توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و اجرای مجموعه استانداردهای كنترل كیفیت در آذین خودرو دارای 118 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و اجرای مجموعه استانداردهای كنترل كیفیت در آذین خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه :
آنچه برای من جذاب است سهولت نیست ، دشواری هم نیست ،  بلكه دشواری رسیدن به سهولت است .
شاعره مصری ـ انسی الحاج

در دنیای رقابتی امروز ، كیفیت به مهمترین موضوع مورد توجه تولید كنندگان و تامین كنندگان تبدیل شده است . از ویژگی های مهم سالهای اخیر ، جهانی شدن امور و پیشرفت و حركت د رجهت به استاندارد در آوردن نظامها و فعالیتهاست . این روند بویژه با اقدام سال 1987 سازمان بین المللی استاندارد در تهیه و تدوین استانداردهای موسوم به سری ISO 9000 شدت یافته است . از ویژگی این استانداردها ، تمركز و دقت كافی آنها به ایجاد هماهنگی كامل بین تكنیكها و مفاهیم كنترل كیفی در سطحی جامع و فراگیر است . در این ارتباط علاقه شركتهای صنعتی و بازرگانی به سری استانداردهای ISO 9000 كه در اصل شامل استانداردهای مدیریت و تضمین كیفیت است ، دال بر افزایش آگاهی شركتها در این زمینه است . این استانداردها ، مدیران سازمانها را در اتخاذ و اجرای مجموعه تغییراتی كه با هدف افزایش كیفیت اعمال    می شوند ، یاری می دهند .
سری ISO 9000 آنچنان وسیله جوامع و شركتهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است كه اساس و بنیان استانداردهای ملی آنها را دچار تحول و دگرگونی وسیعی نموده است . شاید یكی از عواملی كه موجب پذیرش همه جانبه این استاندارها شده است . ناشی پذیرش آنها توسط جامعه اروپا است . بعلاوه گات یا سازمان تجارت جهانی (WTO) نیز ایجاد استانداردهای بین المللی و ویژه ISO 9000 را توصیه می كند . از سوی دیگر سری استانداردهای ISO 9000 به طور جامع و فراگیر كلیه مفاهیم مدیریت و راهبردهای كیفی و نیز مدلهای مناسب برای تضمین كیفیت را شامل میگردد . این استانداردها با برخورداری از ساختاری مناسب به گونه ای تركیب یافته اند كه میتوان آنها بر اساس یك روش ساده شماره گذاری به خاطر سپرد . این ویژگی استانداردهای سری ISO 9000 پیامدهای جالب توجهی برای بازارهای تجاری ـ صنعتی جهان داشته است .
استانداردهای ISO 9000  در ارتباط با نظام كیفیت ، مبنای مناسبی را برای اجرای نگرش مدیریت كیفیت جامع (IQM) فراهم می آورند . با این حال ، اجرای این استانداردها ، مستلزم آن است كه تولید كنندگان و تامین كنندگان یك نظام مدون و سازمان یافته كیفی را به عنوان وسیله ای برای تضمین تطابق فرآورده یا خدمات خود با مشخصات تعیین شده ،‌به مورد اجرا بگذارند و با ابزارهای لازم كه یكی از آنها ممیزی كیفیت است از صحت آن مطمئن شوند . استفاده از سری استانداردهای ISO 9000 به عنوان یك استاندارد بین المللی در اجرای نظامهای كیفی ، با وجود آنكه به علاقه و خواست شركتها و جوامع بستگی دارد ، اما از روحیه ای بازار گرایانه نیز برخوردار است .
در این میان نباید فراموش كرد كه تنها اكتفا به تولید فرآورده ها یا خدمات با كیفیت ، كافی نیست ، بلكه سازمانها باید بتوانند به مشتریان خود نشان بدهند كه كیفیت فرآورده ها و خدماتی كه آنها تولید می كنند ، چگونه تضمین میگردد . بنابراین مستند سازی روشهای تضمین كیفیت ، مهمترین اصل در افزایش توان نظام كیفی سازمانهاست . از اینرو ، عناصر نظام كیفی را باید مستند نمود . بر اساس یك روش مناسب و سازگار با مدل انتخاب شده ، برای تضمین كیفیت فرآورده ها و خدمات آنها را به كار گرفت ، راهنماهای اصول كیفیت ، روشهای كاری ، شرح مشاغل ، ارزیابی گزارشات و سایر مدارك مربوط به كیفیت فرآورده را شامل می گردد كه باید دقیقاً مورد توجه قرار بگیرند .


فصل اول
نگاهی به تاریخچه شكل گیری :
1.استاندارد
2.كنترل كیفیت
3.كیفیت

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky