توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله استقرار نظام 5S در دانشكده فنی و مهندسی دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استقرار نظام 5S در دانشكده فنی و مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استقرار نظام 5S در دانشكده فنی و مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استقرار نظام 5S در دانشكده فنی و مهندسی :

استقرار نظام 5S در دانشكده فنی و مهندسی

مقدمه :
نظم و ترتیب اصل اول رسیدن به هر هدفی و تسهیل در پروسه رسیدن به هدف است . در این مقاله مطالبی ذكر شده است كه ما را در جهت ساختن محیطی منظم و كارآمد در دانشكده فنی سوق می دهد .

تهیهء مکانی با قابلیت های زیر جهت اسقرار متمرکز گروه ( اعم از ریاست ، معاونان ، اتاق ملاقات اساتید ، اتاق بایگانی ، ;)
که فضایی لازم (این لازم به منزله کافی بودن نیست ) عبارتند از :
اتاق ریاست : که فضایی پیشنهادی 18-24 متر مربع می باشد .
که می بایست پشت در اتاق ساعت حضور در گروه بررسی کارها جهت اطلاع دانشجویان و مراجعان.
اتاق معاونان : با در نظر گرفتن دو معاون ، و اختصاص میز کار و فایل های مربوطه ، و همچنین فضایی کافی برای حضور مراجعین ، فضای پیشنهادی 24 متر مربع می باشد.
اتاق ملاقات اساتید : با در نظر گرفتن این موضوع که در هر ساعت آموزش، 4کلاس دائرباشد، پس بعد اتمام کلاس 4 استاد به اتاق مراجه می کنند و احتمالا ً 4 استاد هم آماده حضور درکلاس می باشند (با در نظر گرفتن 15 دقیقه زمان حد فاصل بین دو کلاس ، امکان حضور هم زمان این دو گروه با مد نظر قرار دادن 5 دقیقه زمان که ممکن است استاد در کلاس باشد)

و اجتماع دانشجویان در این مکان جهت ملاقات اساتید، فضای پیشنهادی 48 متر مربع می باشد .
اتاق بایگانی : این اتاق که رول مهمی در روند تسریع کارها را دارد .
که این اتاق به شکل یک فایل بزرگ می باشد .که نظم در این فایل حرف اول و اخر را می زند .
اتاق مذکور جهت بایگانی مدارک دانشجویان و فارغ التحصیل ها می باشدبا در نظر گرفتن فقط مقطع تحصیلی کارشناسی پیوسته ( فقط بک گرایش )مدارک دانشجویان ( در حال تحصیل ) از سال جاری لغایت هفت سال ما قبل ، در یک فایل و سایر مدارک که مربوط به فارغ التحصیلان می باشد در فایلی جدا ود در این اتاق .

کلاس ها :
کلاس های درس می بایست دارای نور گیری کامل مطابق استانداردهای ساختمانهای آموزشی باشد . تعبیهء سیستم تهویه مطبوع مناسب.
در نظر گرفتن 40صندلی در دو ردیف 20 تای، که این صندلی ها می بایست با پیچ به زمین اتصال موقت ، ثابت شود.
فاصلهء بین صندلی 1و2 می بایست 80 سانتیمتر باشد .

فاصلهء بین صندلی 1و3 نیز 80 سانتیمتر باشد .
فاصله ء دو ردیف (1و4) 120سانتیمتر باشد
فاصلهء اولین ردیف تا برد کلاس 150 سانتیمترمی باشد
فاصلهء آخرین ردیف تا روشنایی کلاس 1 متر باشد

فاصلهء آخرین صندلی کنار دیوار ها نیز دارای فاصلهء 80 سانتیمتر می باشد.
با محا سبا ت : 4/8متر عرض کلاس و 1/6 متر طول آن می باشد.که مساحت مناست عبارتند از 61*84=5124
اختصاص مکانی جهت سایت کامپیوتر که شامل سایت اینترنت و سایت آزاد می باشد .

ساعات آموزش
با تقسیم هر روز به چهارقسمت به صورت زیر
1045-745 1-11 45-15 645-445
ساعت اول روز ساعت دوم روز

ساعت های اول روز بعلاوهء بخش اول ساعت دوم روز(45-15)جهت کلاس های سه واحدی می باشد و قسمت دوم ساعت دوم (445-645)جهت درس دو واحدی می باشد
*طبق آیین نامه درس سه واحدی تئوری می بایست در طول ترم به مدت 51 ساعت آموزش داده شود و برای دروس دو واحدی 34 ساعت و برای آزمایشگاه (1واحدی)34 ساعت و تنها درس 4 واحدی (دینامیک )68 ساعت می باشد .

ساعات فوق
125-8 45-15 645-445
مربوط به پنچ روز اول هفته می باشد برنامه ء روز پنچشنبه عبارتند از

ساعت اول که 45 ساعت است جهت تدریس دروس 4 واحدی بعلاوهء
10-8 105-10 125-105

ساعت های دوم جهت آزمایشگاه و درس تک واحدی ( وصایا، تنظیم خانواده، قرآن ) مناسب می باشد .
ساعات اول روز که از نظر کیفیت و کمیت دارای بازدهی بهتر می باشد ، مناسب برای اختصاص یافتن این ساعت به دروس اصلی ( استاتیک ، دینامیک ، سیالات ، انتقال حرارت ، کنترل ،طراحی و;; )
پس مساحت احتمالی 52 متر مربع می باشد .

نصب برد و ویترین :
تهیه این گونه برد ها کمک شایانی در مراجعهء کمتر مراجعان به دفتر گروه را می کند.
برد پشت در اتاق ریست دانشکده که ساعات حضور وی در آن قید شده .
برد نصب شده در پشت در اتاق اساتید تمام وقت که دارای اتاق ویژه می باشند . که ساعات حضور در دانشکده قید شده .
و علاوه بر آن در بردی دیگر نمرات آزمون های مربوط به آن استاد قید شود .
و برای اساتید غیر رسمی برد نمرات در گروه مکانیک نصب شود .
تهیه ء یک ویترین جهت به نمایش گذاشتن کتاب های تالیف و ترجمه شده توسط اساتید دانشکده .
و همچنین تهیهء بردی که مقالات علمی که توسط اساتید ویا دانشجو یان نوشته و چاپ شده .
بردی در کنار درب ورودی که جهت نصب ابلاغات و مکتوبات به دانشجویان .

بردی جهت نصب بخشنامه هاو آیین نامه ها ی انظباطی و آموزشی جدید که لازم است این آیین نامه ها و بخشنامه ها می بایست به مدت 5 هفته در برد مربوطه نصب شود .
و در ترم آینده این آیین نامه ها و بخشنامه ها و بند و تبصره های جدید به جزوه آیین نامه ای که هر ترم به هنگام ثبت نام به دانشجویان داده می شود اضافه گردد ، تا دانشجویان در جریان این امور قرار گیرند.

* تایین ساعا ت مقرر برای ملاقات نمایندگان دانشجویی با ریاست دانشکده .که حتی المکان این ملاقات هر دو هفته یک بار باشد .لازم است قبل این نشست نمایندگان جلسه ء با هم، جهت هم سو کردن بحث و تبادل نظرو استفاده ء بهینه از زمان در جلسه ء اصلی با ریاست گروه ،
* در صورت عدم حضور قطعی یکی از اساتید در طول هفته می بایست این عدم حضور با گروه هماهنگ شده (در صورت غیره مترقبه بودن ) و گروه نیز موظف است که خبر را به صورت نصب آگهی در پشت اتاق استاد و هم چنین برد ورودی ، تا دانشجویان در جریان امور باشند .

* پیش ثبت نام دروس اختیاری که در آن دانشجو نام دروسی که علاقه مند به اخذ آن در ترم آینده می باشد ذکر شود و گروه نیز در صورت به حد نصاب رسیدن لازم کلاس مذکور را تشکیل دهد
* در پایان هر ترم گروه موظف است برگه های نظرسنجی وپیشنهادات را تهیه کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهد که در آن مواردی که روند کیفی و کمی کل تشکیلات اعم از کارمندان ، اساتید ، معاونان و;.. را مورد نظر سنجی قرار دهد. وپیشنهادات لازم جهت بهبود روند در آن توسط دانشجویان ثبت شود.و گروه این نظرات را جمع بندی کرده و به مراجع ذی ربط ارجع شود تا ترتیب اثر داده شود .

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky