توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی :

مقاله ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در پژوهش های تاریخی (مجله دانشكده ادبیات و علوم انسانی اصفهان) از صفحه 35 تا 48 منتشر شده است.
نام: ترجمه كتب سیره و مناقب امامان در عصر صفوی
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله كتب سیره و مناقب ائمه
مقاله صفویان
مقاله ترجمه
مقاله مترجمان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در دوره حاكمیت صفویان اقدامات گوناگونی برای ترویج و تثبیت مذهب تشیع در ایران انجام شد كه یكی از آنها ترجمه متون عقیدتی و دینی شیعه به زبان فارسی، با هدف عمومی سازی فرهنگ تشیع بود. دراین راستا، تعدادی ازكتب سیره و مناقب امامان نیز به قلم برخی مترجمان و نویسندگان به فارسی برگردانده شد كه در بین آنها كشف الغمه فی معرفه الائمه، اثر علی بن عیسی اربلی بیشتر مورد توجه مترجمان قرار گرفت؛ به طوری كه چند برگردان فارسی همزمان از آن پدید آمد. این ترجمه ها گرچه به ارتقای سطح علمی عمومی شیعیان كمك می كرد، ولی به سبب اموری، همچون حذف اسناد روایات و یا گرایش به ادبیات حماسی، مشكلاتی نیز به همراه داشت كه مهمترین آنها كاسته شدن از ارزش عملی كتابهای مورد نظر بود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky