توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معرفی مدیریت مشارکتی و اهداف و فواید آن دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معرفی مدیریت مشارکتی و اهداف و فواید آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معرفی مدیریت مشارکتی و اهداف و فواید آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معرفی مدیریت مشارکتی و اهداف و فواید آن :

معرفی مدیریت مشارکتی و اهداف و فواید آن



فرمت فایل: ورد – Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات:26




مدیریت مشارکتی

چکیده:

امروزه به منظور نیل به پیشرفت روزافزون سازمانها از جنبه های مدیریت و نیروی انسانی,افزایش کارایی و کاهش ضایعات,پیروزی در میدان رقابت و مواردی از این گونه,مشارکت صحیح و موفقیت آمیز کارکنان در تصمیم گیریها و امور سازمان امری ضروری به نظر میرسد.

یکی از مهمترین شیوه های مدیریتی که میتواند در دستیابی به اهداف سازمانی مورد استفاده قرار گیرد مدیریت مشارکتی است.بسیاری از صاحبنظران و اندیشمندان جهان بر این عقیده اند که مدیریت مشارکتی یکی از روشهای مدیریت نوین,کارساز و نجات بخش در موسسات و سازمانها میباشد.

در این تحقیق به معرفی مدیریت مشارکتی,اهداف و فواید و...پرداخته شده است.

مقدمه:

ممشاركت دراداره امور از دیر بازكه گروهها و سازمانها ی انسانی به وجود آمدند،مورد توجه بوده و به عنوان یك پدیده نوین در مدیریت تلقی نمیگردد،بلكه درطول تاریخ از این اصل كمابیش پیروی شده است و برخی مكاتب تاكید خاصی برآن داشته اند.ولی بررسی علمی این پدیده انسانی بعدازانقلاب صنعتی مورد توجه جدی قرار گرفت .توجه به عامل انسانی و استفاده بهینه از افكارخلاق و پویای آنها میتواند به بهبود كلیه امور سازمانی كمك كند.بكارگیری مدیریت مشاركتی بطور اعم یكی از راهبردهای موثر و تجربه شده كشورهای مختلف دراین راه است.

مفهوم مشارکت:

مشاركت از لحاظ لغوی(شركت دادن،با هم شریك شدن،سهیم شدن،انجام كار گروهی و نیز بهره برداری گروهی است.

مشاركت عبارت است از همكاری،تشریك مساعی متقابل،متعهدانه و مسئولیت آوركاركنان درتعیین سرنوشت سازمان،جامعه و....كه از طریق آن مرزهای مجازی و كاذب در روابط انسانها جای خود را به مودت،صمیمیت،صداقت و حسن نیت میدهد.در این مفهوم مشارکت جنبه صرفا حقوقی و اقتصادی ندارد و منجر به پویایی,بروز شدن خلاقیت کارکنان میگردد.و منافع (مادی و معنوی)همگان را تامین مینماید.

از طرفی:

مدیریت عبارت است از هماهنگ كردن منابع انسانی و مادی برای نیل به هدف.

پس مدیریت مشاركتی عبارت است از مجموعه گردش كار و عملیاتی كه تمام كاركنان و زیردستان یك سازمان را،درروند تصمیم گیریهای مربوط به آن سازمان دخالت میدهد و شریك میسازد.

تاكید اصلی این نوع مدیریت،بر همكاری و مشاركت علاقه مندانه و داوطلبانه عموم افراد است و میخواهد از ایده ها،نظریات و ابتكارات آنها درحل مشكلات و مسائل سازمان استفاده كند. لذا اساس فرایند این مدیریت،بر بنیان تقسیم اختیارات،بین مدیریت و كاركنان استوار است.(مهندس عین الله شفیعی و دکتر عصمت مسعودی,1385)


مدیریت مشارکتی چیست؟

مدیریت مشارکتی فلسقه ای است که ایجاب میکند تصمیم گیری سازمانی چنان صورت گیرد که اطلاعات و درون داده ها و مسئولیت به پایین ترین رده مربوط به آن تصمیم واگذار گردد.

مقصود مدیریت مشارکت جو اطمینان یاقتن از این امر است که کارکنان صالح به گرفتن تصمیمهای موثری بپردازند.سپردن اختیار وسیله ای برای دستیابی به مدیریت مشارکت جو است.سازو کاری است که از راه آن مسوولیت به گروهها یا افراد مسئول داده میشود.درگیر کردن کارکنان سازوکاری است که از راه آن اطمینان حاصل میشود که اطلاعات و درون داد متناسب به نظام تصمیم گیری داده شده است.از این رو,سپردن اختیار و در گیر کردن را میتوان سنگ بنای فلسفه مدیریت مشارکت جو به شمار آورد.

سازگار با تعریفی که از مدیریت مشارکتی داده ایم ,گروهها ابزار دیگری در جعبه ابزار مدیریت مشارکت جو به شمار می آنند.

شجره نامه مدیریت مشارکتی:

اامروزه مدیریت مشاركتی به عنوان یكی از عناصر تئوری نئوكلاسیك مطرح است.



برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky