توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله قدرت جذر و مد دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله قدرت جذر و مد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله قدرت جذر و مد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله قدرت جذر و مد :

قدرت جذر و مد
نیروگاه جذرو مد سیوا (Sihwa) به عنوان بخشی از پیشبرد كره در جهت افزایش سهم انرژی قابل تجدید در مصارف سوختی این كشور راه‌اندازی شد.
با تولید mw260 سیوا بعنوان بزرگترین نیروگاه قدرت در نوع خودش در جهان خواهد بود و برای منطقه دریاچه سیوا مزایای زیست‌محیطی زیادی به ارمغان خواهد آورد.
اقیانوسها، ذخایر بالقوه عظیم انرژی مجانی و سازگار با محیط‌زیست هستند كه می‌توان برای تامین تقاضای انرژی آنها را مهار كرد. اقیانوسها 97 درصد از منابع آبی را شامل می‌شوند و بیش از 70 درصد سطح كره زمین را می‌پوشانند. جذر و مدها توسط چرخش زمین داخل میدان جاذبه ماه و خورشید تولید می‌شوند. حركتی كه در اثر جاذبه بین این سیارات وجود دارد سبب بالا و پایین رفتن پریودیك سطح آب اقیانوسها می‌شوند. در بیشتر سواحل، جذر و مدها دوبار در روز رفت و برگشت دارند و توسط نیروگاه جذر و مد می‌توان انرژی این حركت را

گرفت. یك نیروگاه جذر و مد می‌تواند بر روی یك دلتا، دهانه ورودی رودخانه به دریا و یا ساحل گسترانده شود، اما بروی دهانه ورودی رودخانه به دریا این انرژی راحت‌تر مهار می‌شود.
بهترین محل‌ها برای نیروگاههای جذرومد، جایی با بیشترین دسترسی به جذر و مدهاست و همچنین دهانه باریك رودخانه به دریا، سدهایی كه برای این منظور ساخته می‌شوند می‌تواند حفاظی در مقابل طغیانهای ساحلی بوجود آورد و به عنوان سدهایی در مقابل یورش موج‌های بلند عمل كنند. علی‌الخصوص در محل‌های بزرگ، حضور راهی بروی سد، مزایای عمده‌ای بدنبال دارد.

بیشترین مزایای قابل توجه در نیروگاه جذرو مد این است كه آنها آلودگی زیست‌محیطی بدنبال ندارند
همانند دیگر ذخایر قابل تجدید انرژی، انرژی جذرو مد جایگزین سوخت فسیلی شده و CO2 را در اتمسفر كاهش می‌دهد.
مزایا و قیمتها:
در حالی كه نیروگاههای هیدروالكتریك در ساعت‌های مقرر به كار گرفته می شوند، نیروگاههای جذر و مد تنها در ساعت‌های خاصی از روز می‌توانند الكتریسیته تولید‌كننده، با مقادیر آب و جذر و مد كافی و فراهم شده.

قیمت سیستمهای جذرو مد بسته به خصوصیات زیست‌محیطی و جغرافیایی و زمین‌شناسی محل تغییر می‌كند. طبق مطالعات بعمل آمده هزینه‌های گزاف و زمان‌های درازمدتی كه صرف ساخت می‌شود، از به اجرا درآمدن طرح‌های عظیم در این زمینه جلوگیری می‌كند. تنها نیروگاههای جذر و مد عظیم كه مقدار سرمایه‌‌گذاری كلانی را می‌طلبند، اقتصادی خواهند بود. از عوامل عمده تاثیرگذاری بر روی هزینه‌ها درمحل نیروگاه می‌توان اندازه سدهای مورد نیاز و اختلاف ارتفاع سطح جذر و مد ها را نام برد. هرچند هزینه‌های ابتدایی یك نیروگاه جذر ومد در مقایسه با دیگر انواع نیروگاهها نسبتاً بالاست، اما مزایایی شامل هزینه‌های عملیاتی و نگهداری پایین دارند باتوجه به اینكه هیچ سوختی مورد نیاز نیست.

عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های مورد نیاز در محل نیروگاه جذر و مد شامل اندازه سدهای مورد نیاز و تفاوت ارتفاع بین جذرو مدهاست.
تولید قدرت جذرو مد مزایای اضافی دیگر هم دارد شامل حمل و نقل پیشرفته علاوه بر پلهای ریلی بر روی دهانه‌های ورودی رودخانه به دریا و كاهش گازهای گلخانه‌ای توسط جایگزینی توان حاصله پاك به جای سوختهای فسیلی

پروژه‌ای كه در این زمینه بتواند این مزایا را نشان دهد، نیروگاه جذرو مد سیوا است كه توسط مهندس دوو (Daewoo) ساخته شده و بر روی سیوا در كره جنوبی بنا شده است. این پروژه 250 میلیون دلاری و mw260 مگاواتی در كشور، در نوع خودش اولین محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در جهت بهبود كیفیت آب دریاچه سیوا هم نقش خود را بخوبی ایفا كند.
دیگر مزایایی كه این پروژه برای كره به همراه خواهد آورد شامل اكوسیستم وكیفیت آب قابل استرداد دریاچه سیوا، فعال‌سازی اقتصادی محلی، علاوه بر جاذبه‌های توریستی، كاهش واردات مواد نفتی خام و كاهش در آلودگی زیستی است.

جدول 1- اطلاعات فنی سیوا
خروجی هر واحد (Mw/MwA) 26076/26
اندازه سر امواج
(m) 5082
سرعت (r/min) 6403
قطر پایه (m) 705
فعالیت‌های قابل تجدید و جایگزین مورد نظر

توسعه صنعتی كره كه در سالهای 1970 شروع شد، تمركز بر روی تقویت انرژی و صنایع شیمیایی، شامل فولاد، كشتی‌سازی و سیمان است. كره به واردات انرژی بیش از حد وابسته است و سعی در تهیه و تدارك مطمئنی برای خود ازجای دیگر، برای مثال گاز از روسیه است. همچنین با این پروژه از توسعه و امتیاز خوبی در جهت عرضه انرژی قابل بازیابی برخوردار می‌شود.

هر واحد دارای ظرفیت 26 مگاوات، قطر پایه 5/7 متر، سرعت 290/64 و حداقل ارتفاع مجاز 82/5 عمل می‌كند.
كره چهارمین واردكننده بزرگ مواد نفتی است و برای متنوع كردن منابع انرژی خود تامین تقاضای بالا انرژی، و برنامه‌های كاهش انتشار گاز گلخانه‌ای تلاش می‌كند. كره برای منابع انرژی دیگر خود برنامه‌ریزی می‌كند و قصد افزایش سهم انرژی‌های دیگر را در تركیب سوختی‌اش از 4/1 درصد به 5 درصد تا سال 2011 دارد. كره روزانه 5/2 میلیون بشكه نفت وارد می‌كند كه نمایانگر مقدار كمی از نیازش است. هدف اصلی این كشور پروژه‌های باد و خورشیدی جهت استفاده بیشتر از انرژیهای قابل تجدید است. علاوه براین كره در حال تست كردن پتانسیل پروژه‌های جذر و مد در سواحلش است.

كره كه در سال 2002 پیمان كیوتو را به تصویب رسانده به دنبال كشف راههای انجام پروژه‌های AIJ (فعالیت‌های اجرایی مشترك یا عام‌المنفعه) و CDM (مكانیزم توسعه پاك) است.
شركت منابع آبی كره، كواكو (Kowaco) دارای نفوذی در سیستم آبی در كره است. كواكو ملزم به ایفای نقشش در جهت بهبود كیفیت زندگی مردم كره و حمایت از توسعه اقتصاد ملی است.
دریاچه سیوا:
دریاچه سیوا در نیمه غربی شبه جزیره كره در ایالات جیونگی (Gyeonggi) واقع شده است دریای غربی را توسط سد تا فاصله 4km از شهر سیونگ (Siheung) مرزبندی كرده است. این دریاچه در سال 1994 برای تامین آب كشاورزی منطقه و برای توسعه زمینهای كشاورزی، صنعتی نزدیك شهرها و تامین آب آبیاری آنها توسط ساخت یك سد، بنا شد. در كنار ساخت دریاچه‌ای با وسعت 5/((یكی از بزرگترین دریاچه‌های دارای جزرو مد در كره) زمینی به مساحت 173 كیلومتر مربع و 330 میلیون متر مربع ارزش پیدا كرد.
در صورت قطع جریان‌های جذرو مد و با توجه با افزایش سریع جمعیت و بارهای بیهوده‌ صنعتی از كارخانه‌ای اطراف،‌كیفیت آب دریاچه سیوا سالها پس از ساخت سد بدتر می‌شد. نسبت آ‌ب‌های آلوده به آبهای تمیز و پخش پساب از كارخانه‌های اطراف هم در حال افزایش است.

در حالی كه آلودگی در وضعیت وخیمی بسر می‌برد و به راه حل فوری نیاز دارد. به دلیل تغییرات سریع زیست‌محیطی و پایین‌ آمدن كیفیت آب در دریاچه سیوا، راهی به جز باز كردن دریاچه نماند. سد بر روی شارش ورودی به دریاچه گشوده خواهد شد و نیروگاه جذرو مد برای انرژی این جذر و مدها ساخته خواهد شد.
طراحی نیروگاه:

نیروگاه جذر و مد مانند یك سیستم تولید شارش سیلابی طراحی شده است. سیستم‌های تولید شاره توان را از آمد ورفت امواج از دریا به آبگیر (پشت سد) تولیدمی‌كنند. هنگام مد شارش آب به داخل توربین‌ها تولید الكتریسیته می‌كند دریچه‌های جداگانه‌ای كه در كنار توربین‌ها تعبیه شده‌اند هنگام حالت برگشت باز می‌شوند.
هنگام جذر، دریچه‌ها بالا می‌روند و آب خارج می‌شود. در حالت افول و برگشت آب انرژی تولید نمی‌شود.

پروژه‌ نیروگاه سیوا در نوع خودش در كره اولین است. چنین برنامه‌ریزی شده است كه سد ساخته شده برای گردش و تبادل آب بین دریاچه و دریا آب باز شود. این نیروگاه،‌وضعیت دریاچه را با جابجایی سالانه 60 بیلیون تن از آب دریا بهبود بخشید. نیروگاه سیوا از ورود امواج هنگام مد، توان تولید می كند از اختلاف سطوح بین آب دریا و دریاچه مصنوعی سود می‌برد. كواكو به عنوان صاحب امتیاز پروژه نیروگاه را به مجموع خروجی 260mw و تولیدتوان سالانه 543 گیگاولت ساعت به اجرا درخواهد آورد.
نیروگاه سیوا شامل موتورخانه‌هایی برای 10 توربین نوع لامپ الكتریك در ژنراتورها، دریچه‌ها و دیگر تجهیزات را شامل می‌شود. هر واحد ظرفیت mw26 دارد. ضخامت پایه 5/7 متر سرعت 29/64 ولت بر دقیقه و در اندازه مشخص 82000/5 به كار انداخته می‌شوند عمل تخلیه آبگیر توسط هشت دریچه جدید و وجود دریچه‌های اضافی انجام خواهد شد.
هزینه كلی پروژه حدود 250 میلیون دلار خواهد بود.

پیشنهادات رقابتی
پروژه، پروژه مناقصه بومی سنگین و پردرآمدی توسط شركتهای مهندسی داخلی به عنوان شركت‌های راهنما و تهیه‌كننده‌ها و شركتهای مهندسی به عنوان پیمانكاران جزء بود. مسوولیت گروه‌ها مانند درخت برای پروژه تعریف شده بود. راهنماهای این گروه شركت‌های داخلی كره‌ای متعهد، با تهیه‌كننده‌های تجهیزات وشركت‌های مهندسی بودند تجمع شركت‌های ساختمانی دوو (Daewoo) با مهندسی دوو و شركت ساختمانی به عنوان راهنما در پروژه شریك شدند و توسط شركت مشاوره مهندسی سامان (Sam-An) در مناقصه برنده شده و كواكو قرارداد را اعطا كرد. كواكو از بین شركت‌كنندگان در مناقصه بر طبق معیارهای: قیمت (30%)، تخصص فنی(45%)، و مراجع (25%) شركت مورد نظر را انتخاب كرد.

دوو به عنوان شركت‌كننده برگزیده اعلام و موظف شد طرح‌های خود را با جزییات كامل قبل از اعطای پروژه به او آماده كند. در مناقصه دوو قیمت بالاتری را نسبت به رقیب خود هیوندا (Hyundai) ارایه كرد.
Va Tech Hydro به عنوان پیمانكار جزء دوو برای تهیه تجهیزات معین و خدمات با توجه به بخش‌های الكترومكانیكی مسوول خواهد بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky