توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD :

مقاله بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در فیزیولوژی محیطی گیاهی (پژوهش های اكوفیزیولوژی گیاهی ایران) از صفحه 8 تا 18 منتشر شده است.
نام: بررسی تنوع ژنتیكی جمعیت های .Agropyron cristatum (L.) Garetn با استفاده از نشانگرهای مولكولی RAPD
این مقاله دارای 11 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الكتروفورز
مقاله تجزیه واریانس مولكولی
مقاله تجزیه خوشه ای
مقاله تنوع ژنتیكی
مقاله چندشكلی
مقاله Agropyron cristatum ،FST

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این پژوهش، از نشانگر مولكولی چندشكلی قطعات تكثیر شده تصادفی (RAPD) DNA برای تعیین تنوع ژنتیكی 10 جمعیت Agropyron cristatum (L.) Garetn. استفاده شد. قطعات چندشكلی بوسیله 10 آغازگر اختیاری 10 نوكلئوتیدی از میان 50 آغازگر تولید گردید. در مجموع 58 نوار چندشكل كه دارای تكرارپذیری بالایی بودند، انتخاب و وارد محاسبات شدند. ضرایب تشابه ژاكارد بر اساس حضور و عدم حضور باندها محاسبه گردید. دامنه ضرایب تشابه از 017 تا 037 متغیر بود. بیشترین تشابه ژنتیكی بین جمعیت های 7844 (بافت) با 3029 (بجنورد) و كمترین تشابه ژنتیكی بین 4336 (كرمان) با 4056 (چادگان) و 208 (اصفهان) با 1727 (گرگان) مشاهده شد. نتایج تجزیه واریانس مولكولی نشان داد كه تنوع بین جمعیت ها و درون جمعیت ها معنی دار و از مجموع تنوع كل، سهم بین جمعیت ها و درون جمعیت ها به ترتیب 13.46و 8654 درصد بود. میانگین درجه تمایز ژنی ((FST=0.15 نشان داد كه درصد بالایی از تنوع كل مربوط به تنوع درون جمعیت ها بود. تجزیه كلاستر با استفاده از ضرایب تشابه ژاكارد مبتنی بر روش ادغام بر حسب متوسط گروه ها (UPGMA) انجام گرفت و جمعیت ها در سه گروه مجزا قرار گرفتند. نتایج تجزیه به مولفه های هماهنگ اصلی به طور قوی نتایج تجزیه كلاستر را تایید كرد. گروه بندی جمعیت ها با استفاده از تجزیه كلاستر با الگوی جغرافیایی محل رویش آنها مطابقت زیادی نداشت ولی با نتایج مطالعات مورفولوژیكی كه قبلا بر روی جمعیت ها انجام شده بود همخوانی خوبی داشت و با توجه به نتایج این تحقیق در شرایط آزمایش كنترل شده، نشانگرهای RAPD می توانند وسیله ای مناسب و موثر در ارزیابی تنوع ژنتیكی بین جمعیت های A. cristatum باشند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky