توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران :

مقاله مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1387 در دانش علف های هرز از صفحه 35 تا 46 منتشر شده است.
نام: مطالعه توان رقابتی یولاف وحشی (.Avena fatua L) با گندم (.Triticum aesativum L) رقم چمران
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رقابت
مقاله تراکم گیاهی
مقاله ضریب ازدجام نسبی
مقاله سطح برگ نسبی و شاخص قابلیت تهاجم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
به منظور ارزیابی توان رقابتی گندم بهاره رقم چمران نسبت به تغییر جمعیت یولاف وحشی، مطالعه ای تحت شرایط گلدانی در حیاط گلخانه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی رامین (خوزستان) در سال 1386 اجرا شد. این آزمایش به صورت طرح کاملا تصادفی با سه تکرار اجرا گردید. تیمارهای مورد مطالعه در این آزمایش شامل کشت خالص گندم و یولاف وحشی (نسبت 0:4 و 4:0) به صورت چهار بوته در گلدان و نسبت های متفاوت تراکم گندم – یولاف وحشی در 7 سطح (1:4، 2:4، 3:4، 4:4، 4:1، 4:2 و 4:3) می باشد. نتایج نشان داد که ضریب ازدحام نسبی (RCC) گندم به یولاف وحشی و یولاف وحشی به گندم با یکدیگر برابر بود که مشابهت در توانایی رقابتی بین دو گونه را ثابت می کند. در صورتی عملکرد نسبی دانه بوته گندم با افزایش سطح برگ نسبی بوته یولاف کاهش یافت. شاخص قابلیت تهاجم بوته یولاف نشان داد که این علف هرز در استفاده از منابع محیطی موفق تر عمل نموده، که این امر به وضوح در نسبت 4:4 دو گونه قابل مشاهده است. علاوه بر این افزایش بوته های یولاف وحشی منجر به کاهش میانگین ارتفاع ساقه، تعداد سنبلچه در سنبله، تعداد دانه در سنبله، وزن هزار دانه، زیست توده نهایی و عملکرد دانه بوته گندم و افزایش میانگین ارتفاع ساقه، تعداد سنبلچه در سنبله، تعداد دانه در سنبله، وزن هزار دانه، زیست توده نهایی و عملکرد دانه بوته یولاف وحشی گردید.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky