توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزی در شركت سبزینه وار دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی در شركت سبزینه وار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی در شركت سبزینه وار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزی در شركت سبزینه وار :

گزارش کارآموزی شركت سبزینه وار در 37 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار

اینجانب ............ پروژه كارآموزی خود را در شركت سبزینه وار شیراز گذرانده ام .

این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در شركت سبزینه وار شیراز به مدت 240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین شركت سبزینه وار شیراز كمال تشكر رادارم .





مقدمه:

دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار وهمچنین آموزش آموخته های تئوری خود دارند.کارآموزی در نحوه یادگیری تاثیر بسیاری دارد به طوریکه بسیاری از دانشجویان در دوره کارآموزی نکاتی را می آموزند که در طول دوره تحصیلی حتی با آن برخورد نکرده اند.

اگر دانشجو دوره کارآموزی خود را در مکانی مناسب و با امکانات فراوان بگذارند به طوریکه آن مکان طوری باشد که بتوان از تجربه های افراد متخصص و فنی در زمینه آن شغل استفاده بهینه را کرد خیلی سریعتر وبهتر درباره آینده کاری خود می تواند تصمیم بگیرد و همچنین مواردی را آموزش دیده وتجربه هایی کسب میکند که بعدا در زمینه شغلی که انتخاب می کند برای او مفید می باشد پس باید در زمینه انتخاب مکان کارآموزی و استفاده درست و بهینه از تجربه افراد متخصص در آن مکان دقت داشت.











میزان رضایت دانشجو از این دوره

این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط كارگاهی ، كسب تجربه ، ایجاد و درك روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و كاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط كار و تعیین میزان كاربرد تئوری در عمل بوده است.





مشخصات كلی با مكان كارآموزی

شركت سبزینه وار شیراز واقع در شیراز بلوار هفت تنان , کوچه صفی خانی , دست چپ کوچه پنجم , دست راست درب چهارم که در تاریخ 1377 تاسیس و شروع به کار کرده با تعداد نیروی انسانی 10 نفر و اصول کار این شرکت طراحی و نگهداری از فضای سبز می باشد

. پروژه های در دست احداث این شرکت :

طراحی فضای سبز بیمارستان اردیبهشت

طراحی فضای سبز کارخانه آرد خباز شیراز

طراحی فضای سبز دیگر مراجعه کنندگان



تشریح كلی از نحوه كار، وظایف و مسئولیت‌های كارآموزی در محل كارآموزی و ارائه لیستی از عناوین كارهای انجام شده توسط دانشجو:

از جمله وظایف انجام شده در شرکت سبزینه وار شرکت به شرح زیر می باشد.

1- آشنایی با فضای سبز

2- آشنایی و نظارت طراحی و نگهداری فضای سبز





گزارش کار کارآموز

طراحی و نگهداری فضای سبز

فضای سبز شهری عبارت از، فضایی كه نشان دهنده ی بخش حیاتی و ساخت مورفولوژیك شهر باشد . تحقیقات بسیاری در زمینه ی اثرات فضای سبز بر محیط زیست و نحوه عملكرد آن صورت پذیرفته است اما امروزه از مهمترین مسائلی كه باید مد نظر قرار گیرد این است كه توجه به حداكثر كاربری فضای سبز بدلیل تراكم ساخت و سازهای شهری در حداقل مكان صورت پذیرد . هر منطقه با توجه به خصوصیات اقلیمی و بیوكلیمایی و آلودگی حاصل از منابع طبیعی و انسان ساز، نیازمند انتخاب گونه های مناسب و سازگار و طراحی مرتبط با آن است . چگونگی بكارگیری اصول و مفاهیم بنیادی طراحی فضای سبز در نقاط مختلف شهر مثل شهرك های مسكونی، شهرك های صنعتی، تقاطع ها و میدان ها و … لازم و انكار ناپذیر است . شهر اهواز بدلیل قرارگیری در موقعیت اقلیمی و بیوكلیمایی خـاص خـود و بـا توجـه بـه صـنعتی بـودن آن و همچنـین گسترش افقی این شهر در سالهای اخیر كه موجب شده، صنایعی كه قبلاً خارج از محدوده شـهر قـرار داشـتند اینـك در اطراف منازل مسكونی قرار گیرند و نیز بدلیل قرار گرفتن این شهر در مسیر بادهای پنج گانه كه از جهت های مختلف در طول سال می وزد، نیازمند توجه جدی در این زمینه است .
طراح و محوطه ساز فضای سبز

معرفی

طراح و محوطه ساز سبز کسی است که بتواند از عهده شناخت اقلیم ، طراحی فضای سبز و نقشه کشی در محوطه سازی ، تهیه پروژه و محاسبات آن کاربرد آب در طراحی محوطه ها ، طراحی فضای سبز پارکها و منازل ، طراحی فضای سبز شهرها ، کاربرد تزئینات گیاهی و اجرای مقررات و آیین نامه های شغلی برآید .

نمونه وظایف

1. آشنایی با تعاریف اصولی در طراحی

ترسیم
تصویر منظره

2. آشنایی با وسایل طراحی

وسایل نقشه کشی
دستگاه نقشه کشی
خط کش T
گونیا

3. آشنایی با انواع خطوط

4. آشنا شدن با مقیاس و انواع آن

5. شناسایی اصول ترسیم خط و اشکال هندسی منظم و غیر منظم

6. توانایی طراحی فضای سبز و نقشه کشی در محوطه سازی

7. آشنایی با تعریف فضای سبز

8. آشنایی با تقسیم بندی فضای سبز و انواع آن

9. آشنایی با ضرورت و نحوه مکان یابی فضای سبز در شهرها

10 .شناسایی سبکهای مختلف طراحی

11. آشنایی با علائم کاربردی در طراحی فضای سبز

12. آشنایی با طراحی محوطه ها

خط
فرم
بافت

رنگ (کاربرد رنگ در محوطه و چرخه رنگین و کاربرد آن)

13. توانایی و شناخت اقلیم و تطبیق آن با رستنی های ایران

14. آشنایی با خصوصیات اقلیمی و رستنی های ایران


15. شناسایی تقسیم و تعیین مناطق اقلیمی ایران و ارتباط با رستنی های آن 16. آشنایی با عوامل موثر محیطی بر و محوطه سازی فضای سبز
17. شناسایی اصول پیدا کردن محل جغرافیایی محوطه مورد نظر
18. استفاده از نقشه

19. بکار بردن قطب نما جهت تعیین سمت و جهت محوطه

20. استفاده از بادنما

21. استفاده از دماسنج جهت تطبیق محوطه و گیاه

22. توانایی شناخت اقلیم و تطبیق آن با رستنی های ایران

23. توانایی طراحی فضای سبز و نقشه کشی در محوطه سازی

24. توانایی تهیه پروژه و محاسبه در محوطه سازی و طراحی فضای سبز

25. توانایی کاربرد آب در محوطه سازی و طراحی فضای سبز

26. توانایی طراحی فضای سبز پارکها و منازل و محوطه سازی آنها

27. توانایی طراحی فضای سبز شهرها

28. توانایی کاربرد تزئینات گیاهی در محوطه سازی فضای سبز

29. توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های شغلی





ابزار و وسایل

انواع مداد
خط کش T
گونیا
دستگاه نقشه کشی
کاغذ
خط کش معمولی مدرج
مداد تراش
چرخه رنگین
دماسنج
قطب نما
باد نما

شرایط ارتقاء شغل

ارتقاء شغل طراحی و محوطه ساز فضای سبز به ارائه طرح های مبتکرانه کم هزینه و زیبا مرتبط است و حقوق مزایای وی طبق توافق کارفرما و پیمانکار تعیین و تنظیم می گردد.





ویژگیهای شخصیتی

طراح قبل از طراحی باید خصوصیات ذیل را داشته باشد:

توانایی ترسیم هندسی منظم و غیرمنظم و قدرت بالای تجزیه و تحلیل مکانی که می خواهد برای طراحی در نظر بگیرد، از ویژگی های مهم این شغل است تنوع، تعادل و تقارن، توالی و مقیاس و اصول دیگر طراحی بخشی از مسائلی است که طراح باید آنها را آموزش دیده باشد.

طراح فضای سبز باید از طبیعت و هنرمندی و آشنایی کافی با فرم ها و رنگ ها و سبک های مختلف طراحی بهره مند باشد.

آمد و رفت های زیاد، بررسی های جامع برای طراحی و شناسایی اقلیم های متفاوت بخشی از ویژگی هایی است که طراح در وجود خود باید داشته باشد.


مجهز سازی فضاهای سبز و باز شهری:

در این پایگاه اطلاعات لازم برای زیبا سازی، طراحی، بالا بردن تسهیلات و قیافه ظاهری پارک ها و فضا های سبز گنجانده شده است که قسمتی از آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

در مجهز سازی فضاهای سبز و باز شهری ابتدایی ترین روش برای احساس آرامش و راحتی در پارک ها صندلیها و نیمکت های پارک می باشد. طرز قرار گرفتن این صندلیها باید بصورتی باشد که دسترسی به آنها آسان و راحت بوده یعنی در سراسر پارک و به تعداد زیاد موجود باشد. صندلی ها باید در روبروی مناظر زیبا اما در جایی که در مسیر رفت و آمد افراد قرار نگیرد، واقع شود.

صندلیهای مراکز عمومی شهر نیز می تواند برای آسایش و راحتی شهروندان در کنار مراکز خاص مانند ایستگاهها، کیوسک ها، باجه های تلفن، ظروف زباله و شیرهای آب قرار بگیرند.

بیشترین جایی که محل قرار گرفتن صندلیها در سطح شهر می تواند باشد مراکزی است که رفت و آمد مردم در آنجا زیاد است، بخصوص در مکان هایی که برای استراحت و تفریح مردم باشد.

فضاهای باز زیبا و مناسب عمومی به شهروندان این امکان را می دهد تا در کنار یکدیگر از طبیعت اطراف لذت ببرند و با داشتن مکان مناسبی برای نشستن احساس رضایت آنها چندین برابر شود. افراد مختلف نوع های متفاوتی از صندلیهای پارک یا فضاهای سبز را می پسندند، که این سلایق متفاوت نحوه طراحی صندلیهای پارک را تعیین می کند و به آن تغییراتی می دهد.

برای مثال جوانان اغلب بر روی بالای صندلی یعنی تکیه گاه آن می نشینند تا بر روی خود صندلی و این مورد باید در طراحی صندلی های پارک یا فضاهای آزاد شهری مورد توجه قرار گیرد و صندلیهایی را که به این مراکز اختصاص می دهند از استحکام بیشتری در ناحیه پایه ها برخوردار باشد.

یا بطور مثال برای افراد مسن نیمکت هایی که دارای پشت یا تکیه گاه است راحتتر از نوع بدون پشت آن می باشد.

در صورتی که برای افراد معمولی صندلیهای بدون پشت به آنها این امکان را می دهد تا در دو طرف نیمکت بنشینند.

پس این را باید در نظر گرفت که در پارک یا فضاهای سبز شهری که امکان استفاده اقشار مختلف است باید تمام امکانات رفاهی در نظر گرفته شود و صندلیها و نیمکت ها طوری برای این مکان ها ساخته شوند تا مورد استفاده بیشتری برای همگان داشته باشند.

در همین راستا و برای پیشگیری از خراب کردن مبلمان عمومی شهر باید به این نکته توجه داشت که خرابی بیشتر شامل چه چیزهایی می شود، چه زمانی این خرابکاریها صورت می گیرد و توسط چه کسانی، سپس برنامه های پیشگیری را بکار بست.

عوامل مؤثر محیطی بر محوطه سازی فضای سبز، استفاده از نقشه ، قطب نما ، بادنما ، دماسنج ، تعریف فضای سبز، تقسیم بندی فضای سبز و انواع آن، ضرورت و نحوه مكان یابی فضای سبزدر شهرها، سبكهای مختلف طراحی فضای سبز، علائم كاربردی در طراحی فضای سبز، طراحی محوطه‌ها (خط، فرم، بافت، رنگ، مقیاس، تنوع، توالی، تعادل و تقارن )، تعاریف اصولی در طراحی (ترسیم، تصویر منظره )، وسایل طراحی (وسایل نقشه كشی، دستگاه نقشه كشی، خط كش T، گونیا )، انواع خطوط و مقیاس و انواع آن، اصول ترسیم خط و اشكال هندسی منظم و غیر منظم ، اصول ترسیم نقشه بر اساس مقیاس مورد نظر ، نحوه كار با دستگاه نقشه كشی، خط كش، گونیا و ترسیم زاویه، آشنایی با سنگ و سنگ فرش، دال و انواع آن، دیوارها بر حسب ساختمانی، نرده‌ها ، داربستها ، آلاچیق‌ها و انواع آنها مراحل محوطه سازی، پروژه و روش كار در طراحی، انتخاب فرم طرح، طراحی محوطه منازل و ویلاها ، قوانین تركیب (فرم ها ، رنگ ها ، كاربرد عناصر)، طراحی باغ و باغچه (تعیین درب ورودی منزل، گاراژ، آبنما و استخر، طرح خطوط گلكاری، طراحی فضای سبز شهرها ، اهمیت فضای سبز شهرها ، خطوط ارتباطی شهرها ، میادین ،‌فضای سبزساختمانهای اداری و عمومی ، پاركینگ ها ، طرحهای تزئیناتی حاشیه‌ها و باندها ، چمن و انواع ‎آن، نحوه آماده سازی و تسطیح زمین چمنكاری شده، جابجایی قطعات چمن، گیاهان زینتی (گیاهان یكساله، دوساله، دائمی، درختان و درختچه‌های زینتی)، آشنایی با تعدادی از گیاهان بعنوان پرچین یا دیوار سبز، آشنایی با تعدادی از گیاهان رونده، چسبنده، پیچنده، حفظ و نگهداری فضای سبز، تهیه برنامه نگهداری محوطه و چگونگی تنظیم برنامه آموزش غیر حضوری طراحی و محوطه سازی فضای سبز

کاربرد گیاهان تیره آلاله

بسیاری از گیاهان این تیره مانند آنمون و آدونیس به عنوان گیاهان زینتی در باغچه‌ها کاشته می‌شوند. در این تیره هیچ گونه‌ای دارای مصرف خوراکی یا صنعتی نیست و تقریبا همگی به علت دارا بودن گلوکوزیدها و آلکالوئیدها کم و بیش سمی هستند. بعضی از گونه‌ها از نظر پزشکی اهمیت فراوان دارند. مثلا آکونیتوم دارای آکونیتین و هیدراستیس حاوی بربرین و هیدراستین است. بعضی از آلکالوئیدهای این گیاهان در ساختن حشره کشها استفاده می‌شوند.





طراحی فضای سبز عامل تاثیرگزار بر كیفیت زیستی شهرها

انسان هنگامی كه برای نخستین باز چشم به دنیای خلقت گشود، خود را در دل طبیعتی یافت كه پروردگارش به او ارزانی كرده بود تا بدن او را سیر ، جان او را حفظ و روح او را آرامش بخشد. اما با گذشت زمان و همراه با بلوغ فكری دست او به سوی طبیعتی دراز شد كه روزی همه چیز اومحسوب می شد. فضای سبز درون شهرها به عنوان بخشی از طبیعت بكر و دست نخورده، امروزه جزء لاینفك زندیگ شهری شده كه در غیاب آن زندگی غیر قابل تحمل و تصور است . گیاهان درعین حال كه می توانند كیفیت زیستی محیط شهرها را بهبود بخشند، اما استفاد و انتخاب نادرست آنها آسایش را از زندگی سلب خواهد كرد. فضای سبز درون شهری در انواع مختلف آن (بوستان ، میادین، رفیوژه ها ، باغ ها و …) از دیدگاه كلی قابل بررسی است:
1) اثرات اكولوژیكی، از طریق افزایش رطوبت نسبی محیط، تولید اكسیژن و كاهش غلظت گازهای سمیف كاهش دمای محیط از طریق ایجاد میكرو كلیما و ممانعت از تشكیل جزیره های حرارتی، حفظ خاك و جلوگیری از فرسایش آن، محلی برای زندگی پرندگان و دیگر موجودات زنده و …

2) اثرات اجتماعی: امروزه اثرات روانی – اجتماعی فضای سبز در شهرها كه زندگی ماشینی در تمام اجزای زندگی انسان شهری نفوذ و تسلط پیداكرده، اهمیت ویژه ای یافته است. در عصری كه تكنولوژی مدرن بین انسان ها جدایی افكنده و روابط اجتماعی انسان ها را تحت الشعاع خود قرار داده است، هر عاملی كه بتواند این فاصله را كم كند، قابل ستایش است. فضای سبز شهری با داشتن این قابلیت محلی مناسب برای تعاملات اجتماعی، گذراندن اوقات فراغت، تفریح و تفرج و استفاده از زیبایی های طبیعت را فراهم ساخته، و به عبارتی، طبیعت را به درون شهرها آورده است.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky