توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387 دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387 :

مقاله بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387 که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در سالمند از صفحه 53 تا 60 منتشر شده است.
نام: بررسی ویژگی های مرتبط با سلامت سالمندان جمعیت منطقه مینودر شهر قزوین به منظور طراحی مداخلات پژوهشی در سال 1387
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اولویت های پژوهشی
مقاله سالمندان
مقاله علل مراجعه به پزشک و بستری
مقاله رضایت مندی
مقاله بیمه درمانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: این مطالعه با هدف تعیین علل مراجعه سالمندان برای دریافت خدمات درمانی و علل بستری و شناسایی رضایت آنان از بیمه درمانی و ارزیابی اولویت های پژوهشی مرتبط با سلامت آنان انجام شد.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی، اطلاعات طی یک هفته جمع آوری شد و 119 نفر را با روش نمونه گیری خوشه ای از افراد بالاتر از 60 سال در محلات منطقه مینودر توسط رابطین بهداشتی محلات و به صورت خانه به خانه و تکمیل پرسشنامه انتخاب کردند. پرسشنامه شامل 25 سوال بود و برای آنالیز داده ها از آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزار SPSS.15 استفاده شد.
یافته ها: شایع ترین علل مراجعه به پزشک در بین سالمندان، بیماری های استخوان و مفاصل (%226) بیماری های قلب و عروق (%155) بیماری های گوارشی و غدد (%155) و میانگین دفعات استفاده از پروتز برای هر یک نفر 098 بار بود. میانگین دفعات مراجعه سالمندان برای یک سال به پزشک و داروخانه (107 بار)، دفعات بستری در بیمارستان (04 بار)، طول مدت اقامت در بیمارستان (39 روز)، هزینه خری دارو و وسایل پزشکی، (برای هر یک بار 60330 ریال) بود.
شایع ترین علل بستری سالمندان در بیمارستان به ترتیب بیماری های قلبی عروقی (%203)، جراحی ها (%201)، عفونی و داخلی (%133) و چشم (%88) بود. این مطالعه، نشان داد که %642 از افراد بیمه شده، پزشک بیمه و %764 آنان درمانگاه دولتی را برای دریافت خدمات درمانی خود انتخاب کرده بودند و مهم ترین علت این انتخاب در هر دو مورد، هزینه بود. %445 از سالمندان تحت مطالعه، در مقابل افزایش کیفیت خدمات درمانی دریافتی، با افزایش پرداخت سرانه بیمه موافق و %555 با این افزایش مخالف بودند.
نتیجه گیری: الگوی شایع ترین علل مراجعه به پزشک و علل بستری و الگوی ارایه خدمات درمانی از سال های قبل تا زمان اجرای این مطالعه در سالمندان تغییر محسوسی نداشته، در عین حال میانگین دفعات مراجعه به پزشک و داروخانه و بستری در سالمندان، به نحو محسوسی بیشتر از غیر سالمندان بود و هزینه درمان نیز افزایش یافته بود، بنابراین موضوعاتی برای طراحی مداخلات پژوهشی برای ارتقای سطح سلامت سالمندان در منطقه مینودر شهر قزوین پیشنهاد می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky