توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیقی پیرامون بیماریهای شایع كودكان دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیقی پیرامون بیماریهای شایع كودكان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیقی پیرامون بیماریهای شایع كودكان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیقی پیرامون بیماریهای شایع كودكان :

مقدمه

هنگامی كه كود كی بیمار می شود همه عشق وفداكاری پدری ومادری به جوش می آید ومی كوشند سلامتی را به دختر یا پسری كه هیچ علاقه ای را در مورد وی نمی توان زیادی شمرد برگرداند . شاید نخستین اندیشه این باشد كه دست به دامان پزشكی شوند كه در فن شنا دادن بیماران چیره دست است .

از انجا ئیكه بیماریهای كودكان از بسیاری جنبه های مخصوص خود با بیماریهای بزرگسالان تفاوت دارد شعبه ای كاملا تخصصی در پزشكی نوین به وجود آمده است كه طب كودكان نام دارد .
در پزشكی وبخصوص طب كودكان علوم متعدد ومن جمله جراحی دست به دست یكدیگر داده اند تا حدی كه تقریبا معجزه می كنند بیماریهایی كه سابقا علل شایع مرگ ومیر كودكان (آنفلوانزا . ذات الریه . سل و;..) بودند اكنون به علت پیشرفت در علوم مصونیت وپیشگیری دیگر خطرات ومرگ ومیر گذشته را ندارند .

هدف از این تحقیق جمع آوری مجموعه ای مختصر ومفید از بیماریهای شایع كودكان می باشد هر فرد نا آشنا با طب پس از مطالعه این مجموعه می تواند اطلاعات هرچند ناچیز ولی ارزشمندی را در این رابطه به دست آورد آنچه مسلم است این واقعیت می باشد كه هرچه اطلاعات عموی جامعه با علائم عوارض ودوره بیماریهای فزونی یابد در امر تشخیص ود رنتیجه درمان بیماری توسط پزشك تسریع می شود بدین گونه است كه عوارض ومرگ میر به حداقل می رسد .

سرخك

عامل بیماری : ویروس روبلا (میس لس ) es) Rubeola(measl

واگیری : انتشار بیماری از طریق ذرات هوای آلوده بوسیله سرفه یا تنفس شخص بیماراست .اما شخص سالمی كه از بیمار پرستاری می كند ناقل بیماری نیست .
دوره جایگیری : از لحظه ای كه كود ك دچار آلودگی می شود 8 -12روز طول می كشد تا علائم بیماری ظاهر شود .

علائم بیماری : با سرماخوردگی وآبریزش بینی شروع می شود وهمراه با سرفه خشك وتب است چشمان كودك ملتهب .قرمز وحساس نسبت به نور می باشد . دانه ها از روز سوم یا چهارم از روی گردن شروع می شود . دانه های روی پوست در شروع خیلی كوچك وبه رنگ قرمز است .پس این دانه ها به هم آمیخته شده وبه صورت قرمز كبود در می آید . دانه های قرمز رنگ خارش دار از طرف صورت به سمت پاها منتشر می شود .
درمان : استراحت تا زمانی كه تب دارد استفاده از تب بربرای بر طرف كردن طب شدید . استفاده از شربت سرفه برای تخفیف سرفه مؤثر است . برای تسكن التهاب چشمها كمپرس با آب گرم مفید است .همچنین نور زیاد باعث التهاب بیشتر می ود .بنا بر این بهتر است نور اتاق كم باشد .
واكسناسیون : واكسن سرخك ویروس ضعیف شده آن است كه باید پس از 14 ماهگی به كودك تلقیح شود .
بهتر است واكسینا سیون در دو نوبت انجام گیرد .

ایمنی : واكسن سرخك برای مدت طولانی ایمنی می دهد ولی دوره ایمنی هنوز مشخص نیست . یك بار ابتلا برای تمام عمر ایمنی می دهد منتهی در تمام موارد اینگونه نیست .
دوره بیماری : از زمان بروز بثورات پوستی 2- 4 روز

اوریون

عامل بیماری : ویروس مامپ mamps))
واگیری :سرایت به وسیله تماس مستقیم است ویروس اسن بیماری خیلی سریع درهوا از بین می رود بنابر این از طریق وسایل شخصی آلوده نمی تواند سرایت كند
دوره كمون : 17 -21 روز
علائم بیماری :تب شدید .متورم شدن غدد گوشی بزاقی
درمان ك استراحت تا قطع تب . استفاده از تب بر برا ی پائین آوردن تب
عوارض : مننژیت .تورم بیضه ها در پسران بعد از بلوغ
واكسیناسیون : واكسن دارد

ایمنی : یك بار ابتلا به این بیماری برا تمام عمر ایمنی می دهد ولی ممكن ات مجددا مبتلا شود
دوره بیماری : عمدتا بیماری پس از دو هفته بهبود می یابد
فلج اطفال

عامل بیماری : ویروس های پولیومیلیت poliomje listis) )

واگیری : از طریق سرفه وتماس با مدفوع شخص آلوده سرایت می كند
دوره كمون : 5- 35 روز ( به طور متوسط 2 هفته )
علائم بیماری : تب .سردرد . سفتی گردن .ظاهر شدن علائم فلج دردستهاوپاها . دفعتا با علائمكاما شبیه به یك سرماخوردگی شروع می شود وبعد در بعضی موارد ضایعات فلجی به جا می گذارد
درمان :تاكنون درمانی برای آن پیدا نشده است .تنها فیزیوتراپی ودادن وضعیت مناب به اندام مبتلا در ابتدای بروز فلج كمك كننده است .جراحی ترمیمی در مراحلی كه توام با ضایعات غیر قابل برگشت باشد چاره درمان است .

عوارض : كوتاهی اندام . فلج .ضعف شدد عضلانی . گنلش
واكسناسیون : واكسن فلج به صورت قطره خوراكی در سه نوبت 5 /1 ماهگی وچهارونیم ماهگی همراه با واكسن ثلاث ( دیفتری .كزاز .سیاه سرفه ) به كود داده می شود در سن قبل از مدرسه نیز یك نوبت یاد آوری واردهمچنین در سن 15 ماهگی ترار شود ( ویاد آور باید تلقیح شود )
ایمنی : در اثر واكیناسیون ایمنی می دهد ولی ایمنی قطعی نمی دهد

مخملك
عامل بیماری : میكروب اسپرپتو كوك پیوژن
واگیری : این بیماری از طریق اسباب بازی ووسایل شخص آلوده منتقل می شود انتشار آن خیلی سریع است این بیماری از ابتدای ورود میكروب به بدن تا انتهای آن مصری است اشخاص سالم نیز می توانند ناقل بیماری باشند
دوره كمون : 2 – 5 روز
علائم بیماری : تب شدید تورم والتهاب لوزه ها .گلودرد .اسفراغ .پس از یك روز دانه هایی به صورت نقطه ها قرمز رنگ ظاهر می شود بعد دانه ها یكی شده وبه صورت یك صفحه قرمز رنگ در طح پوست درمی آید زبان بیمار قرمز ومتورم می شود كه اصطلاحا به زبان توت فرنگی مشهور است
درمان : استراحت تا قطع تب .استفاده از پنی سیلین
عوارض : اختلال كلیه
واكسیناسیون : واكسن ندارد
ایمنی :یك بار ابتلا ایمنی نمی دهد وبیماری می تواند تكرار شود
دوره بیماری : اززمان بروز ببثورات پوستی تا بر طرف شدن آن 10 -14 روز

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky