توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید :

مقاله مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله تحقیقات علوم پزشكی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences از صفحه 13 تا 17 منتشر شده است.
نام: مقایسه اثر آنتی میکروبیال گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید و خمیر کلسیم هیدروکساید
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله گوتاپرکای
مقاله کلسیم هیدروکساید
مقاله عامل ضد میکروبی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: تحریکات میکروبی مهمترین عامل آسیب رسان به بافت پالپ و نسوج پری آپیکال است. بنابراین هدف اصلی از درمان های اندودنتیک حذف کامل یا به حداقل رساندن میکروارگانیسم ها به کمک روش های شیمیایی – مکانیکی می باشد. یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان های اندودنتیک، کلسیم هیدروکساید است. مخروط های گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید نیز به جامعه دندانپزشکی معرفی شده اند. هدف از این مطالعه مقایسه اثر ضدمیکروبی این ماده با خمیر کلسیم هیدروکساید در کانال های ریشه عفونی می باشد.
مواد و روش کار: در این مطالعه 90 دندان انسیزور ماگزیلای کشیده شده انسان انتخاب شد، پس ازآماده سازی کانال ها و استریل کردن ریشه ها، تمام نمونه ها (بجز 10 نمونه کنترل منفی) توسط باسیلوس سابتیلیس آلوده گردید. 80 ریشه آلوده به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شد: 10 ریشه در گروه کنترل مثبت (بدون درمان)، 35 ریشه در گروه A (درمان با گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید) و 35 ریشه در گروه B (درمان با خمیر کلسیم هیدروکساید) اثرآنتی میکروبیال این مواد روی نمونه های آلوده در روزهای 1، 2، 3، 5 و 7 پس از درمان مورد مطالعه قرارگرفت.
یافته ها: نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین اثر ضدمیکروبی خمیر و گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید اختلاف معنی داری وجود ندارد (P=0.35) اثر ضدمیکروبی خمیر و گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید با گذشت زمان افزایش می یابد، ولی این افزایش از روز سوم معنی دار می شود (P=0.01).
نتیجه گیری: با توجه به عدم تفاوت معنی دار در فعالیت ضدمیکروبی گوتاپرکای حاوی کلسیم هیدروکساید در مقایسه با خمیر کلسیم هیدروکساید به نظر می رسد استفاده از این محصول در کانال های عفونی ریشه به عنوان پوشش داخل کانال نیازمند مطالعات بیشتری می باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky