توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآموزی در شرکت نفت مسجد سلیمان دارای 94 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی در شرکت نفت مسجد سلیمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه :
    تقریباًً بیان دقیق تشكیل نفت و گاز در درون سنگ ها  مشكل است . نظریه های متعددی برای بوجود آمدن مخازن  نفت و گاز بیان شده است . یكی از نظریه های مهمی كه تشكیل مخازن  نفت خام را تشریح  نموده است منشاء آلی آن است . از  تجزیه  بقایای  جانوران  و  گیاهانی كه در خشكی و دریا زندگی می كنند ، روشن شده است كه كربن و هیدروژن  دو عنصری هستند كه ، به وفور در ساختمان این موجودات وجود دارند . این موضوع كه از كشف فسیل های تشكیل یافته در زیر زمین  كه در طی سال های متمادی كشف شده ، معین شده است . نظریه آلی  همچنین ، از تجزیه مواد معینی كه تحت شرایط مشخصی متان و سایر  هیدروكربنها را نتیجه می دهند ، ثابت می گردد . بنابراین می توان قبول كرد كه ، نفت و گاز  منابعی هستند كه ، پیدایش آنها منشاء آلی  داشته و  از تجزیه گیاهان و جانوران در طی میلیونها سال حاصل شده و در مخازن نفت و گاز جمع می شوند .
    تئوری دیگری كه در مورد پیدایش نفت و گازهای موجود در زیر زمین بیان  می گردد ، منشاء پیدایش غیرآلی آن است این تئوری معتقد است كه هیدروژن  و كربن در لایه های تحتانی زمین تحت  فشار  و دمای زیاد با هم تركیب شده و نفت و گاز را تشكیل می دهند و عاقبت  به  وضعیت  بالاتری  از  محل  تشكیل  خود  به واسطه تاثیر نیروهایی مثل زمین لرزه  ، اختلاف  وزن لایه ها  و حركت آب های  زیر زمینی  می رسد و مایعات در نهایت در مخازن متوقف شده و به دام می افتند شكل لایه محافظ نفت عموماََ قوسی بوده  و زوایای قوسهای مخازن باهم  متفاوت می باشند ، بعضی  از قوسها تیز و بعضی دیگر پهن هستند درون  مخازن  پوشیده  از  سنگ های  متخلخل  است ، و  نفت خام و گاز طبیعی در میان شكافهای  این  سنگ های متخلخل قرار گرفته اند و در مجموع سه لایه آب شور ، نفت  و گاز به ترتیب از پایین به بالا وجود دارند و لایه هایی  كه  نفت  خام  در آنها وجود دارد به ترتیب آسماری ، بنگستان و خامی نامیده می شوند . تعیین  منا طقی كه  در آنها احتمال وجود مخازن نفتی می باشد توسط زمین شناسان با استفاده از معلومات و تجربیات و به كار بردن روشهایی مانند زلزله نگاری روشن می شود ، حفاران  با زدن  چاههای  متعددی  بر  روی مناطق تعیین  شده ، دسترسی به منابع نفت و گاز را فراهم می آورند، مقادیر نفت و گاز موجود در هر مخزن بستگی  به وسعت  آن  داشته و فشار حاكم بر آن متاثر ازدرجه حرارت و تركیبات موجود در مخزن است ، درجه حرارت مخزن خود بستگی به ارتفاع آن از سطح زمین دارد ، هر چه عمق مخزن بیشتر باشد ، درجه حرارت آن نیز بیشتر خوا هد  بود ، چون همان گونه كه می دانیم هر چقدر به طرف لایه های مركزی زمین حركت كنیم درجه حرارت نیز زیاد تر می شود .
    بهره دهی چاههای نفتی متاثر از فشار مخزن ، ارتفاع آن از سطح زمین و چسبندگی مواد  نفتی موجود  در آن است . معمولاََ نفت خام استخراجی از لایه آسماری مرغوب تر از نفت خام موجود در لایه های  بنگستان  و  خامی  می باشد  .  مواردی  اتفاق  می افتد  كه لایه محافظ مخازن به علت دگرگونی های  درونی  زمین  مانند  زلزله  ،  شكسته  شده  و به واسطه این پدیده مواد نفتی و گاز موجود  در  مخزن  به  سطح  زمین  راه  پیدا  می كنند و با توجه به تفاوت سیالیت گازها و مایعات رسیدن  آنها به سطح  زمین عموماََ در مكان واحدی  انجام  نگرفته  و  جدا  از  هم به سطح  زمین می رسند . گازها  در اتمسفر  پراكنده  شده  و یا آتش می گیرند  كه به عنوان نمونه ، آتشكده های  ایران  باستان  را  به همین پدیده نسبت می دهند و مایعات نیز در سطح زمین  با تغییر مواد سبك موجود در آن به صورت معادن قیر و آسفالت  در می آیند ، بنابراین  تنها روش استفاده كنترل شده  از منابع نفتی ، حفرچاههای نفتی و گازی می باشد واستخراج آن از طریق همین  چاهها امكان پذیر  می گردد . نفت  خام استخراجی به صورت طبیعی به دلایلی نمی تواند موارد مصرف وسیعی داشته  باشد  چرا  كه  برای  وسعت  بخشیدن به موارد  مصرف  یك ماده مثل نفت خام ، اولاََ بایستی  بتوان شرایط انتقال وسیع  آن را فراهم كرد ، ثانیاَ َ بتوان از آن محصولات متعددی با  كاربردهای  متفاوتی بدست آورد ، پس برای رسیدن به دو منظور فوق صنایع عظیم نفت مانند ،  واحدها ی بهره برداری   ، نمكزدایی  ، گاز و گاز مایع ، پالایشگاهها ، و واحد های پتروشیمی تشكیل شده اند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky