توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پارکت و سقف های کاذب دارای 89 صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پارکت و سقف های کاذب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه
جامعه انسانی مرکب از گروه¬های سنی و جنسی متفاوتی است که در کنار نیازهای مشترک، بنا به ویژگی¬هایشان نیازها و خواسته¬های خاص خود را نیز دارند. زنان و مردان، کودکان، جوانان، میانسالان و سالمندان هر یک مطالبات خاصی دارند که فضا و امکانات شهری باید علاوه بر برآوردن نیازهای مشترک، پاسخگوی آنها نیز باشد.
از طرفی در زندگی مدرن کنونی که مردم بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می¬گذرانند، در کنار فعالیت¬های روزمره، نیاز به مکان¬هایی برای آسایش و در عین حال تعاملات اجتماعی دارند. فضاهای عمومی شهری- به خصوص میدان¬ها، خیابان¬ها و پارک¬ها که اساسی¬ترین و بیشترین فضاهای عمومی شهری را تشکیل می¬دهند- می¬توانند بیشترین مکان¬ها برای جذب شهروندان جویای محیط آرام و راحت خارج از خانه باشند.
انسان¬های شهرنشین برای تعدیل فضاهای سنگین و ناآرام شهری نیازمند فضاهای آزاد، گوناگون و هماهنگ با مجموعه محیط هستند. وجود اینگونه فضاها برای پیشگیری از افسردگی، تنهایی و اضطراب، موثر و ضروری است.
یک فضای سبز مطلوب علاوه بر آرام کردن و تلطیف روحیه¬ی افراد، به قوه¬ی تخیل آنها نیز کمک می¬کند و زمینه¬ای را فراهم می¬آورد که هر انسانی برای درک موقعیت خود به آن نیاز دارد.
کیفیت محیط زیست شهری با امکانات و تاسیسات فضای سبز ارتباط مستقیم دارد. امروزه فضای سبز و اصولا معماری و طراحی فضای سبز، به عنوان بخشی از شهرسازی مطرح است. از همین دیدگاه، اینگونه فضاها جای خود را در طراحی بزرگراه¬ها و تفکیک کاربری¬ها و سایر موارد طراحی شهری باز کرده است.
شهر، سیستم زنده¬ی پویایی است که پارک¬ها جزئی از آن هستند و به جهت نقش موثر آنها در کاهش تراکم شهری، ایجاد مسیرهای هدایتی، تکمیل و بهبود کارکرد تاسیسات آموزشی، فرهنگی، مسکونی و ذخیره¬ی زمین برای گسترش آینده-ی شهر با ارزش هستند.


چکیده
افزایش روزافزون جمعیت و پیچیدگی مسائل شهری، کمبود منابع مالی و انسانی مناسب، گاه باعث می¬شود که شهرسازان فراموش کنند یا نتوانند این مقصود را به انجام برسانند که شهروندان در این هیاهوی زندگی، آلودگی، خستگی و این روزمرگی، نیاز به آرامش و مکث دارند. نیازی که گاهی در خانه و گاه در شهر به جستجوی آن می¬پردازند.
انسانها در هر سن و شرایطی که باشند به آرامش، تفریح، سکون، تحرک، ارتباط بی دغدغه با دیگران و فضای سبز نیازمندند.
بدون تردید ایجاد فضای سبز از دیرباز به لحاظ وابستگی خاص انسان به طبیعت مورد علاقه انسان بوده است. بنابر اسناد علمی و تاریخی مبدا زمین ارایی و طراحی منظر به ایرانیان نسبت داده شده است. سابقه ایجاد باغ در ایران باستان به حدود 5/4 قرن قیل از میلاد مسیح بر می گردد. احداث چهارباغ های معروف ایران که در زمان ساسانیان متداول گردید در واقع نوع تکامل یافته پردیس بود. به طور کلی فضای سبز به سه دسته فضای سبز عمومی، نیمه عمومی و خصوصی قابل تقسیم است که نوع مورد بررسی فضای سبز عمومی یا همان پارک ها از نوع محلی می باشد.
در این مقاله سعی شده باتوجه به فضای سبز موجود در مشهد، با بررسی دو نمونه موردی از پارک های محلی راهبردهایی برای بهبود وضع موجود و پاسخگویی هر چه بهتر به نیاز شهروندان ارائه شود.
1-    فصل اول: عملیات تحقیق
1-1 بیان مساله
اکنون عصر جدیدی در طراحی فضای سبز پا به عرصه¬ی وجود نهاده است. این پدیده انعکاسی از شناخت زمان و فضا بر زمین است و می¬تواند در ابعاد و اندازه¬های مختلفی منعکس شود. پارک¬ها از انواع آن در بعد کوچکتر هستند که در موقع فراغت شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky