توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ‌ای انفوزیون مداوم رمی ‌فنتانیل و پاراستامول بر میزان عمق بیهوشی با مونیتورینگ BIS در اعمال جراحی اندوسكوپی سینوس دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ‌ای انفوزیون مداوم رمی ‌فنتانیل و پاراستامول بر میزان عمق بیهوشی با مونیتورینگ BIS در اعمال جراحی اندوسكوپی سینوس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ‌ای انفوزیون مداوم رمی ‌فنتانیل و پاراستامول بر میزان عمق بیهوشی با مونیتورینگ BIS در اعمال جراحی اندوسكوپی سینوس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ‌ای انفوزیون مداوم رمی ‌فنتانیل و پاراستامول بر میزان عمق بیهوشی با مونیتورینگ BIS در اعمال جراحی اندوسكوپی سینوس :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشكی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشكی ایران)

تعداد صفحات :8

زمینه و هدف: پاراستامول، یك مسكن غیرمخدری وNSAIDs NON (Non Non-steroidal anti-inflammatory drugs) با عملكرد مركزی است. این دارو در آثار ضد دردی، با داروهای مخدر موجود شباهت دارد، اما از آنجا كه عوارض مربوط به آنها را ندارد، با آنها متفاوت است. رمی فنتانیل، یك مخدر كوتاه اثر است كه در این مطالعه تاثیر این دو دارو بر عمق بیهوشی با استفاده از BIS ( (Bispectral index مورد بررسی قرار گرفته است.BIS ، پارامتری از (Electroencephalograph) EEG است. مقدار صفر BIS، نشان دهنده الكتروآنسفالوگرام ایزوالكتریك و عدد 100، بیانگر بیداری است. روش بررسی: این مطالعه از نوع كارآزمایی بالینــی تصادفی است كه بر روی 100 بیمار كلاس یك(American society of anesthesiologists) ASA كه كاندید انجام عمل جراحی آندوسكوپی سینوس بودنـــد، انجام شد. در ضمـن، بیمـاران خــارج از محدوده سنی 45-15 سال كه در كلاس یك ASA قرار نمی‌گرفتند، از مطالعه خارج شدنــد. افراد مورد مطالعه به صورت تصادفی به دو گروه 50 نفــری (گــروه 1: پاراستامول و گروه 2: رمی فنتانیل) تقسیــم شدنــد. برای هر دو گروه فوق نیــز از فنتانیل بــه مقــدار 1 میكروگــرم به ازای هر كیلوگرم از وزن به عنوان پیش دارو استفــاده شــد. در گروه اول، جهت القای بیهوشی، پروپوفل به میزان 5/2 میلی‌گرم به ازای هر كیلوگرم و سیس‌آتراكوریوم به میــزان 15/0 میلی ‌گرم بــه ازای هــر كیلوگرم به طــور وریدی تجویز شد و به عنوان نگهدارنده بیهوشی، پروپوفــل بــه میـــزان 100 میكروگــرم بــه ازای هر كیلوگرم در دقیقه به طور انفوزیون N2O 50%، O2 50%(معادل حجم دقیقه‌ای [Minute volume=MV]) و پاراستامول به صورت انفوزیون به میزان 1 گرم هر 4 ساعت تجویز گردیدنــد. در گــروه دوم، جهت القای بیهوشی، پروپوفل به میزان 5/2 میلی‌گرم به ازای هر كیلوگرم و سیس آتراكوریوم به میــزان 15/0 میلی‌گــرم بــه ازای هــر كیلوگـــرم بــه طــور وریدی تجویز گردیدند و به عنــوان نگهدارنــده بیهوشــی، پروپوفل به میزان 100 میكروگرم به ازای هر كیلوگرم در دقیقه به صورت انفوزیون O2 50% و N2O 50%(معادلMV) و رمی فنتانیل به میزان 1 میكروگرم به ازای هر كیلوگرم در دقیقه به طور وریدی تجویز گردیدند. در هر دو گروه، با استفاده از دستگاه BIS، عمق بیهوشی در زمان القای بیهوشی، لارنگوسكوپی، لوله‌گذاری، برش جراحی و حین جراحی اندازه‌گیری شد. همچنین فشارخون و ضربان قلب بیماران نیز در پرسشنامه ثبت گردید. سپس اطلاعات موجود وارد رایانه گردید.یافته‌ها: داده‌ها با استفاده از آزمون T Test نمونه‌ای غیر وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. از نظر آماری Pvalue<0.05، معنی‌دار بحساب می‌آمد. تجزیه تحلیل آماری متغیرها، تفاوت آماری معنی‌داری بین دو گروه مورد نظر نشان نداد (Pvalue<0.05)، به عبارت دیگر از نظر تاثیر بر عمق بیهوشی، تفاوتی بین پاراستامول و رمی‌فنتانیل وجود نداشت. نتیجه‌گیری: مطالعه فوق نشان می‌دهد كه انفوزیون پاراستامول می‌تواند جایگزین انفوزیون رمی‌فنتانیل در عمق بیهوشی شود و تثبیت همودینامیك بیمار در طول عمل را اعمال نماید.
كلید واژه: پاراستامول، رمی‌فنتانیل، آندوسکوپی سینوس

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky