توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثرات تلقیح چهارسویه باكتری (Bradyrhizobium japonicum) بر عملكرد و اجزای عملكرد سویا (.Glycine max "L." Merr) در شرایط آب و هوایی كرج دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثرات تلقیح چهارسویه باكتری (Bradyrhizobium japonicum) بر عملكرد و اجزای عملكرد سویا (.Glycine max "L." Merr) در شرایط آب و هوایی كرج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثرات تلقیح چهارسویه باكتری (Bradyrhizobium japonicum) بر عملكرد و اجزای عملكرد سویا (.Glycine max "L." Merr) در شرایط آب و هوایی كرج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثرات تلقیح چهارسویه باكتری (Bradyrhizobium japonicum) بر عملكرد و اجزای عملكرد سویا (.Glycine max "L." Merr) در شرایط آب و هوایی كرج :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهای زراعی ایران

تعداد صفحات :20

به منظور تعیین اثرات تلقیح سویا با سویه های مختلف باكتری و تعیین بهترین تركیب باكتری - رقم، آزمایشی به صورت فاكتوریل دو فاكتوره ارقام سویا و سویه های باكتری در قالب طرح كرتهای یكبار خرد شده و در سه تكرار در بهار و تابستان 1380 در مزرعه موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر كرج انجام شد. فاكتور باكتری شامل 4 سویه باكتری (هلی نیترو، سویار، خاك و آب، های استیك) و یك تیمار شاهد (بدون باكتری) بود كه بدلیل جلوگیری از عمل تداخل و سهولت در اجرای طرح بطور تصادفی در كرتهای اصلی قرار گرفتند و فاكتور ارقام شامل رقم ویلیامز ولاین 11 بود كه بصورت تصادفی در كرتهای فرعی توزیع شدند. هر كرت آزمایشی شامل 4 ردیف كاشت بطول 5 متر با فواصل خطوط 60 سانتیمتر بین ردیفها و فاصله 7 سانتیمتر بین بذور روی ردیفها بود. هر تكرار شامل 5 كرت اصلی (شامل دو كرت فرعی) بود و لذا كل آزمایش شامل 30 كرت بود. صفات مورد بررسی در این تحقیق شامل عملكرد دانه، تعداد غلاف در گیاه، تعداد دانه در غلاف، وزن هزار دانه، عملكرد روغن و پروتیین و درصد نیتروژن خاك و میزان تثبیت نیتروژن به روش تفاوت نیتروژن بودند. هر چند در این آزمایش تیمار كوددهی نیتروژنه در نظر گرفته نشد لیكن مقایسه نتایج حاصله با نتایج گیاه شاهد و نیز سایر محققین، موید نتیجه مطلوب و بهینه تلقیح بر روی صفات برآورد شده از جمله عملكرد و میزان تثبیت نیتروژن می باشد بطوریكه عملكرد دانه حدود 3 برابر در تركیب لاین 11- باكتری های استیك نسبت به تركیب رقم ویلیامز - بدون تلقیح بیشتر می باشد. سویه های استیك با توجه به خصوصیات مطلوب رقابتی نسبت به سایر سویه ها و لاین 11 با توجه به دوره رویشی بیشتر و همزیستی بهتر نسبت به رقم ویلیامز نسبت به سایر تركیبات رقم - باكتری برتری نشان می دهد. بطور كلی در این آزمایش تركیب باكتری های استیك و لاین 11 به عنوان بهترین تركیب برای سویا در منطقه كرج تعیین گردید.
كلید واژه: تلقیح، همزیستی، تثبیت نیتروژن، سویا

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky