توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین سریع کایمریسم با استفاده از مارکرهای جنسی آمیلوژنین در گیرندگان پیوند مغز استخوان از دهندگان غیر هم جنس دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین سریع کایمریسم با استفاده از مارکرهای جنسی آمیلوژنین در گیرندگان پیوند مغز استخوان از دهندگان غیر هم جنس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین سریع کایمریسم با استفاده از مارکرهای جنسی آمیلوژنین در گیرندگان پیوند مغز استخوان از دهندگان غیر هم جنس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین سریع کایمریسم با استفاده از مارکرهای جنسی آمیلوژنین در گیرندگان پیوند مغز استخوان از دهندگان غیر هم جنس :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : یاخته

تعداد صفحات :8

هدف: ارزیابی كاربرد ژن آمیلوژنین به منظور سنجش كایمریسم در نمونه های خون محیطی و یا مغز استخوان بیمارانی است كه از دهنده های غیرهم جنس پیوند دریافت كرده اند.مواد و روش ها: در این مطالعه روش كار PCR مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از پرایمرهای آمیلوژنین، PCR بر روی DNA استخراج شده از سلول های سفید خون محیطی و یا مغز استخوان و در بعضی موارد بر روی زیر گروه های سلولی مانند سلول های T وگرانولوسیت های جدا شده از بیماران دریافت كننده پیوند انجام شد. تعداد 18 بیمار مبتلا به انواع مختلف لوكمی و 12 بیمار با اختلالات هماتولوژیكی غیربدخیم كه تحت پیوند سلول های پایه قرار گرفته بودند، توسط ماركرهای آمیلوژنین ارزیابی شدند. یافته ها: تكثیر PCR این ژن شامل یك باند 106 جفت باز بر روی کروموزوم های X در زنان و دو باند 106و 112 جفت باز به ترتیب بر روی كروموزوم های X وY در مردان است. نسبت قطعات X/Y آنالیز شده در افراد گیرنده مغز استخوان توسط برنامه نرم افزاری دانسیتومتری به عنوان درصد كایمریسم گزارش شد. قدرت تشخیص آزمایش بین 1 تا 2 درصد تشخیص داده شد.نتیجه گیری: مزایای این روش استفاده از یك جفت پرایمر جهت تكثیر هر دو كروموزوم X و Y است. سنجش بر اساس PCR با استفاده از ژن آمیلوژنین حساس است و به نمونه دهنده وگیرنده قبل از پیوند نیاز نیست. این آزمایش می تواند به طور روتین به صورت تنها و یا در كنار ماركرهای STR برای آنالیز نمونه های مغز استخوان و خون محیطی پیوندهای آلوژن نامتجانس برای تعیین اولیه برقراری یا رد پیوند و مشاهده كنیتیك های پیوند استفاده شود.
كلید واژه: ماركر آمیلوژنین، كایمریسم، پیوند مغز استخوان

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky