توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق بررسی رضایت شغلی کارآموزان موسسه طلا سازی دارای 68 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی رضایت شغلی کارآموزان موسسه طلا سازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بررسی رضایت شغلی کارآموزان موسسه طلا سازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق بررسی رضایت شغلی کارآموزان موسسه طلا سازی :

      امروزه نقش مراکز و موسسات آموزش عالی و فنی و حرفه ای  در تحقق اهداف جامعه و یکی از شاخصهای عمده پیشرفت و تمایز جوامع مختلف از یکدیگر، بر کسی پوشیده نیست.

این مسئله در کشور ما که دوران بازسازی و توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی را پشت سر می نهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صد البته ایفای چنین مسئولیت و نقش خطیری، منوط به وجود شرایط مساعد حرفه ای و شغلی می باشد. بدیهی است عوامل موثر بر خشنودی حرفه ای اساتید، به لحاظ سطح قابل توجه فکری- شناختی و برخورداری از نیازهای سطوح بالا همچون قدر و منزلت اجتماعی و خودیابی متفاوت از اعضای دیگر سازمانها است.

در این زمینه، به زعم صاحبنظران سازمان و مدیریت، فرهنگ سازمانی به مثابه عاملی فراگیر در سازمان، متشکل از باورها، اعتقادات، ارزشها و هنجارها، تمامی عوامل شغلی و نگرش اساتید نسبت به حرفه و محیط شغلی را تحت الشعاع خویش قرار می دهد، به گونه ای که عواملی همچون تبحر و شایستگی مدیریت، احترام و قدردانی از

اعضا، شرایط مساعد جهت بروز خلاقیتها و ابداعات و ... همگی به عنوان عوامل موثر بر نگرشهای شغلی متأثر از فرهنگ سازمان می باشد.

       از این رو پژوهش حاضر جهت تبیین موضوع تحقیق با اهداف ذیل به اجرا درآمده است :

      هدف کلی:

شناخت فرهنگ سازمانی دانشگاه گرمسار و ارتباط آن با رضایت شغلی اعضاء هیأت علمی

      اهداف جزیی :

      تشریح شاخص های فرهنگ سازمانی دانشگاه گرمسار.

      تشریح شاخص های رضایت شغلی اعضاء هیأت علمی دانشگاه گرمسار.

      تعیین رابطه فرهنگ سازمانی دانشگاه گرمسار با رضایت شغلی اعضاء هیأت علمی.

      فرضیات تحقیق در قالب یک فرضیه اصلی بدین شرح که «بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی اعضاء، ارتباط مستقیم و معنی دار وجود دارد» تدوین گشته است.

 

      مقدمه

      اشتغال برای ادامه زندگی و بقای جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است زندگی هر فرد از طریق کار کردن تامین می شود و خودکفایی هر کشور به میزان نوع عملکرد شاغلین آن بستگی دارد تحقیقات متعدد موید این واقعیت است که اولاً با افزایش بیکاری فساد شدت می یابد و ثانیاً : اشتغال مناسب و رضایت شغلی موجب نشاط و شادابی انسان می گردد. (شفیع آبادی 1375(

      رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است رضایت شغلی عاملی است که باعث افزایش کارآیی و نیز احساس رضایت فردی می گردد.

      مدیریت منابع انسانی با متغیرهایی از قبیل آموزش منابع انسانی، گزینش رسمی و غیر رسمی، فشارهای روانی و رضایتمندی شغلی در ارتباط است. با این وجود در حیطه مدیریت منابع انسانی باید تلاش نمود تا نه تنها میزان رضایتمندی شغل را افزایش داد بلکه زمینه مساعد را برای آموزش پرسنل درگیر فراهم ساخت و در این راستا باید به رضایتمندی شغلی تاکید نمود.

      رضایتمندی شغلی به عنوان یکی از مهم ترین مباحث رفتار سازمانی شناخته می شود. این  از دیرباز مورد توجه پژوهشگران بوده و برنامه ریزی های دقیقی را برای شناسایی، توصیف و تبین آن صورت داده اند. بنابراین باید تلاش نمود تا پس از شناسایی وضعیت رضایتمندی شغلی، بتوان از اقدامات سودمندی استفاده نمود و نه تنها به نیازهای شغلی افراد توجه کرد بلکه تلاش نمود تا احساس خوشایند کارآموزان نسبت به شغل خویش افزایش یابد و بتوان بازدهی را افزایش داد.

      افرادی که از رضایتمندی شغل بالایی برخوردارند، تمایل داشته که حداکثر تلاش خود را در محیط شغلی صورت داده و تعهد فزاینده ای را نسبت به سازمان مزبور نشان دهند این وضعیت می تواند بازدهی شغلی را افزایش داده و روند مطلوبی رادر مدیریت منابع انسانی به وجود آورد. بنابراین مدیران مراکز آموزش به دنبال این بوده تا میزان رضایتمندی شغل اساتید یا کارمندان را افزایش داده و از تمامی امکانات موجود در راستای بهسازی رضایتمندی شغلی استفاده به عمل آورند. این وضعیت می تواند به اهمیت تاثیر گذاری عوامل اقتصادی و پرداخت به کارآموزان اشاره نماید. (بیکر ویت فیلر 1992) زیرا که باید به عوامل رضایت شغلی تاکید نمود.

      از مهم ترین عوامل که نقش سازنده ای را در رضایت شغلی ایفا می کند، حقوق و مزایای جانبی است با بررسی تحقیقات مربوط به تحلیل عامل در سازه رضایت شغلی می توان دریافت که عامل پرداخت از بارزترین عوامل سازنده در رضایت شغلی است و در مواقعی که سازمان شرایط اقتصادی مناسبی را بر کارآموزان فراهم نسازد و تسهیلات رفاهی سودمندی را ارائه ندهد آنگاه نه تنها رضایتمندی شغلی کاهش یافته بلکه به گونه ای چشمگیری میزان غیبتهای شغلی افزایش می یابد (جیناراتنی و چیز 1984) این گونه وضعیت می تواند ابعاد رضایت شغلی را واضح تر نماید زیرا که به نظر هاپاک (1935) رضایت شغلی مفهومی پیچیده و چند بعدی است و با عواملی روانی، جسمانی، اجتماعی ارتباط دارد انگیزش، رضایت شغلی از مباحث مطرح در رفتار سازمانی می باشد که رفتار سازمانی بررسی و به کار گرفتن دانش و آگاهی درباره چگونگی رفتار مردم در سازمانها است که این ابزار انسانی به سود انسان است.

      این دانش به شیوه گسترده به بررسی رفتار مردم در همه گونه سازمان مانند بازرگانی، دولتی، آموزشگاهها و سازمانهای خدماتی می پردازد. عنصرهای کلیدی در رفتارهای سازمانی عبارتند از :

      مردم، ساختار، فن شناسی، پیرامونی که سازمان در آن به کار می پردازند.

      بدیهی است که در کنکاش برای سازگاری افراد با مشاغل لازم است که انگیزش فرد نیز مورد بررسی قرار گیرد. رضایت شغلی در لغت بر معنای رضایت داشتن از شغل است (صفوی 1375) در اصطلاح به نگرش علی فرد نسبت به شغلش اطلاق می شود یک فرد با سطح بالایی از رضایت شغلی، نگرش مثبتی به شغلش دارد، در حالی که فردی که از شغلش ناراحتی است نگرش منفی درباره شغلش دارد. (رابینر به نقل از کبیری 1369)

      در هر تحقیق لازم است محقق به بررسی مطالعات انجام شده در گذشته بپردازد انجام چنین کاری محاسن زیر را به همراه دارد.

1- افق فکری محقق وسعت می یابد.

2- باعث افزایش وسعت نظر محقق می گردد.

3- یافته های تحقیقات گذشته در تهیه پرسشنامه و تدوین فرضیه و طراحی سوالها به محقق دید و بصیرت می دهد.[1]

طرح مسئله:

      امروزه رضایت شغلی نقش موثری بر میزان کارآیی و کیفیت کار شاغلان دارد. مشاهده می شود که در بین اساتید برخی با اشتیاق به کار می پردازند و برخی آن طور که باید این اهم را انجام نمی دهند که این در آموزش دانشجویان تاثیر مستقیم دارد. و در آینده شغلی آنها و سطح آگاهی علمی آنها و همین طور در ایجاد انگیزه برای ارتقاء سطح سواد آنها بسیار موثر است. امروزه تعلیم و تربیت در جامعه به عنوان یک امر مهم مطرح است و ضرورت دارد آموزش و پرورش در سطوح دبستان، راهنمایی و دبیرستان نقش عمده ای را ایفا می کند اما نقش آموزش عالی بیشتر است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا نیروی انسانی ماهر و کارآمد به جامعه روانه می کند. بدین ترتیب بررسی این سازمان بسیار مهم است. تا نقاط ضعف و قوت آن شناخته شود تا آنها را تقویت یا برطرف کنیم تا خللی در این نظام به وجود نیاید و اگر شکلی وجود دارد برطرف شود زیرا در آینه، جامعه تاثیر مستقیم دارد.

 

[1][1] - استیفن پی رابینز، مدیریت رفتار سازمانی (جلد اول) ترجمه: پارسائیان علی، اعرابی سیدمحمد – ص32

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky