توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L) :

مقاله بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در فیزیولوژی محیطی گیاهی (پژوهش های اكوفیزیولوژی گیاهی ایران) از صفحه 18 تا 26 منتشر شده است.
نام: بررسی اثر تنش کلرید سدیم بر فعالیت پراکسیدازها و پراکسیداسیون لیپید در ریشه های دو رقم حساس و متحمل گندم (.Triticum aestivum L)
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پراکسیدازهای متصل به دیواره
مقاله پراکسیدازهای محلول
مقاله پراکسیداسیون لیپید
مقاله تنش شوری
مقاله گندم
مقاله لیگنین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله تاثیر تنش کلریدسدیم بر فعالیت پرکسیدازهای محلول (SPO) و متصل به دیواره (IPO, CPO) و همچنین پراکسیداسیون لیپیدهای غشا در تیمار 300mM کلرید سدیم در ریشه دو رقم حساس (الموت) و متحمل (ماهوتی) گندم پس از 24، 48 و 96 ساعت مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین درصد لیگنین دیواره و مقدار وزن خشک دیواره پس از 96 ساعت مورد بررسی قرار گرفت. سمیت کلرید سدیم سبب افزایش پراکسیداسیون لیپیدهای غشا در زمان های مورد نظر در نمونه های تیمار شده نسبت به شاهد گردید. افزایش در پراکسیدازهای متصل به دیواره به ویژه در رقم ماهوتی همراه با افزایش درصد لیگنین دیواره نشان دهنده نقش این پراکسیدازها در لیگنینی کردن دیواره می باشد. پراکسیدازهای محلول نیز در هر دو رقم افزایش یافت. این پراکسیدازها در جاروب کردن رادیکال های آزاد ناشی از سمیت کلریدسدیم نقش دارند. نتایج نشان می دهد که تنش کلرید سدیم فعالیت آنزیم های پراکسیداز را به ویژه در رقم ماهوتی افزایش می دهد و پراکسیدازهای متصل به دیواره در افزایش درصد لیگنینی شدن دیواره و تسریع فرایند پیری نقش دارند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky