توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی :

مقاله رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله طب نظامی از صفحه 65 تا 70 منتشر شده است.
نام: رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سبک رهبری
مقاله فرهنگ سازمانی
مقاله تعهد سازمانی
مقاله نیروی نظامی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اهداف: نیروی انسانی كارآمد به دلیل ارزشمندبودن مورد توجه سازمان ها و موسسات معتبر و به كارگیری نیروی انسانی، نیازمند وجود رهبران شایسته و استفاده از سبك های رهبری موثر است تا بتوانند تعهد سازمانی را افزایش دهند و فرهنگ سازمانی مطلوب در سازمان ایجاد نمایند. هدف این مطالعه، بررسی رابطه سبك رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی بود.
روش ها: مطالعه حاضر مقطعی و به شیوه همبستگی است كه روی 237 نفر از كاركنان یك نیروی نظامی به روش نمونه گیری تصادفی انجام شد. سبك رهبری بر اساس پرسش نامه چندعاملی رهبری(MLQ) ، فرهنگ سازمانی بر اساس مدل كوئین و گارت و تعهد سازمانی بر اساس مدل می یر و آلن مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار SPSS 11 و با كمك آزمون آنالیز واریانس یك طرفه و ضریب همبستگی پیرسون انجام شد.
یافته ها: سبك رهبری مورد استفاده فرماندهان از نظر كاركنان سبك رهبری تعاملی یا تبادلی بود. فرهنگ سازمانی غالب فرهنگ عقلایی بود. بالاترین نمره میانگین تعهد سازمانی به تعهد تكلیفی تعلق گرفت. بین سبك رهبری تحول آفرین و تبادلی با فرهنگ و تعهد سازمانی ارتباط معنی دار و مثبتی وجود داشت. بین سبك رهبری عدم مداخله (آزاد) با فرهنگ و تعهد سازمانی ارتباط معنی دار و معكوس وجود داشت.
نتیجه گیری: سبك رهبری به كاررفته در نیروهای نظامی با فرهنگ و تعهد سازمانی نیروها در ارتباط است كه می تواند مستقیم یا معكوس باشد.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky