توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق خودرو دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق خودرو :

خودرو
خودرو فقط یک کالا یا محصول صنعتی نیست، بلکه به تنهایی یک فرهنگ است. شمول آن بر حوزه های متنوع و گسترده علومئ و ئفنون، تجارب و مهارتهای انسانی، شیوه های گوناگون مدیریت و انجام کارها، تأثیر آن بر شئون مختلف زندگی اجتماعی و آرایش شهرها و از همه مهمتر حضور روزافزون و غیرقابل اجتناب دیدگاههای زیبائی شناسانه و ... از آن چیزی فراتر از یک کالای صنعتی معمولی ساخته است.
مانند هر عرصه صنعتی دیگر، رقابت در این عرصه نیز مبتنی است بر تولید هر روز کاملتر، کاراتر، ایمن تر و زیباتر آن. بر همین اساس، شاخصهای کیفی محصول که تا چند دهه پیش اتنتظار می رفت با تاکید بر کنترل ویژگیهای خود محصول تولیدی حاصل آید امروزه با استقرار نظامهای کیفیت مدیریت تضمین می شوند.
نظامهای کیفیت را می توان تلاش برای ارتقا فرهعنگ تولید و مناسبات داخلی آن دانست با این فرض منطقی که کیفیت پدیده ای تصادفی نبوده و برای تحقق آن بایستی به فرایند تولید رویکردای سیستمی داشت.
برای صنعت خودروسازی ما که چند دهه قدمت دارد هم اکنون کیفیت به چالشی سرنوشت ساز تبدیل شده است. به نحوی که بدون تحقق آن نه در بازارهای جهانی خودرو جایی خواهیم داشت و نه در بازار قطعات آن. بر این اساس است که بایستی نهضت کیفیت را با نهایت درایت و هوشمندی سازماندهی کرده و توسعه داده و پیش برانیم، توفیق در این کار بزرگ نه تنها شایستگی ها و قابلیتهای صنعت گران ماست بلکه بسیاری از معضلات اقتصادی کشور را نیز می تواند پاسخگو باشد.
پذیرش نظام مدیریت کیفیت بایستی یک تصمیم راهبردی سازمان باشد. طراحی و اجرای نظام مدیریت کیفیت در سازمان تحت تأثیر نیازهای در حال تغییر، اهداف ویژه آنه، محصولات، فرایندهای بکارگرفته شده، اندازه و ساختار سازمان قرار می گیرد.
نظامهای مختلف مدیریت در قالب استانداردها توسط طرفهای درون و برون سازمانی و از جمله سازمانهای گواهی دهنده جهت ارزیابی توانایی سازمان در برآورده کردن خواسته های مشتری الزامات مربوط به قوانین و الزامات خود سازمان مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله معروفترین آنها می توان به استانداردهای سری ISO9000 اشاره نمود.
همگام با گسترش اهمیت استفاده از نظامهای مدیریت کیفیت، استانداردهای موجود در این زمینه نیز کاملتر و متنوع تر گردیدند بطوریکه امروزه اکثر صنایع مهم از قبیل صنایع خودرو، صنایع نفت و گاز، صنایع هوا و فضا و ... استانداردهای مدیریت کیفیت خاص خود را دارا می باشند.
در تدوین استانداردهای خاص صنایع مختلف سعی شده است نیازمندیهای و الزامات خاص آن صنایع در نظر گرفته شود. بنابراین استانداردهای نوین نگاه موشکافانه تری نسبت به مسایل تکنیکی، سیستمی و مدیریتی سازمانهای فعال در آن صنعت و در جهت برآورده نمودن مقتضیات خاص آن صنعت دارد.
از جمله این استانداردها می توان استاندارد ISO TS16949 را نام برد که خاص صنایع خودروسازی می باشد. این استاندارد در حال حاضر می رود تا بطور گسترده ای در میان تامین کنندگان قطعاتع خودرو در ایران رواج یابد. به کارگیری این سیستم تا حد زیادی پاسخگوی نیازهای مشتریان این شرکتها از جمله شرکت ساپکو و سازه گستر سایپا می باشد.
تا قبل از تدوین گسترش استانداردهای ISO TS16949 شرکتهای ساپکو و سازه گستر الزامات و استانداردهای خاص خود را به منظور ارزیابی سیستم مدیریت کیفیت شرکتهای قطعه ساز به کار می گرفتند و از این طریق به رتبه بندی و با پیش وضعیت کیفی تامین کنندگان خود می پرداختند. در حال حاضر با استفاده از استانداردهای ISO TS16949 تا حد زیادی نیازمندیهای شرکت ساپکو و سازه گستر برآورده می گردد ولی با این وجود اجرای این استاندارد به طور کامل پاسخگوی توقعات این شرکتها نمی باشد. به همین منظور در کنار این استاندارد هر یک از شرکتهای فوق تأمین کنندگانشان را ملزم به مد نظر قرار دادن نیازهای خاص تکنیکی، مدیریتی، کیفی و سیستمی خود نموده اند. این نیازمندیها در قالب الزامات خاص شرکتهیا ساپکو و سازه گستر تدوین شده و در شرکتهای قطعه ساز توسعه یافته است. یکی از شاخص ترین این الزامات خاص فرایند تکوین محصول می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky