توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین نیازهای احساس شده جامعه بر اساس مدل Community as Partner در منطقه تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین نیازهای احساس شده جامعه بر اساس مدل Community as Partner در منطقه تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین نیازهای احساس شده جامعه بر اساس مدل Community as Partner در منطقه تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین نیازهای احساس شده جامعه بر اساس مدل Community as Partner در منطقه تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :10

زمینه و هدف: در پرستاری بهداشت جامعه، شناخت کافی از نیازها و مشکلات مردم اهمیت خاصی دارد. اولین اقدام در فرایند پرستاری در جامعه نیازسنجی و شناخت جامعه تحت پوشش است. این پژوهش به منظور شناخت نیازهای احساس شده جمعیت تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد انجام شد.روش بررسی: این تحقیق که نوعی پژوهش کیفی (Qualitative Research) می باشد، در سال 1382 انجام شد. ابتدا نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه تحت پوشش شامل دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون، اصناف سالمندان، جوانان، بانوان، رابطین بهداشتی، معلمین، سازمانهای غیر دولتی و... به تعداد 86 نفر انتخاب شدند. با دعوت از افراد منتخب در یک جلسه توجیهی، اهداف این پژوهش برای آنان بیان گردید و سپس افراد دعوت شده به پنج گروه جهت برگزاری جلسات بحث گروهی متمرکز (FGD) تقسیم شدند. هر گروه 15 تا 20 نفر عضو داشت و 2 نفر تسهیل گر دانشگاهی نیز در هر گروه مشخص گردید. از تعداد جلسات هر گروه حداقل 3 جلسه معین بود و در طی این جلسات، اعضا از طریق بارش افکار (Brain Storming) نیازها و مشکلات احساس شده خود را بیان می نمودند و این نیازها توسط دبیر هر جلسه ثبت می گردید.یافته ها: نیازها و مشکلات احساس شده مردم در ده گروه به شرح ذیل مشخص گردید:1- سبک و شیوه زندگی شامل مشکلاتی از قبیل استفاده کم از میوه و سبزیجات و...2- مسایل آموزشی – فرهنگی و مشاوره ای شامل پایین بودن سطح اطلاعات بهداشتی جامعه و...3- سلامت و خدمات بهداشتی، درمانی مانند مشکلاتی از قبیل گرفتن پول زیرمیزی توسط پزشکان، خوددرمانی و...4 - اقتصاد و اشتغال؛ مشکلاتی مانند بیکاری جوانان، عدم ثبات اقتصادی، فقر، سود بالای تسهیلات بانکی و...5 - مسایل اجتماعی – تفریحی و رفاهی نظیر نبود فرهنگ شادی و نشاط، کم توجهی به امر ورزش و تحرک و...6- راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل مانند وجود وسایل نقلیه فرسوده، فرهنگ نادرست رانندگی، افزایش تصادفات7- امنیت فردی و اجتماعی شامل کاهش مقاومت ساختمانها در برابر زلزله، بی توجهی به مسایل ایمنی، دزدی و...8- دین و اخلاق مانند پایبندی به خرافات، اسراف در مراسم مذهبی، ربا و رشوه خواری، افزایش انحرافات اخلاقی 9- بهداشت محیط شهر و خدمات شهری مانند نگهداری دام در منازل، حاشیه نشینی در شهر و...10- خانواده شامل افزایش طلاق، فرهنگ مرد سالاری، حاملگی های ناخواسته و...نتیجه گیری: مشارکت مردم از یک سو وسیله ای برای توانمند شدن و از سوی دیگر خود مشارکت هدف نهایی برنامه توسعه است.
كلید واژه: مدل جامعه به عنوان شریك، نیازسنجی، گناباد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky