توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ? طراحی و پیاده سازی و مدیریت بانکهای اطلاعاتی دارای 90 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ? طراحی و پیاده سازی و مدیریت بانکهای اطلاعاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ? طراحی و پیاده سازی و مدیریت بانکهای اطلاعاتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ? طراحی و پیاده سازی و مدیریت بانکهای اطلاعاتی :

طراحی و پیاده سازی
مدیریت
1) Design and Implementation
2) Administrator
بانکهای اطلاعاتی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:
1) Desktop Access-paradox, foxpro-Dbase
2) client/server sql-oracl/
مدل Desktop برای کامپیوتهای single پیش بینی شده است. به این شکل که برای یک مجموعه کوچک که با حجم زیادی از اطلاعات روبرو نیست می تواند نیاز ما را برطرف کند.
بانکهایی مانند Access شاخص ترین عضو خانواده Desktop به حساب می آید. در این نوع از بانکهای اطلاعاتی، بانک اطلاعاتی ساخته شده بر روی یک hard قرار گرفته و برای دیگران قابل دسترسی می‌باشد. اگر بخواهیم برای کاربران مختلف که در این سیستم کار می‌کنند محدودیت های دسترسی تعریف کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد چرا که گزینه های امنیتی در آن نسبت به مدل client/server بسیار بسیار ضعیف می باشد. البته در صورتیکه یک محیط شبکه داشته باشیم می توانیم فایل ساخته شده Access خود را در داخل فایل server قرار دهیم و client ها به آن دسترسی داشته باشیم.
اگر بخواهیم از این بانک که نگهدارنده اطلاعات کارگزینی کارمندان و اطلاعات حقوق و دستمزد آنها باشد. گزارشی به شکل زیر تهیه کنیم لیست کلیه کارمندان را نمایش دهید که در دپارتمان 1 مشغول کار هستند و می خواهیم جمع حقوق کارمندان این بخش را مشخص کند.
حداکثر سرعت در شکبه
این مشکلات می تواند از زوایای مختلف بوجود بیاید:
1- تمام پردازش ها در داخل client انجام می شود.
2- در این حالت نیازمند سخت افزار قوی برای client ها و وجود یک خطوط ارتباطی پرسرعت.
3- از آنجایی که هارد server قابل دسترس برای کلیه client ها می باشد امنیت اطلاعات server از بین خواهد رفت.
4- اگر در این مدل نیاز به update کردن برخی از رکوردها داشته باشیم بعد از آنکه رکوردها به client آمدند و تعدادی از آنها update شدند باید بر روی هارد server ذخیره گردد.
اگر در حین انجام عمل save سیستم با قطع برق مواجه گردد و یا خطوط ارتباطی قطع شوند برخی از رکوردها در فایل بانک در server ، up date شده و برخی دیگر بدون تغییر باقی خواهد ماند. هیچ راهی برای شناسایی اینکه کدام یک تغییر یافته اند وجود ندارد و نمی توان وضعیت بانک را به حالت اولیه آن برگرداند.
در قالب نوع client/server یکپارچگی اطلاعات تضمین می شود به این شکل که در هنگام عمل up date چنانچه برق قطع شود با روشن شدن مجدد server بررسی می شود که آیا مراحل قبلی با موفقیت به پایان رسیده است یا خیر.
برای حفظ یکپارچگی، اطلاعات sqlserver قبل از ثبت قطعی اطلاعات کلیه اعمال را در فایل log خود انجام می دهد.
Sql server دارای دو نوع فایل می باشد:
فایل داده با پسوند Mdf . 1) Date file
فایل تراکنش با پسوند Ldf . 2) log file
فایل های تراکنش Transaction log file
زمانیکه سیستم روشن می شود ابتدا log file مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر در فایل log با دستور commit مواجه شود یعنی کلیه اعمال قبلی به شکل کامل انجام شده اند و آماده اند برای آنکه بر روی date file نوشته شوند. در این حالت log file بر روی data file ثبت خواهد شد.
اگر با دستور commit مواجه نشود عمل roll Back اتفاق می افتد حال می توانیم با این شرایط وضعیت سیستم را به شرایط قبلی بازگردانیم. تمام حالتهای انجام شده به وضعیت سابق بر میگردد و بانک ثبات خود را حفظ خواهد کرد یکپارچه باقی می ماند.
انواع sql های قابل نصب:

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky