناخالصی و الیاف آن گرفته شود . سپس بوسیله كانوایر آرد كش به دستگاه میكسر منتقل شده و با آب مخلوط میشود و این اختلاط تا آنجا ادامه پیدا میكند تا خمیری یكنواخت حاصل شود و كلیه گلوله های انباشته شده در نتیجه اختلاط از بین بروند .

زبری و سختی گلوله ها بستگی به درجه حرارت و رطوبت در مخلوط كن دارد . درجه حرارت آب در این مرحله در حدو د 21 درجه سانتیگراد میباشد . پس از اختلاط بمدت 8 الی 10 دقیقه خمیر بدست آمده دارای حرارتی در حدود 25 الی 43 درجه سانتیگراد خواهد بود . خمیر پس از خارج شدن از خمیر كن بوسیله یك فیدر به خط رول ها تغذیه میشود در ادامه خمیر در طی عبور از میان رولهای تعبیه شده كه با فاصله و تعداد مشخص در مسیر قرار دارند صاف و یكنواخت شده و حباب های هوا از آن خارج میشوند. شكل زیر این مطلب را نمایش میدهد.

خمیر به همین شكل وارد دستگاه پخت میشود در این دستگاه خمیر در اثر مجاورت با بخار پخته شده و پس از طی طول دستگاه به صورت كاملا پخته خارج میشود.

محصول پس از اینكه كاملا پخته شد بوسیله كانوایر به دستگاه Cuter منتقل گردیده و اول برش خورده و به صورت رشته هائی با طول دلخواه در می آید و سپس توسط این دستگاه چین خورده و دسته دسته میشود. خروجی دستگاه در شكل زیر كاملا مشخص است .

پس از اینكه محصول به شكل مورد نظر درآمد وارد دستگاه خشك كن میشود در این ماشین محصول طی مكانیزمی با كنترل فشار و حرارت خشك میشود.این عملیات طی دو مرحله (در دو ماشین خشك كن ) اتفاق می افتد.

محصول سرد شده ، كاملا آماده است و كنترل كیفیت شده و در كیسه های نایلونی به وزن 80 گرم بسته بندی شده و به بازار عرضه میگردند . در زیر فلوچارت خط تولید نمایش داده شده است.

نمودار تولید :

مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

مراحل صدور جواز تاسیس :
1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تكمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع .
3- تكمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یك ) توسط متقاضی .
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات كارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .
5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
– تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
– حداقل سن 18 سال تمام
– دارا بودن كارت پایان خدمت یا معافیت دائم

2- اشخاص حقوقی
– اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )
– ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی كشور

مدارك مورد نیاز:
1- ارائه درخواست كتبی به مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان.
2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن
3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی
4- تصویر مدرك تحصیلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست
5- یك قطعه عكس از هریك از شركاء
6- تكمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تكمیلی
7- پوشه فنردار
8- درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :
1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.
5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

تعریف:
پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

صدور پروانه بهره برداری :
1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.
4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.
5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.
6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح :
1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.
4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.
6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

فصل دوم
روش انجام کار

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید محصولات فرفورژه نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، متد های نوین تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح :
به انتخاب مناسبترین مكان برای استقرار یك پروژه صنعتی « مكانیابی صنعتی » مطالعات مرسوم مشخص می پردازد. در این رابطه كلیه امكانات و قابلیتهای منطقه شناسائی و مورد ارزیابی قرار گرفته و متناسب با این قابلیتها صنایع امكانپذیر جهت استقرار پیشنهاد شده است.

در مكانیابی صنایع اولویت دار برای استقرار در هر منطقه عوامل مشروحه در ذیل مد نظر بوده است:
الف- منابع طبیعی و مواد اولیه
• میزان عرضه آب مازاد بر مصرف كشاورزی و شرب اعم از سطح الارضی و تحت الارضی
• میزان ذخایر و استخراج منابع كافی اعم از فلزی و غیرفلزی
• میزان تولید مواد اولیه كشاورزی و مازاد بر مصرف مستقیم (اعم از زراعی، باغی، دامی وجنگلی)
• مساحت زمینهای غیركشاورزی مناسب جهت استقرار صنایع بخصوص در اطراف شهرهای بزرگ
• میزان تولید كالاهای واسطه ای صنعتی

ب- نیروی انسانی
• عرضه نیروی انسانی بومی مازاد بر نیازهای بخش كشاورزی به تفكیك ساده، نیمه ماهر، ماهر، تكنسین، متخصص و ;
• جاذبه منطقه برای جلب نیروی انسانی متخصص غیر بومی
• تطابق خصوصیات بومی و فرهنگی مردم با الزامات فرهنگ صنعتی
• میزان گسترش فرهنگ كارفرمایی و روحیه ریسك طلبی در جامعه

ج- سرمایه و منابع مالی
• توان مالی بخش خصوصی بومی
• جاذبه منطقه برای جلب سرمایه های غیر بومی
• توان بخش خدمات مالی و پولی محلی برای تامین منابع مالی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky