توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه متغیرهای كنترل راهبردی با اثر بخشی شركت های نمونه دارای 217 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه متغیرهای كنترل راهبردی با اثر بخشی شركت های نمونه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چكیده
 
رابطه متغیرهای كنترل راهبردی و اثربخشی شركتهای فعال در بازارسهام تهران (79-1372)
كنترل راهبردی، زمینه لازم را جهت شناخت و حركت مناسب در محیط، به منظور رشد و رقابت یا ایستایی در مقابل راهبردهای تهاجمی رقبا، همراه با توجه به یكپارچگی راهبردی، فراهم می آورد.
در پژوهش حاضر سعی شده است به دو پرسش اصلی زیر پاسخ داده شود:
1- آیا متغیرهای كنترل راهبردی در شركتهای نمونه فعال، در بازار سهام به كار گرفته شده اند؟
2- آیا شركتهایی كه متغیرهای كنترل راهبردی را بیشتر به كار برده اند، اثربخش تر بوده اند؟
بدین ترتیب دو فرضیه اصلی زیر مورد بررسی قرار گرفتند:
1- شركتهای فعال در بازار سهام تهران در فاصله سالهای 1372 تا 1379، متغیرهای كنترل راهبردی را در نظر داشته اند.
2- اثربخشی شركتهای مذكور با بكارگیری متغیرهای كنترل راهبردی رابطه مستقیم داشته است.
تاثیر 12 متغیر پیش بین پژوهش، در دو سطح صنعت و شركت، شامل رشد صنعت، حاشیه سود صنعت، رقابت صنعت، صرفه حاصل از تولید با مقیاس اقتصادی صنعت، آثار اجتماعی، محیطی، قانونی و انسانی، سهم نسبی از بازار شركت، حاشیه سود شركت، آشنایی با مشتری، نقاط ضعف و قوت رقابتی شركت، قابلیتهای فناوری شركت، قابلیتهای مدیریت شركت و كیفیت و قیمت بر متغیر ملاك كه تركیبی از پنج متغیر، شامل نوآوری، انعطاف پذیری، حاضر بودن، سودآوری (نرخ برگشت سرمایه) و رشد است، مورد مطالعه قرار گرفتند.
داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه و منابع گزارشهای سه ساله بازار سهام تهران جمع آوری شدند و با استفاده از نرم افزار SPSS10 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
بررسی همبستگی متغیر ملاك با متغیرهای پیش بین كنترل راهبردی نشان داد كه متغیر اثربخشی با همه متغیرهای پیش بین همبستگی دارد. یعنی تغییر در متغیرهای پیش بین باعث تغییر در اثر بخشی خواهد شد. به ویژه متغیر ملاك با متغیرهای پیش بین حاشیه سود صنعت، رقابت صنعت، مقیاس اقتصادی صنعت، آثار اجتماعی و محیطی، سهم نسبی از بازار، آشنایی با مشتری، فناوری شركت، توانایی مدیریت و كیفیت و قیمت همبستگی بیشتری دارد.
به منظور بررسی رابطه خطی بین متغیر ملاك و متغیرهای پیش بین، از روش رگرسیون چند متغیره خطی (روش گام به گام) استفاده شد. حاصل تحلیل رگرسیون گام به گام، 7 مدل بود كه مدل چهارم به لحاظ تناسب آن با فرضیه های پژوهش، انتخاب شد. براساس این مدل، مجموعه متغیرهای كنترل راهبردی، شامل كیفیت و قیمت، آثار اجتماعی، محیطی، قانونی و انسانی، حاشیه سود صنعت، سهم نسبی از بازار بیشترین همبستگی را با متغیر ملاك دارند.
درتفسیر این مدل لازم است توضیح داده شود كه متغیرهایی كه به معادله رگرسیون چند متغیره خطی وارد نشده اند، با متغیر ملاك بی رابطه نبوده اند. حتی بعضی از آنها همبستگی معنادار بالایی با متغیر ملاك دارند، ولی از آنجا كه رگرسیون چند متغیره خطی بر آن است كمترین تعداد متغیر پیش بین را به گونه ای برگزیند كه مقدار واریانس تبیین شده به وسیله آنها، معادل واریانس تبیین شده به وسیله كل متغیرهای پیش بین باشد، متغیرهای مذكور وارد معادله نشده اند. با وجود این، نباید فراموش كرد كه ندادن اهمیت لازم به آنها، دست كم باعث كاهش آن دسته از متغیرهای وابسته به آنها خواهد گردید كه وارد معادله شده اند.
در پاسخ به سوال اول پژوهش، این نتیجه به دست آمد: در میان شركتهای نمونه آماری، هیچ شركتی وجود ندارد كه هیچ كدام از متغیرهای كنترل راهبری را مد نظر نداشته باشد. به هرحال همه شركتها، هرچند سطح آن مطلوب نیست، تا حدودی متغیرهای مذكور را در نظر داشته اند. بعلاوه نتیجه پژوهش نشان داد كه متغیر ملاك با بكارگیری متغیرهای پیش بین، رابطه مستقیم دارد، یعنی شركتهایی كه به متغیرهای كنترل راهبردی بیشتر توجه داشته اند، از نظر متغیر ملاك، در شرایط بهتری قرار گرفته اند.
یافته های این پژوهش نشان می دهد كه متغیر ملاك «اثربخشی» با نه متغیر پیش بین كنترل راهبردی همبستگی متوسط و قابل توجهی دارد كه در سطح 05/0 = P  ، معنادار هستند. اما همبستگی آن به سه متغیر پیش بین از نظر آماری معنادار نیست. البته این وضعیت ناشی از كم بودن تعداد نمونه آماری است، اگر تعداد نمونه افزایش یابد ، به احتمال زیاد، معناداری آنها بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر سه متغیر پیش بین اخیر، با متغیرهای پیش بین دیگر وابسته به متغیر ملاك، همبستگی بالا و معناداری دارند كه نشان دهنده همبستگی غیر مستقیم آن سه متغیر با متغیر ملاك است.


فهرست مطالب
                                             
فصل اول : كلیات پژوهش     1
1-1- مقدمه    2
2-1- مسأله     2
3-1- سابقه موضوع    4
4-1- هدف     5
5-1- ضرورت و اهمیت پژوهش     6
6-1- پرسشهای پژوهش     7
7-1- فرضیه های پژوهش    7
8-1- واژههای كلیدی پژوهش    8

فصل دوم : مبانی نظری پژوهش     9
1-2- مقدمه    10
2-2- سامانه های كنترل راهبردی     10
3-2- ناپیوستگی محیطی     13
1-3-2- نیروی های اجتماعی     13
2-3-2- نیروهای اقتصادی     13
3-3-2- نیروهای فناوری     14
4-3-2- نیروهای سیاسی     14
5-3-2- آثار ناپیوستگی های محیطی     14
4-2- تعریف كنترل راهبردی     15
1-4-2- كنترلهای مثبت و منفی     16
2-4-2- كنترلهای نتایج و اقدام     17
3-4-2- ضرورت كنترل     20
4-4-2- تعریف راهبرد    20
1-4-4-2- معیارهای راهبرد اثر بخش    21
5-2- تفاوت كنترل راهبردی با كنترل مدیریت    23
1-5-2- كنترل اجرای راهبرد    23
2-5-2- روایی فرضیات راهبرد    24
3-5-2- مدیریت مقوله راهبردی    24
4-5-2- كنترل تعاملی    24
5-5-2- بررسی های دوره ای راهبرد    25
6-5-2- اهمیت كنترل راهبردی    27
7-5-2- بررسی اجمالی رویكردهای كنترل راهبردی    28
1-7-5-2- رویكرد سنتی    28
2-7-5-2- رویكرد های جایگزین     28
1-2-7-5-2- رویكرد انتقادی     29
1-1-2-7-5-2- پاییدن محیطی به منظور كنترل فرضیه    32
2-1-2-7-5-2- پویش محیطی به منظور نظارت راهبردی    33
3-1-2-7-5-2- كنترل آماده باش ویژه     35
2-2-7-5-2- رویكرد تنظیم متمركز     36
6-2- كنترل حركت راهبردی     37
7-2- كنترل جهش راهبردی     37
8-2- روشهای تدوین راهبرد     39
9-2- تطبیق كنترلهای راهبردی سطح كسب و كار با راهبرد     40
10-2- یادگیری و كنترلهای راهبردی     45
11-2- انواع كنترل حركت راهبردی و جهش راهبردی    48
1-11-2- تعیین متغیرهای كلیدی     51
2-11-2- ساز و كارهای كنترل حركت راهبردی     53
3-11-2- یك چارچوب اقتضایی برای كنترل راهبردی زمان صلح    56
12-2- گذر از كنترل حركت راهبردی به كنترل جهش راهبردی    57
13-2- گذر از كنترل جهش راهبردی به كنترل حركت راهبردی     58
14-2- سلسله مراتب كنترل راهبردی     59
15-2- كنترل راهبردی در انواع مختلف شركتها     61
16-2- عملیاتی كردن كنترل راهبردی     61
1-16-2- تیمهای كنترل راهبردی    63
2-16-2- نقش مدیریت ارشد    63
3-16-2- نقش كنترل كننده مدرن    66
17-2- اثربخشی سازمانی    67
1-17-2- مقدمه    67
2-17-2- اهمیت عملكرد سازمان در مدیریت راهبردی    67
3-17-2- محدود كردن مفهوم عملكرد سازمانی    68
4-17-2- سنجش عملكرد سازمان    69
5-17-2- تعریف اثربخشی    70
6-17-2- مقایسه اثربخشی موسسات دولتی با شركتهای خصوصی    72
7-17-2- معیارهای اثربخشی    72
8-17-2- مدل ارزشهای رقابتی    74
9-17-2- چشم اندازهای مدیریتی از اثربخشی    76
10-17-2- چارچوب نظری پژوهش    77
11-17-2- جمع بندی فصل دوم    83
فصل سوم : روش شناسی پژوهش    85
1-3- مقدمه     86
2-3- جامعه ‎آماری     86
3-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه     86
4-3- ابزارهای جمع آوری داده ها     88
1-4-3- منابع داده ها     88
2-4-3- پایایی پرسش ها     89
3-4-3- متغیرهای اندازه گیری شده در پژوهش     89
4-4-3- نوع متغیر و مقیاسهای اندازه گیری     92
5-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها     93
1-5-3- مدل تجزیه و تحلیل داده ها     93
2-5-3- روشهای آماری برای تحلیل داده ها     94

فصل چهارم: تحلیل داده ها     96
1-4- مقدمه     97
2-4- تحلیل پایایی پرسش های پرسشنامه     97
3-4- توزیع فراوانی داده‌ها     100
4-4- آزمون كولموگوروف- اسمیرنوف    111
5-4- همبستگی متغیر ملاك اثربخشی با متغیرهای پیش بین كنترل راهبردی    114
6-4- تحلیل رگرسیون چند متغیری خطی    117
7-4- گزینش متغیرهای پیش بین    124
8-4- نمودار پراكنش    124
9-4- بررسی مقادیر پرت    125

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری    127
1-5- مقدمه     128
2-5- مروری بر چارچوب نظری پژوهش     128
3-5- یافته های مهم پژوهش     129
4-5- نتایج و پیشنهادهای پژوهش     133
1-4-5- پیشنهاد به پژوهشگران     143
2-4-5- پیشنهاد به شركتهای بازرگانی    144
3-4-5- پیشنهاد به دولت     148
منابع    153
پیوست 1    162
پیوست 2    182



منابع فارسی
 
1- ایكاف، راسل ( 1375 ) برنامه ریزی تعاملی، ترجمه خلیلی شورینی- سهراب ، تهران.
كتاب ماد ( وابسته به نشر مركز )، صفحات 7، 8 .
2- پیرس- جان و رابینسون- ریچارد ( 1377 ) ، برنامه ریزی و مدیریت استراتژیك ، ترجمه : خلیلی شورینی- شهراب، تهران انتشارات یا دواره كتاب- چاپ اول- صفحات 441- 440 ، 301.
3- رحمان سرشت، حسین، (1377)، تئوریهای سازمان و مدیریت از نوین گرایی تا پسانوین گرایی، انتشارات فن و هنر، چاپ اول، صفحات، 340-334، 1-182.
4- خلاصه كتاب های :
- بوزل- رابرت دی و گیل- بردلی تی ، ( 1987 ) ، پیمز.
- هافر- چارلز و شندل- دن ( 1986 ) ، طراحی راهبرد.
- تری گو- بنیامین و زیمرمن، جان راهبرد مدیریت عالی سازمان، رحمان سرشت- حسین، جزوه كلاسی دوره دكتری- راهبردهای بازرگانی (1377) .
5- دلاور ، علی ، (1376 ) ، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی ، انتشارات رشد چاپ دوم، صفحات 202، 201 ،191، 190، 49 ، 48، 45 ، 43 .
6- زرگر محمود ( مترجم ) ، (1380 ) راهنمای جامع SPSS 10 ، انتشارات بهینه، چاپ اول .
7- ماریاجی نورسیس، (1380)، راهنمای SPSS 8، ترجمه فتوحی اردكانی- اكبر و اصغری- فریبا، چاپ سوم، صفحه 424.
8- فرگوسن- جرج و تاكانه- یوشیو ، ( 1380 ) ، تحلیل آماری در روانشاسی و علوم تربیتی ، ترجمه : دلاور- علی و نقشبندی- سیامك، نشر ارسباران ، چاپ دوم ، صفحات 577- 573- 505 .
9- آلن- مری جی و ین- وندی ام ، (1374 ) ، مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری ، ترجمه : دلاور- علی ، انتشارات سمت، چاپ اول ، صفحات 128- 127 .
10- سیگل- سیدنی ، ( 1372 ) ، آمار غیر پارامتری برای علوم رفتاری ، ترجمه : كریمی- یوسف، انتشارات دانشگاه علامه طبا طبایی ، چاپ دوم ، صفحات 76- 63 و 256- 253 .
11- گرین- جودیت و الیویرا- مانویلا دی ، (1380 ) ، كاربرد آزمونهای آماری در پژوهش های علوم رفتاری ، ترجمه: دلاور- علی و پژمان- مهرداد ، نشر ارسباران ، چاپ اول ، صفحات 166- 164 .
12- هومن- حیدرعلی ، (1380 ) ،‌تحلیل داده های چند متغیری در پژوهش رفتاری ، نشر پارسا ، چاپ اول ، صفحات 128-122، 97، 95، 94، 93، 87، 84.
13- كرلینجر- پدها زور  و آلازار- فرد ان ، ( 1366 ) ، رگرسیون چند متغیره در پژوهش رفتاری ، جلد اول ، ترجمه : سرایی- حسن ، انتشارات مركز نشر دانشگاهی- چاپ اول ، صفحه 95 .
14- گزارشهای مالی سه ساله شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ( 1379- 1372 )، روابط عمومی بورس تهران- سه جلد .
15- كاتلر- فیلیپ و آرمسترانگ- گری، (1379)، اصول بازاریابی، ترجمه پارساییان- علی، ناشر ادستان ، چاپ اول. صفحات 82-80.
16- استونر- جیمز- و فریمن- ادوارد ، (1379) ، مدیریت ، جلد دوم، ترجمه پارساییان- علی و اعرابی- سید محمد ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول ، صفحات: 1-970، 964.
17- دیوید- فردآر . (1379) ، مدیریت استراتژیك ، ترجمه پارساییان- علی و اعرابی- سید محمد، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول، صفحات: 243، 8-237، 5-3-222.
18- هانگر- دیوید و توماس- ویلن (1381)، مبانی مدیریت استراتژیك، ترجمه اعرابی- سید محمد و ایزدی- داود ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول، صفحات:174، 24.
19- مركز تجارت بین الملل (1381). آشنایی با قواعد سازمان جهانی تجارت. مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی- چاپ اول ، صفحه 3.
20- رابینز - استیفن پی (1374)، مدیریت رفتار سازمانی،‌جلد اول، ترجمه پارسائیان - علی و اعرابی - سید محمد، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول – صفحه 314.
21- رابینز - استیفن پی (1374)، مدیریت رفتار سازمانی ، جلد سوم ، ترجمه پارسائیان - علی و اعرابی-  سیدمحمد،‌موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی - چاپ اول - صفحه 982.

 

منابع انگلیسی

1- Aaron, A.B. (1994). Conceptualization and measurment of environmental Uncertainty. “Academy of Management Journal”, Vol. 37, No.2. pp. 410-425.

2- Ansari, S.L. (1979) Towards an Open System “Approach to Budgeting, Accounting , Organization and Society” 4, No.3. pp (151-156).

3- Ansoff, H.I. (1980). Strategic Issues Management, “Strategic Management Journal”, 1. pp. 131-148.

4- Asch, D. (1992). Strategic Control : A Problem Looking for a Solution, “Long Range Planning” , 25 (2).

5- Ansoff, I.H. (1975). Managing Strategic Surprise by Response to Weak Signals. “California Management  Review” , 18, 2, pp. 21-33.

6- Anthony, R.N. and J. Dearden and N.M.Bedford, (1989). “The Management Control System”. Harvard Business School Press. pp. 183-184.

7- Anthony, R. N. and J. Dearden, (1980). “Management Control System”, Homewood
III: Irwin. p. 277.

8- Armistead, C. J.P. Pritchard, and M. Machin, (1999) . Strategic Business Process Management for Organizational Effectiveness. “Long Range Planning”. Vol . 32 , No. 1,
pp.96-106

9- Baiman, S. (1982). Agency research in managerial accountancy: a survey, “Journal of Accounting  Literature”, 1, pp. 154-213.

10- Bungay, S. and M. Goold, (1991). Creating a strategic control system, “Long Range Planning” . 24 (3), pp. 32-39.

11- Band, D.C. and G. Scanlan, (1995). Strategic Control through Core Comptencies, “Long Rang Planning”, 28 (2). pp. 102-114.

12- Bourgeois, L.J. (1980). Strategy and Environment: a conceptual integration, “Academy of Management Review”, 5,(1) pp. 25-39.

13- Buzell, R.D., B.T. Gale & R.G.M. Sultan, (1975). Market Share- A Key to profitability. “Harvard Business Review”, 53(1), pp. 97-106.

14- Baldwin, J. (1991) Public Versus Private Employees: Debunking Stereotypes. “Review of Public Personnel Administrative”, pp. 1-27.

15- Baldwin, J. (1990) Perceptions of Public Versus Private. Sector Personnel and Informal Red Taype : Their Impact on Motivation. “American Review of Public Administration”, 20 (1),
pp. 7-28.

16- Culnan, M.J. (1983). Environmental Scanning: the effects of task Complexity and source accessiblity on information gathering behavior. “Devision Sciences ”, 14,2.pp. 194-206.

17- Chakravarthy, B.S. and P. Lorange (1984). Managing Strategic Adaptation: Option in Administrative Systems Design . “Interfaces” 14 (1) (January-February). pp.34-46.

18- Campbel,I.P.(1977).On the nature of organizational effectiveness. In P.S. Goodman, J.M. Penning , & associates (Eds.), “New Perspective on Organizational Effectiveness”. San Francisco: Jossey- Bass. pp. 13-55.

19- Cameron, K.S. & D.A. Whetten, (1983 a) Organizational effectiveness: One model or several? In K.S. Cameron & D.A. Whetten (Eds), “Organizational Effectiveness: A Comparison of Multiple Method”.  New York: Academic Press. pp. 1-24.

20- Cameron , K. S & D.A. Whetten, (1983b). Some conclusions about organizational effectiveness. In K.S. Cameron & D.A. Whetten, (Eds.), “Organizational Effectiveness: A Comprison of Multiple Methods”. New York : Academic press. pp. 261-277.

21- Coursey, D. and B. Bozeman, (1990). Decision Making in Public and Private Organizations: A Test of Alternative Concepts of Publlicness, “Public Administration Review”, 50 (5),
pp. 525-535.

22- Cameron, K.S. (1984) The effectiveness of ineffectiveness, in Staw, B.M. and Cummings , L.L. (Eds), “Research in Organizational Behavior” , Vol.6. Greenwich, CT: JAI Press Inc.,
pp. 235-285.

23- Connolly, T. E.J. Conlon, S.J. Deutsch, (1980). Organizational Effectiveness: A Multiple Constituency Approach. “Academy of Management Review” , 5, pp. 211-217.

24- De Vesconcellos, J.A.S. and D.C. Hambrick, (1989). Key success factors: test of a general theory in the mature industrial product sector, “Strategic Management Journal” 10,
pp. 367-382.

25- Denning , B.W. (1973). Strategic environmental appraisal, “Long Range Planning” , 6. I, pp. 22-27.

26- Dess, G. & P. Davis, (1984). Porter’s (1980). Generic Strategies as Determinants of Strategic Group, Membership and Organizationol Performance, “Academy of Management Journal”, Vol. 27. pp. 467-468.

27- Deshpande, R., J.U. farley, and F.E.Jr. Webster, (1993). Corporate culture, customer orientation , and innovativeness in Japanese firms: a quadrad analysis. “Journal of Marketing”, 57, 1. pp.23-37.

28- Eisenhardt, K.M. (1989). Agency theory: an assessment and review, “Academy of Management Review”, 14, 1, pp. 57-74.

29- Etzioni, A. (1964). “A Modern Organizations”. Englewood. Cliffs, N.J.: Prentic Hall, p.6.

30- Eccles, G.R. (1991). The Performance Measurement Manifesto. “Harvard Business Review”. pp. (131-137).

31- Edmunds, S.W. (1984). The Role of Future Studies in Business Strategic Planning. “Journal of Business Strategy”, (Spring). p.45.

32- Flamholtz, E., T. Das, and A. Tsui (1985). Toward an Integrative Framework of Organizational Control, “Accounting Organzations and Society”, Vol. to, pp. 35-50.

33- Friedlander, F. and H. Pickle, (1967). Components of effectiveness in small organizations. “Administrative Science Quarterly”,13, pp. 289-304.

34- Fiegner, M.K. (1994). Matching business- level strategic control to strategy : Impact on control system effectiveness. “Journal of Applied Business Research”; Larami; Winter,
pp. 25-36.

35- Fiegner, M.K. (1990). Towards a Descriptive Theory of Strategic Control. UMI Dissertation Service, A Bell & Howell Company, Ann Arbor Michigan.

36- Goold , M. and J.J. Quinn, (1990). The Paradox of strategiec Control, “Strategic Management Journal”, 11. 1, pp. 43-57.

37- Govindarajan, V. (1986). Decentralization, Strategy, and Effecfiveness of Strategic Business Units in Multi – Business Organizations, “Academy of Management Review”, Vol. ll, pp. 844-856.

38- Govindarajan, V. (1988). A Contingency Approach to Strategy Implementation at the business- Unit Level: Integration Administrative Mechanisms Whit Strategy, “Academy of Managemenet Journal”, Vol. 31, pp. 828, 853.

39- Govindarajan, V. and A. Gupta, (1985). Linking Control Systems to Business Unit Strategy: Impact on Performance, “Acconunting , Organzations and Society”, Vol. 10. pp. 51-66.

40- Gupta, A. (1987). SBU Strategies, Corporate- SBU Relations, and SBU Effectiveness in Strategy Implementation: “Academy of Management Journal”, Vol, 30, pp. 477-500.

41- Ginsberge, A. & N. Venkatraman, (1985). Contingency Perspectives of Organizational Strategy: A Critical review of the emprical research, “Academy of Management Review”, 10.
pp. 421-434.

42- Goodman, P.S & J.M. Penning, (1980). Critical Issues in assesing organizational effectiveness. In Lawler III, E.E., Nadle, D.A. and  Cammann, C . (Eds), “Organizational Assesment”. New York, NY: John Wiley & Sons, pp. 185-215.

43- Galbraith, J. (1967). The New Industrial state. Boston: Houghton Mifflin Company. Giek, D.G. and Lees, P.L. (1993). On massive change: using the competing values framework to organize the educational efforts of the human resource function in New Youk state government. “Human Resource Management”, 32, 1. PP. 9-28.

44- Harison, F. (1991). Strategic Control at the CEO level, “Long Range Planning”. 24. (6).
pp. (78-87).

45- Horovitiz, J.H. (1978). Strategic Control: a new task for top management, “Long Range Planning”, 12 (3). pp. 2-7

46- Hayes, D. (1977). The Contingency theory of Managerial Accounting, “Accounting Review”, Vol. 52, pp. 22-39.

47-Hofer C.W. (1983) ROVA: A new measure for assesing organizational performance. In R. Lamb (Ed.), “Advances in strategic management”, vol. 2, pp. 43-55. New York: JAI. Press.

48- Hannan, M.T., J. Freeman, & I.W. Mayer, (1976). Specification of models for organizational effectiveness. “American Sociological Review”, 41. pp. 136-143.

49- Irland, R.D. and M.A.Hitt, (1999). Achieving and Maitaining Strategic Competetiveness in the 21st Centery. “Academy of Management Executive”, Vol. 13. No.1, p.43.

50- Kaplan, R.S. and D.P. Norton, (1992). The Balanced Scorecard Measures That Drive Performance. “Harvard Business Review”, January-February, pp. 71-79.

51- Kahneman, D. and A. Tversky, (1979). Prospect Theory: an analysis of decision under risk, “Econometria”, pp. 263-291.

52- Kellinghusen, G. and K. Wubbenhorst, (1990). Strategic control for improved performanco, “Long Range Planning”, 23(3), pp. 30- 40.

53- Kirchoff, B. (1977). Organization effectiveness measurement and policy reseach. “Academy of Management Review”, 2. pp. 347-355.

54- Kanter, R.M. & D. Brinkerhoff, (1981). Organizational Performance: Recent developments in measurement. “Annual Review of Sociology”, 7. pp. 322-349.

55- Lorange, P. and M.F. S. Morton, and S. Ghoshal, (1986). “Strategic Control Systems”. West Publishing Company. Chapters 1. 3,4,5,6,7.

56- Lorange, P. and D. Murphy, (1984). Consideration in Implementing Strategic Control, “Journal of Business Strategy”, vol. 4, No.4, pp. 27-35.

57- Lenz, R.T. (1981). Determinants of organizational performance: An interdisciplinary review. “Strategic Management Jouranl”, 2, pp. 131-154.

58- Lawler, E.E. III, D.A. Nadler, and C. Cammann, (1980). Uses of organezational assesment data. In lawler III. E.E. Nadler, D.A. and Cammann, C. (eds), “Organizational Assesment”. New york, Ny: John Wiley & Sons, pp. 25-45.

59- Lewin, A. Y. and J.W. Minton, (1980). Determinng organizational effectiveness: another look, and an agenda for research. “Management Science”, 32,5, pp. 514-538.

60- Milliken, F.J. (1987). There types of Perceived uncertainty about the environment: state, effect, and response uncertainty. “Academy of Management Review”, 12: 133-143.

61- Merchant, K.A. (1985). “Control in Business Organizations”. Marshfield, MA: Pitman.
p. 11.

62- Muralidharan, R. (1997). Stratgic Control for Fast-Moving Markest: Updating the Strategy and Monitoring Performance. “Long Range Planning”, Vol. 30, No. 1, pp. 63-73.

63- Miller, D. (1988). Relating Porter’s Business Strategies to Environment and Srtucture: Analysis and performance Implication. “Academy of Management Journal”, Vol, 31. pp. 280-
308.

64- Merchant, K. (1982). The Control Function of Management, “Sloan Management Review”, Summer, pp. 43-55.

65- McGrowan, R., R. Spagnola, & R. Brannan, (1993). The role of sector in determining organizational effectiveness: A comparative assesment. Poblic-“Productivity-and-Management-Review” Fall, V. 17, pp. 15-27.

66- Mintzberg. H. (1999). “The Strategy Process”, Revised Europe an Edition, The Alden Group, Oxford, pp. 13-19.

67- Mintzberg, H. and J.A. Walter, (1985). Tracking strategy in an enterpreneurial firm , “Academy of Management Journal”, pp. 465-499.

68- Ouchi, W.G. (1979). A conceptual framework for the design of organizational control systems. “Management Science” , 25,9.pp. 833-848.

69- Preble, J.F. (1992). Towards a comprehensive system of strategic control, “Journal of Management Studies”. 29:4 pp. 391-409.

70- Preble, J.F. (1978). Corporate use of enviromental scanning. “Michigan Busiess Review”. 30, 5, pp. 12.17.

71- Preble, J.F. P.A. Rau, and A. Rejchel, (1988). The enveronmental scanning practices of U.S. multinational in the late 1980 s’. “Management International Review”, 28,4, pp.4-14.

72- Price, J. (1972). The Study of Organizational Effectiveness, “Sociological Quarterly”, 13, pp. 3-15.

73- Quinn, J.I. (1996). The Role of Good Conversation in Strategic Control. “Journal of Management Studies”, 33:3 May, pp. 381-394.

74- Quinn, J.B. (1980). “Strategies for Change: Logical Incrementalism” (Homewood, IL: Irwin). pp. 35-40, 170.

75- Quinn, R.E. and J. Rohrbaugh, (1983). A spatial model of effectiveness criteria: towards a competing values approach to organizational analysis. “Management Sceince”, 29.3,
pp. 363-377.

76- Quinn, R.E. and K. Comeron, (1983). Organizational life cycles and shifting criteria of effectiveness: Some preliminary evidence. “Management science” , 29, 1. pp. 33-51

77- Reece, J.S. and W.R. Cool, (1978). Measuring Investment Center Performance. “Harvard Business Review”, (May-June), p.28.

78- Rainey, H. (1983). Public Agencies and Private Firms: Incentives, Goals, and Individual Roles. “Administration and Society”, 15 (2), pp. 207-242.

79- Simons, R. (1995). Control in an age of empowerment. “Harvard Business Review”, 73 March – April, pp. 80-88.

80- Stacey, R.D. (1993). “Strategic Management and Organization Dynamics”. London: Pitman. pp. 50-80.

81- Schreyogg, G. and H.Steinmann, (1987). Strategic Control, a new perspective, “Academy of Management Review”, 12, pp. 91-103.

82- Simons, R. (1991). Strategic orientation and top management attention to control systems, “Strategic Management Journal”, 12, pp. 49-62.

83- Simons, R. (1987). Accounting Control Systems and Business Strategy: An Emprical Analysis, “Acconunting, Organizations and  Society”,Vol. 12, pp. 357-375

84- Steers, R. M. (1975). Problems in the measurement of organizational effectiveness. “Administrative Science Quarterly”, 20, pp. 546-658.

85- Stella, M., O. Daniel, and H.Didier, (1999). The Balanced Scorecard: A necessary good or an unnecessary evil?, “Europen Management Journal” [EMJ] ISSN: 0263-2373. Vol: 17 ISS:5 date: Oct. pp.481-491.

86- Shaker, A.Z. and E.Guest, (1999). The changing rules of global competitiveness in the 21st century, “Academic of Management Excutive” Vol. 13, No.L, pp. 36-42.

87- Tichy, N.M. and H.A. Hornstein, (1980). Collaborative organization model  building. In lawler III, E.E.D.A. Nadler, and C. Cammann, (Eds.), “Organizational Assesment”. New York, J K: John Wiley & Sons, pp. 300-316.

88- Von Neumann, J. and O. Morgenstern, (1944). “Theory of Games and Economic Behavior Princeton”, N.J.: Princeton University Press, pp. 79.

89- Venkatraman, N. and V. Ramanujam, (1986). Measurment of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. “Academy of Management Review”, Vol. 11, No. 4, pp. 801-814.

90 - Wittmer, D. (1991). Serving the People or Serving for Pay, Reward Prefernce Among Government, Hybrid Sector, and Business Managers. “Public Productivity and Management Review”, 14 (4), pp. 369-383.

91- Wilson, I. H. (1983). “The Benefits of Environmental Analysis”. In Albert, K.J. (Ed.) The Strategic Management handbook. New York: McGraw – Hill, pp. 901-917.

92- Walton, E.J. & S. Dawson, (2001). Managers Perceptions of Criteria of Organizational Effectiveness. “Jouranl of Management Studies”. 38: 2, March,pp.173-199.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky