توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس :

مقاله تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مرداد و شهریور 1389 در مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشكی تبریز از صفحه 7 تا 12 منتشر شده است.
نام: تعیین آنتی ژنهای HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله میاستنی گراویس
مقاله آنتی ژن لوکوسیت انسانی
مقاله بیماری خودایمنی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و اهداف: گرچه پاتوژنز بیماری میاستنی گراویس نسبتا بخوبی مشخص شده است، ولی مکانیسم القا پاسخ ایمنی ناشناخته است. استعداد ژنتیکی نسبت به بیماری بارها گزارش شده است و بر اساس تظاهرات بالینی بیماران متفاوت می باشد. رابطه بین وجود یا غیبت برخی انواع خاص (Human leukocyte antigen) HLA با بیماری یا شدت آن نیز گزارش شده است، هدف از این مطالعه، یافتن آنتی ژنهای کلاس یک HLA-I در بیماران مبتلا به میاستنی گراویس است.
مواد و روشها: در یک مطالعه مورد – شاهدی، 50 بیمار مبتلا به میاستنی گراویس تاییدشده و 50 فرد سالم (دهنده کلیه) همسان از نظر جنسی طی 18 ماه بررسی شدند. انواع مختلف HLA-I بررسی و بین دوگروه مورد و شاهد مقایسه گردید. رابطه بین دوز تجویزی آنتی کولین استراز و انواع مختلف HLA-I ارزیابی شد.
یافته ها: درصد فراوانی HLA-I از نوع (OR=7.73) A9، (OR=10.76) A29، (OR=0.88) B8، (OR=8.81) B53 و (OR=50.6) BW4، در بیماران میاستنی گراو بطور معنی داری بیشتر بود. از سوی دیگر درصد فراوانی HLA-I از نوع (OR=0.10) BW6 و (OR=0.263) B5 در همان گروه بطور معنی داری کمتر بود. دوز آنتی کولین استراز تجویز شده در بیماران با HLA-I از نوع A2 و A3 بطور معنی داری بیشتر بود. سن آغاز بیماری در افراد دارای HLA-A2 بطور معنی داری کمتر بود. در بیماران مونث درصد فراوانی HLA-BW6+ بطور معنی داری در مقایسه با افراد مذکر بیشتر است.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه ما، رابطه معنی داری بین انواعی از HLA-I و میاستنی گراویس وجود دارد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky