توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وظیفه کنترل در مدیریت دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وظیفه کنترل در مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وظیفه کنترل در مدیریت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وظیفه کنترل در مدیریت :

وظیفه کنترل در مدیریت

قسمتهایی از متن:

وظیفه کنترل

کنترل یکی از وظایف مهم مدیریت به شمار می رود. این وظیفه به قدری حایز اهمیت است که بعضی از نویسندگان مدیریت معتقدند که مدیریت خوب به داشتن نظام کنترل موثر بستگی دارد. « ارل استرانگ » و « رابرت اسمیت » نیاز به کنترل را چنین توجیه می کنند.

نقطه نظرهای متضادی درباره بهترین روش اداره سازمانها وجود دارد. اما نظریه پردازان و همچنین مدیران اهل عمل توافق دارند که مدیریت خوب مستلزم کنترل موثر است. ترکیبی از هدفهای خوب برنامه ریزی شده، ایجاد سازمان قوی، هدایت و رهبری موثر و اعمال انگیزش در صورتی به موفقیت کمک می کنند، که یک سیستم کنترل کافی وجود داشته باشد.

کنترل فرآیندی است که از طریق آن مدیران اطمینان حاصل می کنند که عملکرد سازمان با فعالیتهای برنامه ریزی شده تطبیق دارد. دربرنامه ریزی فعالیتهای یک سازمان، هدفهای اساسی و روشهای دست یافتن به آنها مشخص می شوند. فرآیند کنترل میزان پیشرفت به سوی هدفها را می سنجد و مدیران را قادر می سازد تا انحرافات برنامه ها را کشف کنند و اقدام اصلاحی به عمل آورند.

...

فرآیند کنترل

کنترل فرآیندی است که به طور مستمر عملکرد جاری را به منظور حصول اطمینان از این که منجر به وصول هدفهای از پیش تعیین شده می شود، اندازه گیری می کند. نتایج مطلوب از طریق فرآیند برنامه ریزی مشخص می شود و کنترل، عملکرد را با توجه به استانداردهای معین می سنجد. به این ترتیب، کنترل تلاشی است منظم که با توجه به هدفهای از پیش تعیین شده، استانداردهای عملکرد را مشخص می کند، عملکرد واقعی را با معیارهای معین مقایسه می کند، انحرافات و درجه اهمیت آنها را تعیین می کند و اقدامات اصلاحی را در صورت لزوم معمول می دارد.

کنترل، شامل چهار مرحله است که ذیلاً مورد بحث واقع می شوند:

....

مقایسه عملکرد با استانداردها

مقایسه عملکرد با استانداردهای از پیش تعیین شده یک مرحله مهم از فرآیند کنترل است. دو مرحله قبلی یعنی تعیین استانداردها و اندازه گیری عملکرد، مقدمات کنترل را فراهم می سازند. سپس مدیران باید عملکرد را با استانداردها مقایسه کنند. چنانچه معیارهای اندازه گیری تعیین شده و عملکرد به طور کمی مشخص شده باشد مقایسه مزبور به سهولت امکان پذیر خواهد بود.

بدیهی است اگر دو مرحله قبل جنبه ذهنی داشته باشند، عمل مقایسه دشوار می شود. در صورتی که انحرافی به هر علت از عملکرد قابل انتظار پدید آمده باشد، در این مقایسه معلوم می شود و اقدام اصلاحی به عمل می آید.

ارزیابی انحرافات

قبل از تصحیح هر گونه انحرافف باید علل و ریشه های انحراف مورد بررسی قرار گیرند تا معلوم شود که انحراف ر نتیجه استانداردهای غیر واقعی حادث شده است یا در نتیجه فقدان عملکرد کارآمد پدید آمده است. در موارد گوناگون، ها از حدود بودجه مصوب و زمان تعیین شده تجاوز می کنند. این قبیل ها باید به طور کامل و از تمام جنبه ها و زوایای متفاوت، مورد ارزشیابی قرار گیرند.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky