توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثرات استفاده از دو نوع زئولیت طبیعی در جیره های غذایی بر عوامل بیوشیمیایی خون، وزن نسبی اندام های داخل بدن و عملكرد جوجه های گوشتی دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثرات استفاده از دو نوع زئولیت طبیعی در جیره های غذایی بر عوامل بیوشیمیایی خون، وزن نسبی اندام های داخل بدن و عملكرد جوجه های گوشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثرات استفاده از دو نوع زئولیت طبیعی در جیره های غذایی بر عوامل بیوشیمیایی خون، وزن نسبی اندام های داخل بدن و عملكرد جوجه های گوشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثرات استفاده از دو نوع زئولیت طبیعی در جیره های غذایی بر عوامل بیوشیمیایی خون، وزن نسبی اندام های داخل بدن و عملكرد جوجه های گوشتی :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و سازندگی

تعداد صفحات :22

به منظور بررسی اثرات استفاده از سطوح مختلف دو نوع زئولیت طبیعی در جیره های غذایی بر عوامل بیوشیمیایی خون، وزن نسبی اندام های داخل بدن و توان تولیدی جوجه های گوشتی، آزمایشی در قالب طرح آماری كاملا تصادفی به روش فاکتوریل به مدت 56 روز برروی 640 قطعه جوجه گوشتی از هیبرید تجارتی اربورایكرز انجام شد. جیره های آزمایشی برای سه دوره پرورش، آغازین، رشدی و پایانی با استفاده از دو نوع زئولیت طبیعی (هیولاندیت و كلینوپتیلولیت) در چهار سطح (0، 2، 4 و 6 درصد) به نحوی تهیه شدند كه انرژی قابل سوخت و ساز، پروتیین و سایر مواد مغذی در آنها یكسان بود. فاكتورهای بیوشیمیایی خون شامل میزان گلوكز، اسید اوریك، كلسترول، تری گلیسیرید، كلسیم، فسفر، پروتیین، آلبومین، كراتینین، فعالیت آنزیم های اسپارتات ترانس امیناز (AST) و آلكالین فسفاتاز (ALP) در سنین 21، 42 و 49 روزگی به تفكیك جنس مورد بررسی قرار گرفتند. وزن نسبی اندام های داخل بدن (پیش معده، سنگدان، بد، قلب، طحال و كلیه ها) نیز در سنین فوق به تفكیك جنس و صفات افزایش وزن، خوراك مصرفی و ضریب تبدیل غذایی هر هفته تا پایان آزمایش و نیز در دوره های مختلف در مخلوط دو جنس مورد بررسی قرار گرفتند. برای بررسی اثرات اقتصادی جیره های آزمایشی در پایان هفته های 3، 6، 7 و 8 هزینه خوراك به ازای هر كیلو گرم افزایش وزن و نیز شاخص تولید در تیمارهای مختلف محاسبه و مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری داده های به دست آمده نشان داد كه در كل دوره نوع زئولیت در جیره بر فاكتورهای بیوشیمیایی سرم خون جوجه های گوشتی موثر نبود ولی میزان گلوكز، پروتیین و فعالیت آنزیم های AST و ALP تحت تاثیر سطح زئولیت تغییر یافت. با افزایش سطح زئولیت، میزان گلوكز سرم خون كاهش (P<0.05) و پروتیین كل افزایش یافت (P<0.01). نوع زئولیت و بر وزن نسبی اندام های داخل بدن در دو جنس مختلف اثرات متفاوت داشت، كلینوپتیلولیت در جنس نر موجب كاهش وزن نسبی پیش معده (P<0.05) و وزن نسبی كبد، طحال و كلیه ها شد (P<0.01). ولی در جنس ماده به غیر از سنگدان (P<0.01) بقیه اندام ها تحت تاثیر زئولیت قرار نگرفتند. اثر سطح زئولیت بر وزن نسبی طحال (P<0.01) و كلیه ها (P<0.05) در جنس ماده معنی دار بود. بین دو نوع زئولیت در همه دوره ها از نظر تاثیر بر عملكرد جوجه ها اختلاف معنی دار وجود نداشت ولی سطح زئولیت در همه دوره ها، افزایش وزن و در 21، 42 و 49 روزگی بر میزان خوراك مصرفی اثر معنی دار داشت. با بالا رفتن سطح زئولیت در جیره ها در همه دوره ها، افزایش وزن اضافه شده بود. نوع زئولیت بر شاخص تولید اثر معنی دار نداشت ولی سطح زئولیت در جیره در همه دوره ها بر آن اثر معنی دار داشت. در 49 و 56 روزگی تمامی جیره های آزمایشی حاوی زئولیت نسبت به جیره شاهد (فاقد زئولیت) شاخص تولید بالاتری داشتند.
كلید واژه: زئولیت طبیعی، جوجه گوشتی، عوامل خونی، وزن اندام های داخلی، عملكرد رشد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky