توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L) :

مقاله نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در فیزیولوژی محیطی گیاهی (پژوهش های اكوفیزیولوژی گیاهی ایران) از صفحه 1 تا 9 منتشر شده است.
نام: نقش سالیسیلیك اسید در كاهش اثرات اكسیداتیو ناشی از سمیت نیكل در مرحله جوانه زنی گیاه گندم (.Triticum aestivum L)
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پراكسیداز
مقاله تنش اكسیداتیو
مقاله سالیسیلیك اسید
مقاله سمیت نیكل
مقاله كاتالاز
مقاله گندم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این تحقیق اثرات سالیسیلیك اسید (SA) بر رشد ریشه چه، ساقه چه گیاه گندم (Triticum aestivum L.)، فعالیت آنزیم های آنتی اكسیدان كاتالاز (CAT) و گایاكول پراكسیداز (POD) ساقه چه در تنش نیكل بررسی شد. تیمار دانه ها با 800 میكرومولار نیكل به طور معنی داری رشد ریشه چه و ساقه چه و نیز فعالیت آنزیم های CAT و POD را در ساقه چه كاهش داد، اما باعث افزایش میزان مالون دی آلدیید (MDA) در این اندام شد. تیمار دانه ها با 100 میكرومولار SA باعث افزایش معنی دار رشد ریشه چه، ساقه چه، فعالیت آنزیم های CAT و POD در ساقه چه گیاهان تحت تنش نیكل گردید در حالیكه غلظت MDA را در این بافت ها در مقایسه با گیاهانی كه تنها تحت تنش نیكل بودند، كاهش داد. نتایج نشان داد كه SA با افزایش فعالیت سیستم آنتی اكسیدانی در گیاهان گندم تحت تنش نیكل، باعث كاهش آسیب های اكسیداتیو ناشی از این تنش شده و مقاومت گیاه به Ni را افزایش می دهد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky