توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر اتمسفر محیط سنتز و پیش گرمایش بر تهیه نانوکامپوزیتZrB2-ZrC به روش سنتز احتراقی فعال شده مکانیکی دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر اتمسفر محیط سنتز و پیش گرمایش بر تهیه نانوکامپوزیتZrB2-ZrC به روش سنتز احتراقی فعال شده مکانیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر اتمسفر محیط سنتز و پیش گرمایش بر تهیه نانوکامپوزیتZrB2-ZrC به روش سنتز احتراقی فعال شده مکانیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر اتمسفر محیط سنتز و پیش گرمایش بر تهیه نانوکامپوزیتZrB2-ZrC به روش سنتز احتراقی فعال شده مکانیکی :



تعداد صفحات:13
چکیده:
سنتز احتراقی خود گستر فعال شده به روش مکانیکی از جمله روشهای نوینی که در دهه های اخیر برای سنتزترکیبات و کامپوزیت های مواد پیشرفته مهندسی بطور روز افزون مورد کاربرد قرارگرفته است، از اینرو تهیهکامپوزیت های سرامیکی تقویت شده به کمک فاز دوم به دلیل خواص حرارتی، سایشی، خوردگی، شیمیایی، مکانیکی و الکتریکی منحصر بفردشان به کمک این روش همواره در صنایع مختلف مورد توجه قرارداشته است. در پژوهش حاضر تاثیر نوع و فشار اتمسفر محیط احتراق به همراه تاثیر پیش گرمایش، بر ویژگی های سنتز و ساختار کامپوزیت متشکل از زیرکنیم دی بوراید تقویت شده با کاربید زیرکنیم مورد بررسی قرارگرفت. پودر مواد اولیه مطابق با معادله شیمیایی2ZrO2+B2O3+C+7Mg=ZrB2+ZrC+7Mgo با رعایت نسبت های استوکیومتری مخلوط شدند و به کمک آسیاب مکانیکی برای مدت ده ساعت فعال گردید. سپس تاثیر نوع و محیط های انجام فرآیند سنتز شامل استفاده از محیط های خلاء نسبی، فشار اتمسفری و فشارهای بالاتر از فشار اتمسفری و همچنین پیش گرم نمودن نمونه بر روی واکنش احتراقی، فازهای سنتز شده و ساختار بوجود آمده مورد مطالعه قرار گرفت. در ادامه نمونه های سنتز شده توسط آنالیزهایSEM و XRDتحت بررسی های فازی و ریزساختاری قرارگرفتند. بررسی الگوهایXRDنشان داد که با تغییر محیط احتراق از خلاء به گاز آرگون با فشار بالا، فرآیند سنتز از کنترل بیشتری برخوردار بوده که به پیرو آن فازهای دلخواه در هر دوگروه از نمونه های پیش گرم شده و پیش گرم نشده سنتز شدند ولی به لحاظ ساختاری فقط نمونه مربوط به گروه پیش گرم شده بصورت نانوکامپوزیت سنتز شد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky