توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری :

مقاله تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در فیزیولوژی محیطی گیاهی (پژوهش های اكوفیزیولوژی گیاهی ایران) از صفحه 52 تا 57 منتشر شده است.
نام: تاثیر پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا در مقایسه با نانو سیلور تحت تنش شوری
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آسکوربات
مقاله پرایمینگ
مقاله شوری
مقاله کلزا
مقاله نانوسید

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پرایمینگ بذر، تکنیکی است که به واسطه آن بذور پیش از قرارگرفتن در بستر خود و مواجهه با شرایط اکولوژیکی محیط، به لحاظ فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی آمادگی جوانه زنی را به دست می آورند و در واقع یک نوع تیمار قبل از کاشت بذر محسوب می شود. هدف این تحقیق مقایسه چند روش پرایمینگ بر جوانه زنی و رشد گیاهچه کلزا تحت تنش شوری در مقایسه با تیمار بذور با نانوسید می باشد. برای این منظور آزمایشی به صورت فاکتوریل بر مبنای طرح کاملا تصادفی در 4 سطح شوری (6، 12، 18 و 24 دسی زیمنس بر متر (NaCl و یک سطح کنترل (آب مقطر) استفاده شد و رفتار جوانه زنی بذور کلزا رقم RGS تیمار شده با نانوسیدها با غلظت های0 ppm ، 20 و 40 و آسکوربات پرایمینگ با غلظت100 ppm ، 200و 400 و هیدرو پرایمینگ با آب مقطر با سه تکرار بررسی شد. تیمار بذور با نانوسید موجب بهبود رشد گیاهچه و استقرار بهتر بذور شد. اگر چه درصد و سرعت جوانه زنی بذور کاهش یافت. تیمارهای پرایمینگ بر درصد و سرعت جوانه زنی اثر مثبت داشته، ولی بر رشد گیاهچه تاثیری نداشت. تحت تنش شوری تیمار بذری که موجب افزایش رشد گیاهچه گردد از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به نتایج بهترین تیمار بذری در محیط شور و غیر شور تیمار 20 ppm نانوسید می باشد، در واقع نانوسید در این غلظت موجب بهبود استقرار کلزا در اراضی شور می شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky