توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق روند تکامل مدیریت دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق روند تکامل مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق روند تکامل مدیریت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق روند تکامل مدیریت :

گشایش

مطالعه سیر تكاملی مدیریت از گذشته تا كنون, نشان‌دهنده روند تغییر نوع تفكر بشر است. روزی پول و ثروت حرف اول و آخر را می‌زد, اما امروز فكر و اندیشه. روزی فقط خروجی اهمیت داشت اما امروز منابع انسانی داخل مجموعه و مشتری. مشاهده و بررسی این روند, حاوی درس‌های بسیار ارزنده‌ای برای ما است. اینكه بدانیم كجا هستیم و چقدر فاصله داریم.

ظهور مدیریت

انسان از اولین روزهای خلقت خود با مفهوم مدیریت همراه بوده است. اما برای اولین بار این چینی‌ها بودند كه در حدود 1100 سال قبل از میلاد مسیح, به صورت سازمان‌یافته چهار وظیفه مدیریتی برنامه‌ریزی, سازمان‌دهی, رهبری و كنترل را تجربه كردند. بعد از آنان نیز ایرانیان, مدیریت را  با تجربیات و نگرش‌های خود آزمودند. در حدود سال‌های 350 تا 400 قبل از میلاد, یونانیان مدیریت را به عنوان یك هنر متمایز تشخیص داده و رویكردی علمی را برای آن ابداع نمودند. در آغاز قرن بیستم, مدیریت به عنوان یك رشته و مقوله رسمی و ساخت‌یافته مطرح شد.

 

اولین مفاهیم مدیریت و تاثیرات آنان

اولین مقولات كلیدی كه باعث تعویق رشد و شكوفایی كسب‌وكارهای گذشته می‌شدند ارتباطات و حمل‌ونقل بوده‌اند. به مرور زمان و با تسهیل و بهبود این دو,  شركت‌ها مسیر رشد خود را با شتاب در پیش گرفتند و هر روز پیچیده‌تر شدند. در چنین شرایطی كوچكترین ارتقا و بهبودی در شگردهای مدیریتی باعث بروز تغییرات قابل‌توجه‌ای در كمیت و كیفیت تولیدات می‌شد. ظهور عوامل ذیل در این عرصه,‌ نقشی كلیدی در رشد شركت‌ها و سازمان‌ها بازی نمود:

1.       ظهور مفهوم ”اقتصاد مقیاس“ (یعنی كاهش هزینه متوسط تولید در ازای افزایش حجم كل تولید) مدیران بسیاری را برای ایجاد رشد هرچه بیشتر برانگیخت.

2.       انقلاب صنعتی باعث شد تا به مسایل و مشكلات مدیریت (به ویژه كارآیی, فرآیندهای تولید, و كاهش هزینه‌ها) به صورت جدی‌تر و برمبنای تفكر سیستماتیك پرداخته شود.

رویكردهای كلاسیك

دوره مابین سال‌های اواسط قرن نوزدهم تا اوایل دهه 1950 میلادی را می‌توان دوره كلاسیك دانست. از مهمترین رویكردهای متولدشده در این دوره می‌توان به مدیریت سیستماتیك, مدیریت علمی, مدیریت اجرایی (یا اداری), مبحث روابط انسانی, و دیوان‌سالاری (تشریفات اداری) اشاره كرد.

الف. مدیریت سیستماتیك: در طول قرن نوزدهم, رشد كسب‌وكارهای آمریكایی بر محور ساخت و تولید متمركز بود. در همین راستا:

1.       اكثر وظایف سازمانی تقسیم شده و توسط افراد متخصص انجام می‌شدند.

2.       در رویكرد سیستماتیك تلاش شد تا با تدوین رویه‌ها و فرآیندهای بسیار مشخص برای امور, هماهنگی كارها تصمین گردد. برای برآوردن این هدف:

            الف. وظایف و مسؤولیت‌ها به صورت دقیق و كامل تعریف می‌شدند. 

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky