توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فعالیت آنزیمهای سوپر اكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز اریتروسیتی در مردان سیگاری و غیرسیگاری شاغل در دانشگاه علوم پزشكی كردستان دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فعالیت آنزیمهای سوپر اكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز اریتروسیتی در مردان سیگاری و غیرسیگاری شاغل در دانشگاه علوم پزشكی كردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فعالیت آنزیمهای سوپر اكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز اریتروسیتی در مردان سیگاری و غیرسیگاری شاغل در دانشگاه علوم پزشكی كردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فعالیت آنزیمهای سوپر اكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز اریتروسیتی در مردان سیگاری و غیرسیگاری شاغل در دانشگاه علوم پزشكی كردستان :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی كردستان

تعداد صفحات :9

زمینه و هدف: هدف از این مطالعه مقایسه فعالیت آنزیم های سوپراكسید دیسموتاز (SOD)، گلوتاتیون پراكسیداز (GPX) و كاتالاز (CAT) اریتروسیتی در مردان سیگاری و غیرسیگاری شاغل در دانشگاه علوم پزشكی كردستان بوده است.روش بررسی: گروه مواجهه یافته (سیگاری ها) شامل 45 نفر مرد سیگاری بود كه حداقل به مدت یكسال و حداقل 10 سیگار در روز استعمال می نمودند و سابقه ابتلا به بیماری های اندوكرین، گوارشی، قلبی-عروقی نداشتند و همچنین درمان دارویی یا مكمل غذایی دریافت نكرده بودند. گروه مواجهه نیافته (غیرسیگاری ها) شامل 45 نفر مرد غیرسیگاری بوده اند كه هرگز سیگار نكشیده بودند و وضعیت مشابه افراد سیگاری داشتند. افراد مواجهه یافته و مواجهه نیافته در محدوده سنی 50-25 سال قرار داشتند. داده های مربوط به تعداد سیگار استعمال شده در روز و مدت استعمال سیگار و همچنین وضعیت افراد مواجهه و غیرمواجهه از لحاظ بیماری و وضعیت تغذیه ای و دارویی آنها از طریق پرسشنامه ای كه حاوی سوالات مربوطه بوده جمع ‌آوری گردید. فعالیت آنزیم های سوپراكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز در گلبول های قرمز در افراد سیگاری و غیرسیگاری سنجیده شد.یافته ها: تفاوت معنی داری در فعالیت آنزیم های سوپراكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز و كاتالاز اریتروسیتی در دو گروه افراد سیگاری و غیرسیگاری ملاحظه گردید. میزان فعالیت آنزیم های آنتی اكسیدانی GPX, SOD و CAT در افراد سیگاری بطور معنی داری با (p<0.001) نسبت به گروه كنترل كاهش یافت.نتیجه گیری: نتایج مطالعه ما، افزایش میزان تولید گونه های فعال اكسیژن (ROS) و كاهش فعالیت آنزیم های آنتی اكسیدانی را نشان می دهد كه در این نظریه اثر دود سیگار در تولید رادیكال های آزاد و كاهش فعالیت آنزیم های آنتی اكسیدانی را تایید می كند. و اینكه این كاهش نسبی فعالیت آنزیم های آنتی اكسیدانی جهت دتوكسیفیه كردن سطوح بالای H2O2 به H2O منجر به تشكیل بیشتر رادیكال های آزاد هیدروكسیل oOH خطرناك می شود. بنابراین بررسی آنزیم های آنتی اكسیدانی احتمالا در ارزیابی وضعیت افراد سیگاری مفید می باشد، لذا مطالعات كلینیكی بیشتری جهت ارزیابی نقش آنزیم های آنتی اكسیدانی در مصرف سیگار توصیه می شود.
كلید واژه: سیگار، استرس اكسیداتیو، سوپراكسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراكسیداز، كاتالاز

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky