توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت :

مقاله بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در ارمغان دانش از صفحه 48 تا 57 منتشر شده است.
نام: بررسی نقش حفاظت کنندگی برگ گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از استات سرب در دوران قبل و بعد از تولد در رت
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اختلالات یادگیری
مقاله استات سرب
مقاله بادرنجبویه
مقاله رت
مقاله ماز T چند واحدی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه و هدف: آلودگی با سرب، دستگاه های مختلف بدن به ویژه دستگاه عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد. جذب سرب در دوران حاملگی اثرات سوء بر تکامل سیستم عصبی مرکزی جنین داشته و موجب اختلال در فرآیند یادگیری و حافظه در دوران بزرگسالی می شود. نتایج تحقیقات جدید، اثرات مثبت گیاه بادرنجبویه را در تقویت حافظه در برخی بیماری های عصبی نشان می دهد. هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثرات گیاه بادرنجبویه بر اختلالات یادگیری ناشی از سرب در رت بود.
مواد و روش ها: این یک مطالعه تجربی است که در سال 1387 در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. 40 رت باکره نژاد ویستار پس از آمیزش به گروه های کنترل، کنترل منفی و 6 گروه آزمایشی شامل؛ بادرنجبویه (در سه دوز مختلف) و بادرنجبویه به همراه سرب تقسیم شدند. تجویز بادرنجبویه به همراه جیره غذایی و سرب از طریق آب آشامیدنی صورت گرفت. تیمار از روز 7 حاملگی شروع شد و در طی دوران بارداری آنها ادامه داشت. پس از آن قابلیت یادگیری و نگهداری حافظه زاده های 4 ماهه به وسیله ماز T چند واحدی مورد بررسی قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و تست توکی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد که در قابلیت یادگیری و حافظه بین گروه سرب و سایر گروه ها تفاوت معنی داری وجود دارد (p>0.05)، در حالی که بین گروه کنترل و گروه های تجربی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
نتیجه گیری: در رت های گروه سرب اختلالات یادگیری به وضوح مشاهده شد. از آنجا که بین گروه کنترل و گروه بادرنجبویه به همراه سرب تفاوت معنی داری وجود نداشت، بادرنجبویه احتمالا می تواند اختلالات یادگیری ناشی از سرب را در دوران بعد از تولد بهبود بخشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky