توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآفرینی کارگاه تولید ژل کتیرا دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآفرینی کارگاه تولید ژل کتیرا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآفرینی کارگاه تولید ژل کتیرا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآفرینی کارگاه تولید ژل کتیرا :

خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تولید ژل کتیرا پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ; پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ; از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ; از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

فصل اول
کلیات

مقدمه :
هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی، مالی و اقتصادی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیحی از مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود.

در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل ) محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل دراین طرح که به منظور تولید محصولات دارویی با منشائ گیاهی پرداخته شده است، طراحی کارخانه ژل موی کتیرا و امکان تولید این محصول از جنبه های مختلف و براساس اطلاعات دردسترس مورد بررسی

قرارگرفته است. اطلاعاتی که عموما تحقیقاتی بوده و از منابع مختلفی از جمله وزارت صنایع و معادن ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اداره کل نظارت بر دارو و مواد غذایی) اداره گمرک ، موسسه استاندارد ایران، استانداردهای بین المللی مانند B.P ،USP ،FDA همچنین کتب، مقالات و سایت های مرتبط ب ا این محصول و;. به دست آمده است.
تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی به فرآورده هایی اطلاق می گردد که به منظور تمیز کردن، معطر کردن ، تغییر ظاهر ، اصلاح بوی بدن و محافظت و نگهداری از اعضای خارجی بدن و یا دندان و اعضای دهانی که از آنها در شرایط مناسب استفاده می شود.

نام کامل طرح و محل اجرای آن :
ژل کتیرا

محل اجرا :

مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن

دلایل انتخاب طرح :
بطور کلی نمی توان کلیه کالاهای آرایشی را استراتژیک تلقی نمود با این حال مصرف اینگونه محصولات در دنیا به دلیل تبلیغات رسانه ها و همچنین میل به زیبا بودن در انسانه ا روبه افزایش است و در این میان محصولاتی با منشای طبیعی از جایگا هی ممتاز برخوردار می باشد.

وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 17 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
معرفی گیاه گون:
صمغ کتیرا از گیاهی به نام گون بدست می آید. نام علمی این گیاه Astragalus SPP است و این جنس در ایران 800 گونه دارد. بهترین گونه کتیرا که ارزش اقتصادی دارد از جنوب آسیا بخصوص ایران بدست می آید و ترکیبات آن مواد معدنی و ساکارید می باشد. نام تجاری داروی ساخته شده از این گیاه Tragacanth Mucilage است.

تعریف، ویژگیها و مشخصات فنی محصول
در این بخش نام و کاربرد، طبقه بندی، مشخصات فنی و بسته بندی محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نام و کاربرد محصول
نام تجاری این محصول درایران همان ژل کتیرا است و این محصول را در دنیا به نام Tragacanth hair gel و یا Locoweed می شناسند. این محصول با کد 24241347 در لیست ISIC3 مشخص شده است.
این محصول حالت دهنده، براق کننده و ثابت نگهدارنده حالت مو بوده و همچنین کتیرای موجود در محصول باعث تقویت مو نیز می گردد.

شماره تعرفه گمرکی محصول
در داد و ستدهای بین المللی جهت کد بندی کالاها در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی، بیشتر از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود. یکی از طب قه بندیها نامگذاری بروکسل و دیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین الملل می باشد.
روش طبقه بندی مورد استفاده در بازرگانی خارجی ایران، طبقه بندی بروکسل است که بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود، بعضاً تقسیم بندی های بیشتری در زیر تعرفه ها انجام گرفته است.

استاندارد محصول
هیچگونه استاندارد ملی برای این محصول تدوین نگردیده است اما استاندارد جهانی ایزو 9001 و موسسه استانداردهای ملی امریکا و بریتانیا درباره این محصول استانداردهایی تدوین نموده اند.

استانداردهای مرتبط:
استاندارد ملی به شماره 5874 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – فرآورده های آرایشی و بهداشتی – میکروبیولوژی – تعیین کارآیی نگهدارنده ها به روش مواجه.
استاندارد ملی شماره 1770 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – فرآورده های آرایشی و بهداشتی – روشهای نمونه برداری.
استاندارد ملی شماره 1023 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – فرآورده های آرایشی و بهداشتی -د طبقه بندی محصولات.
استاندارد ملی شماره 1106 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – فرآو رده های آرایشی وشوینده -اندازه گیری آرسنیک.

کالاهای قابل جانشین
انواع حالت دهنده ها، براق کننده و ثابت نگهدارنده های مو می توانند جایگزینی برای این محصول محسوب شوند و به دلیل بالا بودن قیمت صمغ کتیرا طبیعتا قیمت محصول نسبت به سایر محصولات مشابه می باشد. با این همه در ایران به دلیل فرهنگ مصرف و شناخت این محصول از قدیم الای ام که ناشی از شناخت این گیاه بوده جایگزین نمودن کالاهای مشابه کمی دشوار به نظر میرسد.
کالاهای مشابه با منشای سنتتیک نه تنها خواص تقویت کننده مو را نداشته بلکه در برخی از موارد باعث ریزش و ناراحتی های پوستی نیز گردیده است و با توجه به پیشرفت علم داروسازی و پزشکی نگرش مثبت مردم دنیا نسبت به چنین محصولاتی به سرعت رو به افزایش است.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول:
کشورهای ترکیه، آمریکا، آلمان، ایتالیا و فرانسه مهم ترین تولید کنندگان این محصول و کشورهایی مانند ژاپن، هنگ کنگ و کانادا عمده ترین مصرف کنندگان این محصول بشمار می آیند.ایران با توجه به منابع غنی که از گیاه گون در اختیار دارد، می تواند یکی از مهمترین صادر کنندگان این محصول باشد.

بررسی بازار و قیمت فروش
بررسی امکانات فروش برای محصول تولید شده در هر وا حد جدید صنعتی می تواند عامل بسیار موثری در ارزیابی موقعیت اقتصادی و آینده این گونه واحدها باشد. در این ارتباط با در نظر گرفتن ویژگیهای خاص هر صنعت، وضعیت تولیدات داخلی و میزان مصارف و نیازهای داخلی (بر مبنای انواع کاربرد محصول ) مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و با تعیین میزان کمبود تولید داخلی محصول، باید سهم قابل کسب بازار برای واحدهای جدید ارزیابی گردد.

از سوی دیگر ویژگیهای خاص هر صنعت، ممکن است امکانات ویژه ای را برای فروش و بازاریابی محصولات آن فراهم آورد که در هر مورد باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.
در این قسمت مسائل فوق الذکر در ارتباط با امکانات فروش محصول جهت ارزیابی نهایی شاخص های اقتصادی واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و قیمت فروش محصول مشابه بر مبنای نرخ های رسمی بازار ارائه خواهد گردید.

بررسی روند مصرف
هیچگونه آماری از سوی مراجع ذیصلاح درمورد میزان مصرف این محصول ارائه نگردیده است تنها مطلب 14 درصدی هزینه های بهداشت و درمان یک خانوار در سال 84 نسبت به سال 83 ارائه شده میزا ن 6 می باشد و متوسط هزینه های ناخالص سالانه یک خانو ار بابت بهداشت و درمان طی سالهای, 1384 1383 مبلغ 2502931 ریال می باشد که از این مبلغ 276623 ریال بابت دارو و لوازم طبی و درمانی و 967205 ریال بابت هزینه های بهداشتی و آرایشی و خدمات شخصی می باشد.

بررسی روند واردات و صادرات
شرایط واردات:
پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میتوان نسبت به واردات محصول اقدام نمود. از آنجا که واردات محصولات آرایشی و بهداشتی دارای ضوابطی خاص بوده بنابراین دستورالعمل موجود عینا ارائه می گردد:
بررسی شرایط فنی و بهداشتی کارخ انجات تولید کننده کالاهای فرآیند شده آرایشی و بهداشتی مجموعه اطلاعاتی است در مورد محل تولید، روش تولید و کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی که توسط کارخانه تولید کننده ارایه می گردد.

 

بررسی مدارک و مستندات علمی کالاهای فرآیند شده آرایشی و بهداشتی
GMP : قسمتی از تضمین کیفیت است که مطمئن می سازد فرآورده های تولیدی کارخانه با توجه به ویژگیهای نهایی محصول و با درنظر گرفتن کاربرد آنها، مطابق با استانداردهای کیفیت تولید شده و کنترل شده اند.
مجوز گشایش
مجوز ترخیص

شرایط صادرات:
-اخذ گواهی فروش محصول:

گواهی است که فروش یک فرآورده خاص یا تولیدات یک کارخانه را بدون هیچگونه محدودیتی در کشور مبدائ و همچنین در سایر کشورها تایید می نماید.
-اخذ گواهی بهداشت محصول :
مبین سلامتی و ایمنی محموله بوده و همچنین بی ضرر بودن آن را جهت مصرف انسانی تعیین می نماید.
بنابراین پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رعایت سایر مقررات صادرات بلامانع می باشد .

مطالعات فنی :
طراحی و احداث صنایع نیازمند شناخت مبانی تئوری و برخورداری از دیدگاه های تجربی و عملی متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی حاکم و دانش فنی موجود جامعه، به منظور نیل به اهداف تولید می باشد.

بررسی امکان احداث واحد ازحیث نحو تأمین مواداولیه، تعیین میزان سرمایه گذاری ، تطابق تکنولوژی صنعت مورد نظر با میزان تخصص ها و مهارت های بالقوه و بالفعل موجود در کشور و …، مطالعات هماهنگ و چند جانبه اقتصادی، فنی، اقلیمی و جغرافیایی را ایجاب می نماید.

 

مطالعات فنی ایجاد صنایع، مجموعه ای ازتحقیقات درخصوص ماهیت مواد و محصولات، شناخت فرآیندهای مختلف تولید و تکنولوژی های موجود و بررسی سیستم ها، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز می باشد . این بررسی ها در راستای نیل به هدف توسعه، تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی صورت می گیرد که با بهبود بافت فنی واحدهای جدیدالتأسیس در داخل کشور، پاسخگویی به نیاز بازار و رقابت با سایر تولیدکنندگان جهانی را امکان پذیر می سازد.

در بررسی های فنی ابتداء روش های مختلف تولید محصول مورد مطالعه قرار می گیرد و پس از بررسی های لازم مناسب ترین تکنولوژی که با فرهنگ کاری و توانائی های بالقوه صنعت تناسب داشته باشد، انتخاب می گردد.
با انتخاب مناسبترین روش تولید هر محصول می توان دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز را بر اساس فرآیند منتخب، انتخاب نمود.
در این فصل، علاوه برتشریح فرآیندهای مختلف تولید و انتخاب مناسب ترین فرآیند، کنترل کیفیت واحد تولیدی شرح داده خوا هد شد . سپس ظرفیت و برنامه تولید بر اساس بررسی بازار تعیین می گردد و بر این اساس کاربرد و میزان مواد اولی مورد نیاز و تعداد و نحو عملکرد دستگاههای موجود در خط تولید شرح داده خواهد شد و پس از تعیین طرح استقرار ماشین آلات و جریان مواد، تأسیسات زیربنائی مور د نیاز جهت انجام و ادام فعالیت های تولیدی واحد مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه بر اساس اصول مهندسی صنایع، نیروی انسانی مورد نیاز و مساحت بخشهای مختلف محاسبه می گردد و سپس نقش جانمایی ساختمان های تولیدی، اداری، رفاهی، بهداشتی وخدماتی ترسیم می گردد . درخا تمه این فصل نیز برنامه زمان بندی طرح مورد توجه قرارگرفته است.

معرفی روش تولید
تولید ژل موی کتیرا یک فرآیند بسیار ساده است و دارای تکنولوژی خاصی نمی باشد. میزان 4درصد وزنی از 0تا 05 / درصد را ترکیبات محافظ و الب اقی را آب خالص / محصول را صمغ کتیرا، 4 درصد گلیسیرین و 02 تشکیل می دهد.
ابتدا مواد اولیه توسط دستگاه میکسر مخلوط شده و سپس همو ژنایز می گردد و در مرحله بعدی توسط پرکن ها ظروف پر می گردد. به طور کلی پرکن ها به دو صورت خطی و دوار می باشند . پر کن های دوار دارای مزایای ممتازی نسبت به خطی می باشند که عبارتند از سرعت بالا، استقرار درب بند بر روی دستگاه که باعث استفاده از نیروی انسا نی کمتر در بخش تولید می گردد.

این مرحله از تولید (پر کردن ) تفاوت اساسی تکنولوژی پیشرفته با تکنولوژی قدیم را نمایان می سازد. پس از این مرحله بر روی ظروف برچسب زده و سپس ظروف با استفاده از نیم کارتن و نایلون، شرینگ می گردد.

به طور کلی سیستم عرضه محصولات به دلیل عدم بهره گیری از بسته بندی های مناسب و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور با مشکل مواجه است. تبلیغات مناسب و بهره گیری از تجارت الکترونیک می تواند کمک شایانی در رابطه با عرضه و فروش محصول بنماید.

به طور کلی نقاط ضعف در تولید این محصول عبارتند از:
1 – استفاده از پرکن های نامناسب
2 – درب بندی به صورت دستی یا به صورت دستگاهی مجزا از پرکن

3 – استفاده از ظروف نامناسب
4 – بسته بندی و شرینگ نامناسب
نقطه قوت تکنولوژی های مرسوم سادگی در فرآیند تولید است به طوری که دربعضی از مقاطع از تولید می توان از نیروی انسانی به صورت جایگزین استفاده کرد مانند چیدن و برداشتن ظروف از زیر پرکن، بستن درب و زدن برچسب و شرینگ نمودن کالا.
به طور کلی عدم نیاز به برق زیاد و سوخت و عدم آلودگیهای زیست محیطی از مهم ترین محاسن این صنعت می باشد.

تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد
انتخاب ظرفیت و برنام تولید مناسب برای واحدهای صنعتی علاوه بر بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری انجام شده، عاملی در جهت کسب بیشترین سود ممکن خواهد بود . نظر به این که احداث واحدهای صنعتی مستلزم سرمایه گذاری اولیه ای است که در بعضی موارد تقریباً ثابت است، لذا انتخاب ظرفیت های خیلی کم،

سودآوری طرح را غیر ممکن می سازد. علاوه برآن در صنایع انتخاب ظرفیتهای بالا، سرمایه گذار را مجبور به تأمین سرمایه زیادی می کند. لذا در این بخش با توجه به بررسی بازار، شنا خت کانونهای مصرف، نیازهای داخلی، امکان صادرات و …، ظرفیت طرح باتوجه به سودآوری ظرفیتهای بالا و محدویت های موجود در صنایع ونیازهای مصرفی تعیین می گردد.با در نظر گرفتن موارد فوق، ظرفیت این طرح، 3120 هزار ظرف 200 گرمی (معادل 624 تن) ژل کتیرا در سال برآورد می گردد.

بدیهی است که اکثر صنایع در سالهای اولیه احداث ، دارای مشکلات فنی داخلی ، مشکلات بازاریابی و ورود به صحنه رقابت می باشند.

بالا بودن هزینه های متغیر تولید، مشکلات ناشی از مدیریت واحدهای چند شیفت از جمله مواردی است که درتمایل به کاهش شیفت های کاری مؤثر است. ازسوی دیگر تمایل به استفاده بیشتر از سرمایه گذاری انجام شده، توانایی افزایش ظرفیت با سرمایه گذاری ثابت، مشکلات ناشی از عملکرد ناپیوسته خط تولید، زمان های تلف شده در راه اندازی خط تولید از جمله مواردی هستند که در افزایش شیفت های کاری دخیل می باشند.

در این واحد با در نظرگرفتن چنین مواردی، یک شیفت کاری 8 ساعته در روز منظور می گردد. زمان مفید 7 ساعت می باشد. / کار در هر شیفت کاری با توجه به بیکاری های مجاز
تعداد روزهای کاری درسال با توجه به تعطیلات رسمی و تعطیلات فصلی رایج در این صنعت، 270 روز در نظر گرفته می شود.

معرفی مواد اولیه طرح و برآورد مصرف هر یک
در این بخش با توجه به مشخصات فنی محصول، مواد اولیه مورد نیاز مصرفی معرفی و مشخصات فنی آنها بیان می گردد. سپس برای اختصار کلام ، با توجه به ماهیت فرایند تولید
بر اساس میزان ضایعات و ظرفیت تولید طرح، مقدار مصرف سالیانه محاسبه می گردد . همچنین با توجه به مشخصات فنی عنوان شده برای هر ماده نس بت به منابع تامین آنها تصمیم گیری می گردد . لازم به ذکر است که در این بررسی از ذکر مواد و ملزومات غیر اصلی و کم مصرف که دارای ارزش فنی و اقتصادی ناچیزی هستند، خودداری می گردد.

مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

مراحل صدور جواز تاسیس :
1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تكمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع .
3- تكمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یك ) توسط متقاضی .
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات كارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .
5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
– تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
– حداقل سن 18 سال تمام

– دارا بودن كارت پایان خدمت یا معافیت دائم

2- اشخاص حقوقی
– اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )
– ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی كشور
مدارك مورد نیاز:

1- ارائه درخواست كتبی به مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان.
2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن
3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی
4- تصویر مدرك تحصیلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست
5- یك قطعه عكس از هریك از شركاء

6- تكمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تكمیلی
7- پوشه فنردار
8- درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :
1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

تعریف:
پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

صدور پروانه بهره برداری :
1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.
4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.
5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.
6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح :
1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.
4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.
6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

فصل دوم
روش انجام کار

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید محصولات فرفورژه نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، متد های نوین تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

معرفی مواد اولیه مورد نیاز طرح

برآورد مصرف مواد اولیه

ارزیابی مالی اقتصادی طرح :
نتایج محاسبات کامپیوتری صورت های مالی و شاخص های اقتصادی طرح حاکی از سودآوری طرح بوده و عمدتاً می توان به شاخص های اصلی آن از قبیل نرخ بازده داخلی، میزان تولید در نقطه سربه سر، سال های برگشت سرمایه و نسبت سود و زیان ویژه به سرمایه نقدی تاکید نمود که دلیل قاطعی بر توجیه پذیری و پایداری اقتصادی طرح و وجود اطمینان کافی درسرمایه گذاری برای احداث اینگونه واحدها می باشد .

درجدول ( 16 ) این شاخص ها ارائه شده اند.

محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز
اختصاص فضای مناسب وکافی جهت امور تولی د وتأسیسات کارخانه از نظرسهولت در امر تردد کارکنان و جابجایی مواد اولیه و محصولات حائز اهمیت است . مساحت مربوط به هریک از قسمتهای واحد تولیدی اعم از سالن تولید، انبارها، تأسیسات وتعمیرگاه، آزمایشگاه، ساختمان های غیرتولیدی و در نهایت زمین و محوطه سازی دراین بخش برآورد می گردد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky