توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر بیلپرون بر كاهش كلنی‌ های تعدادی از باكتری ‌های محیطی آلوده كننده مجاری آب یونیت ‌های دندانپزشكی دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر بیلپرون بر كاهش كلنی‌ های تعدادی از باكتری ‌های محیطی آلوده كننده مجاری آب یونیت ‌های دندانپزشكی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر بیلپرون بر كاهش كلنی‌ های تعدادی از باكتری ‌های محیطی آلوده كننده مجاری آب یونیت ‌های دندانپزشكی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر بیلپرون بر كاهش كلنی‌ های تعدادی از باكتری ‌های محیطی آلوده كننده مجاری آب یونیت ‌های دندانپزشكی :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دندانپزشکی (جامعه اسلامی دندانپزشکان ایران)

تعداد صفحات :12

زمینه و هدف: آلودگی آب داخل لوله‌های یونیت دندانپزشكی با ایجاد بیوفیلم درون لوله‌ها مرتبط می‌باشد. بنا بر توصیه انجمن دندانپزشكی آمریكا (ADA) شمار باكتری‌های آب لوله‌های یونیت دندانپزشكی باید كمتر از 200 CFU/ml باشد. برای دستیابی به این هدف در مطالعه حاضر تاثیر بیلپرون به عنوان یك ماده ضدعفونی كننده بر عدم ایجاد آلودگی یا رفع آن در لوله‌های مربوط به یونیت‌های دندانپزشكی سنجیده شده است.روش بررسی: این مطالعه به صورت كارآزمایی شاهد دار بر روی نمونه آب داخل لوله‌های مربوط به یونیت‌های دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی انجام شد. در این ارتباط شش یونیت کاوو بخش اندودنتیكس در گروه مورد و هشت یونیت از همان بخش در گروه شاهد قرار گرفتند و در شش نوبت از هر یونیت سه نمونه اخذ شد. (مجموعا 108 نمونه در گروه مورد و 144 نمونه در گروه شاهد). بر روی یونیت‌های گروه مورد دستگاه Week end ساخت کارخانه سنت جرج آلمان نصب شد تا بیلپرون را به داخل مخزن آن تزریق كند. نمونه‌گیری در روزهای چهارشنبه و شنبه انجام گردید و توانایی بیلپرون در رفع آلودگی یا جلوگیری از ایجاد آن ارزیابی شد. در تحلیل آماری از آزمون 2 و آزمون دقیق فیشر استفاده گردید.یافته‌ ها: در میان لوله‌هایی كه روز چهارشنبه عاری از میكروب شناخته شدند روز شنبه، 3/3% لوله در گروه بیلپرون آلوده به استافیلوكوك طلایی بودند كه نسبت به گروه شاهد (3/16%) به طور معناداری كمتر بود (01/0>P). در مورد پسودوموناس، استرپتوكوك همولیتیك و اشریشیاكولی موردی از آلودگی در گروه بیلپرون یافت نشد كه در تمام موارد با گروه شاهد تفاوت معنا‌داری داشت (01/0>p). اما در مواردی كه لوله‌های روز چهارشنبه آلوده بودند در هیچ موردی تفاوت معناداری در رفع آلودگی نسبت به گروه شاهد دیده نشد.نتیجه‌گیری: بیلپرون قادر است جلوی رشد باكتری‌ها را در آبهای فاقد گونه‌های میكروبی بررسی شده بگیرد، ولی مفید بودن آن در موارد وجود آلودگی در این مطالعه نشان داده نشد.
كلید واژه: یونیت های دندانپزشكی، آلودگی میكروبی آب، بیلپرون، ضدعفونی كردن

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky