توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 كارآموزی در كارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد كارآموزی در كارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

برق در همه جا حتی در بدن انسان نیز وجود دارد زمانی برق در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد كه بصورت الكتریسته جاری باشد هیچگاه برق بچشم دیده نمی شود . چون سرعت آن (حركت الكترون ها) فوق العاده زیاد است. بنابراین از آثار آن پی به وجودش می بریم . مانند روشن شدن یك چراغ یا گرم شدن یك اتو كه روشنایی چراغ و گرمائی اطو وجود برق را به ما می شناساند. سرعت جریان برق تقریباً برابر است با سرعت نور و معادل است با 156000 مایل در ثانیه كه هر مایل مساوی با 1760 یارد است.
 انواع الكتریسته :  
1- الكتریسته ساكن          2- الكتریسته جاری                        
الكتریسیته ساكن ، الكتریسیته ای است كه در اثر مالش یا اصطكاك بوجود می آید مانند برخورد ابرها وكشیدن شانه بر سر.
الكتریسته جاری ،الكتریسیته ای است كه ا زحركت الكترونها از قطبی به قطب دیگر بوجود می آید مانند برق باطری یا مولد. 




تعریف مدار و انواع آن :
هرگاه جریان برقی از نقطه ای شروع بحركت كند و مجدداً‌ به همان نقطه بگردد تشكیل یك مدار داده است كه به آن مدار ساده گویند. مدار بر دو نوع است ،مدار باز یا ناقص و مداربسته یا كامل .
مدار باز OPEN CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای شروع بحركت كند ولی بهمان نقطه برنگردد آنرا مدار باز گویند مانند سیم كشی یك چراغ .
مدار بسته SHOT CIRCUIT : هرگاه جریان برق ا زنقطه ای حركت كند و باز به همان نقطه برگردد آنرا مدار بسته یا كامل گویند.
فركانس :
تعدا تناوب را در واحد زمان فركانس گویند . مثلاً وقتی كه می گویند فركانس 50 سیكل است یعنی در  هر ثانیه 50 مرتبه جریان برق تغییر جهت می دهد و فركانس یا ولتاژ هم نیز دارای رابطه ای می باشند چون ولتاژ شركت نفت كه 250 می باشد فركانس آن 50 است ولی در برق آمریكا كه ولتاژ 110 می باشد فركانس آنن 60       می باشد و فركانس را با فركانس سنج یا اسلسكوپ (OSOLOSCOP) اندازه       می گیرند.
 
فرق جریان AC و DC چیست ؟
جریان AC  متناوب و قابل كم و زیاد شدن می باشد و دارای فركانس نیز است ولی جریان DC مستقیم است و فركانس ندارد ،بهمین علت برق مصرفی یك شهر ACو متناوب است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky